۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 55455915

در این مقاله به معرفی جنوب شهر قم می پردازیم. بنابراین می توانید اطلاعات جامعی در خصوص آشنایی با جنوب قم به دست آورید.

آشنایی با جنوب قم

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی مهم ترین جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی استان قم می پردازیم. همچنین اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جنوب قم در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم، بنابراین جهت آشنایی با جنوب قم در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با شهر قم

قبل از آشنایی با جنوب قم، به معرفی کامل این استان می پردازیم. استان قم یکی از کوچک ترین استان های ایران به حساب می آید. با این حال جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است. استان قم یکی از مناطق مذهبی ایران محسوب می شود. به همین علت دارای مکان های زیارتی و مذهبی فراوانی می باشد. آب و هوای این شهر بیابانی می باشد. به همین علت دارای تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی است. بهترین زمان برای سفر به استان قم و دیدن جاذبه های گردشگری آن نیمه دوم سال است.

آشنایی با جنوب قم

همانطور که گفته شد استان قم دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری است. با این حال در این بخش در خصوص آشنایی با جنوب قم، اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. از بهترین مناطق گردشگری استان قم، می توان به جنوب آن اشاره کرد. سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری جهت تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری استان قم، به جنوب آن سفر می کنند. شهرستان کهک یکی از بهترین مناطق گردشگری استان قم به حساب می آید. این شهرستان در جنوب قم واقع شده است و تا مرکز استان قم حدود 30 کیلومتر فاصله دارد. در این شهرستان جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعددی را می توانید مشاهده کنید که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

آشنایی با جنوب قم و خانه حکیم ملاصدرا

در خصوص آشنایی با جنوب قم و جاذبه های گردشگری این بخش می توان به خانه حکیم ملاصدرا اشاره کرد. این خانه جزو مهم ترین آثار تاریخی شهرستان کهک به حساب می آید و بازدید از آن به شما عزیزان پیشنهاد می شود. حکیم ملاصدرا به مدت 15 سال در این خانه زندگی کرده است. از این خانه تا به امروز به بهترین شکل ممکن نگهداری شده است. قدمت این ساختمان زیبا و دیدنی به دوران حکومت پادشاهان صفوی باز می گردد. به همین علت از قدمت بسیاری برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های ظاهری این خانه می توان به سقف بلند و گنبدی شکل آن اشاره کرد.

آشنایی با جنوب قم

آشنایی با جنوب قم

معرفی غار وشنوه

همانطور که گفته شد، در این مقاله به آشنایی با جنوب قم می پردازیم. غار وشنوه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جنوب قم می باشد. این غار در شهرستان کهک واقع شده است. همچنین این غار را می توانید در نزدیکی روستای وشنوه مشاهده کنید. کوهستان اردهال یکی از معروف ترین کوه های قم به حساب می آید. این غار زیبا و دیدنی در کوهستان اردهال قرار دارد. در کوهستان اردهال غار های متعددی وجود دارد که بعد از بازدید از غار وشنوه می توانید به بازدید از آنها بپردازید. غار وشنوه از لحاظ منابع آبی بسیار غنی می باشد. آب موجود در این غار از طریق شیار های کوهستان اردهال تامین می شود. این غار جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران به حساب می آید. بنابراین نام آن را می توانید در فهرست آثار ملی ایران مشاهده کنید.

در مورد غار وشنوه بررسی های بسیاری صورت گرفته است. در این غار آثار تاریخی متعددی یافت شده است که قدمت آن ها به بیش از پنج هزار سال پیش باز می گردد. با بررسی هایی که بر روی این آثار تاریخی انجام شده است، کاوشگران پی برده اند که انسان ها در این مکان به ذوب فلزات می پرداختند. همچنین معدن کاری از دیگر فعالیت هایی می باشد که در این مکان به انجام آن مشغول بودند.

آشنایی با جنوب قم و تپه تاریخی صرم

در خصوص آشنایی با جنوب قم و جاذبه های گردشگری آن می توان به تپه تاریخی صرم اشاره کرد. در بین روستا های صرم و خور آباد می توانید این تپه تاریخی را مشاهده کنید. قدمت این تپه تاریخی به هزار سال پیش از میلاد باز می گردد. بنابراین جزو قدیمی ترین آثار تاریخی ایران به حساب می آید. همچنین این تپه تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است. نام تپه صرم را می توانید در فهرست آثار ملی ایران مشاهده کنید. این تپه به صورت طبیعی و بدون دخالت نیروی انسانی، از جمع شدن رسوبات شنی تشکیل شده است. کاوشگران و باستان شناسان بررسی های فراوانی در خصوص این تپه تاریخی انجام داده اند و موفق به کشف لوازم و ابزار های تاریخی بسیاری شده اند.

آشنایی با جنوب قم

آشنایی با جنوب قم

آتشکده کرمجگان

در این بخش از مقاله آشنایی با جنوب قم، به معرفی آتشکده کرمجگان می پردازیم. این آتشکده جزو مهم ترین آثار تاریخی جنوب قم به حساب می آید، زیرا از قدمت بسیاری برخوردار است. قدمت این آتشکده به دوران حکومت پادشاهان ساسانی باز می گردد. در روستای کرمجگان می توانید به بازدید از این آتشکده تاریخی بپردازید. روستای کرمجگان از دیگر جاذبه های گردشگری جنوب قم می باشد. این روستا از طبیعت بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است. بنابراین به شما عزیزان توصیه می شود که بعد از دیدن آتشکده کرمجگان به گشت و گذار در این روستای زیبا و دیدنی بپردازید.

امید است اطلاعات جامعی در خصوص آشنایی با جنوب قم به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • حجت IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    10 0
    سلام بهتری مکان منطقه برف انبار که به آن اشاره نشده که درانتهای روستای کرمجگون همیشه سال دراونجابرف هست ومنطقه ییلاقی باصفایی که هرجمعه گردشگران بسیاری ازآنجا دیدن می‌کنند،
  • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    سلام تپه ی تاریخی صرم ۳۵۰۰ سال ق.م قدمت دارد نه ۱۰۰۰ سال تپه ی تاریخی مزرعه چهل بندگان صرم نیز ۶۰۰۰ سال ق.م قدمت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید