دادستان‌های فرانسوی پنجشنبه سه پلیس این کشور را به قتل یک مرد ۲۷ ساله در جریان اعتراض‌های ضددولتی متهم کردند.

بازداشت سه پلیس به دلیل قتل مرد جوان ۲۷ ساله + جزییات

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این سه افسر پلیس سه‌شنبه بازداشت شدند و پرونده آنها یک نمونه غیرمعمول از اتهامات کیفری علیه افسرانی که در حین ماموریت مرتکب خشونت شده‌اند.

فرد مقتول محمد بن ادریس نام داشت و کالبدشکافی وی نشان داد اثرات جراحت روی سینه‌اش با ضربه‌های گلوله‌های پلیس مطابقت دارد.

دادستان‌ها اعلام کردند که این سه افسر ممکن است در نهایت به «خشونت مسلحانه غیرعمدی منجر به قتل» متهم شوند. آنها همچنین گفتند که احتمال دارد فرد مقتول در غارت کردن یک فروشگاه کفش در مارسی نقش داشته است.

وی در مارسی و در بحبوحه اعتراضاتی کشته شدند که پس از قتل یک نوجوان به دست پلیس فرانسه شکل گرفت. این اعتراضات با پاسخ خشونت‌آمیز پلیس روبرو شد.

شلیک پلیس موتورسوار به یک نوجوان ۱۷ ساله به نام "نائل" در فرانسه و مرگ او در حالی که به دستور توقف پلیس بی توجهی کرده بود، موجی از خشم و اعتراض را در سراسر این کشور که پیشتر نیز بارها در مورد خشونت و آدم‌کشی پلیس مورد انتقاد قرار گرفته است، برانگیخت.

در حالی که پلیس ضارب در نخستین گزارش خود اعلام کرده بود که عدم تمکین راننده خودرو به دستور پلیس و نگرانی از اقدام او به آدم‌کشی سبب شده تا پلیس از اسلحه استفاده کند، انتشار یک فیلم صحت این گزارش را زیرسوال برد.

در این ویدئو دو پلیس موتورسوار به راننده خودرو دستور توقف می‌دهند؛ راننده پس از توقف کوتاهی اقدام به حرکت کرده و در مقابل نیز یکی از پلیس‌ها از پنجره راننده به او شلیک می‌کند. خودوروی در حال حرکت چند متر جلوتر به تیرک برق برخورد کرده و با مرگ راننده که نوجوانی زیر سن قانونی بود، متوقف می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید