از طریق کد ملی می‌توان از ممنوع‌الخروجی آگاه شد از این روی با ما همراه باشید و درباره استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی بدانید.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی

سلام نو پلاس: ممنوع الخروجی به وضعیت حقوقی می‌گویند که فرد به علل قضایی، کیفری، مالیاتی و علل مربوط به مشکلات در سازمان دارایی اجازه خروج از کشور را تا رفع مشکل پیش آمده ندارد. به‌طور کلی به همه افرادی که قصد سفر خارجی دارند توصیه می‌کنیم برای راحتی خیال خود اقدام به اخذ ممنوع الخروجی کنند تا از خسارت‌های احتمالی در صورت ممنوع الخروج بودن جلوگیری کنند.

چند دلیل برای ممنوع‌الخروجی مالیاتی

در بسیاری از موارد، ممکن شخص از ممنوعیت خروج خود اطلاعی نداشته باشد و درست قبل از پرواز متوجه می‌شود. بنابراین پیش هر چیز باید بدانیم شرایط ممنوع الخروج مالیاتی شدن چیست؟ طبق ماده ۱۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری، به علل کیفری، قضایی، دارایی و مالیاتی زیر فرد نمی‌تواند از کشور خارج شود:

۱. بدهی مالیاتی

چنان چه میزان بدهی مالیاتی فرد به سقف بدهی مالیاتی رسیده باشد، طبق ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی این امر را به دادگاه اطلاع داده تا حکم ممنوع الخروجی شخص را صادر کند. در واقع شرط اصلی ممنوع الخروجی این افراد در محرز شدن بدهی آن‌ها توسط دادگاه است.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی

۲. متهمان و محکومین کیفری

طبق ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری، اگر فردی به جرمی متهم شده و پرونده در دادسرا در مرحله تحقیقات مقدماتی است چنانچه به آن شخص دسترسی نداشته باشند با توجه به نوع جرم و ادله، قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر می‌شود.

همچنین طبق ماده ۵۰۹ همین قانون، بازپرس می‌تواند با توجه به جرم ارتکاب شده توسط متهم، دستور ممنوع الخروجی دهد و نیز ماده ۲۴۷ قانون اجرای احکام کیفری چنانچه بیم فرار از کشور متهم باشد، دستور چنین حکمی می‌دهد.

۳. افراد دارای سوءشهرت

کسانی که به دلایل مختلف مثل گدایی (تکدی‌گری)، دزدی، ولگردی یا کلاهبرداری دارای سابقه هستند.

۴. افرادی که نیاز به اجازه دارند

برخی از افراد برای خروج از کشور و دریافت گذرنامه، نیاز به اجازه دارند. مانند اجازه همسر برای خروج زن متأهل و اجازه برای پدر یا قیم برای خروج فرزندان زیر ۱۸ سال به خصوص دختران.

۵. تشخیص مقام قضایی

در مواردی هم به صلاحدید مقام قضایی خروج برخی از افراد به مصلحت کشور نیست و وی دستور کتبی برای ممنوع الخروجی شخص را صادر می‌کند.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی

۶. ممنوعیت خروج توسط دولت

بر اساس ماده ۱۷ قانون گذرنامه، دولت می‌تواند جلوی خروج از کشور بدهکاران مالیاتی، اجرای دادگستری و قبت اسناد و نیز متخلفان ارزی را بگیرد.

۷. بدهکاران بانکی

طبق لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی، بانک می‌تواند از خروج بدهکاران بانکی، صادرکنندگان و واردکنندگان جلوگیری کند.

۸. مشمولین سربازی

بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه، تمامی پسرانی که مشمول سربازی هستند و اجازه کتبی از سازمان نظام وظیفه را ندارند، اجازه خروج از کشور را ندارند.

۹. به درخواست بستانکاران

دایره اجرائیات ثبت می‌تواند به درخواست بستانکار دستور ممنوعیت خروج بدهکار را به دلیل عدم معرفی یا عدم دسترسی به اموال او صادر کند. همچنین این قانون شامل حال پرداخت مهریه زن نیز می‌شود.

استعلام ممنوع‌الخروجی

قبل از گرفتن استعلام ممنوع‌ الخروجی باید ابتدا بدانیم ممنوع ‌الخروجی چیست؟ ممنوع ‌الخروجی به وضعیت حقوقی که فرد به دلایل کیفری، مالیاتی، قضایی و علل مربوط به سازمان دارایی اجازه خروج از کشور را تا رفع مشکل پیش آمده ندارد اطلاق می‌شود.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی

ممنوع ‌الخروجی در موارد کیفری، برای جلوگیری از فرار متهم و در موارد حقوقی، برای الزام فرد به انجام تعهدات خود طبق قانون صادر می‌شود. تا هنگامی که فرد ممنوع‌الخروج برای مشکل خود اقدامی انجام ندهد، نمی‌تواند از کشور خارج شود.

مودیان مالیاتی که میزان بدهی قطعی آن ها از ده میلیون ریال بیشتر است ، ممنوع الخروج می شوند. سامانه مالیات من ، که زیر مجموعه سایت های سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir است ، امکان این را فراهم کرده است که شهروندان با استفاده از سامانه ممنوع الخروجی اداره مالیات بتوانند از ممنوع الخروجی خود در رابطه با پرونده های مالیاتی ، استعلام بگیرند. شهروندان می توانند با ثبت نام در این سامانه ، از وضعیت ممنوع الخروجی خود، در رابطه با پرونده های مالیاتی ، بدون نیاز به مراجعه حضوری استعلام بگیرند .

شما می توانید با استفاده از نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir علاوه بر پیگیری بدهی های مالیاتی خود ، از وضعیت ممنوع الخروجی مالیاتی خود استعلام بگیرید .

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی با کد ملی

استعلام ممنوع‌ الخروجی با کد ملی: برای استعلام ممنوع‌الخروجی با کد ملی، باید به سامانه «ثبت من» مراجعه کنید. این روش تنها مربوط به پرونده‌های اداره اجرای اسناد رسمی است. سامانه «ثبت من» درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که خدمات ثبتی مختلفی از جمله ثبت شرکت، تصدیق اصالت سند، استعلام ممنوع‌الخروجی و غیره را در اختیار افراد می‌گذارد.

برای مراجعه به سایت استعلام ممنوع‌ الخروجی با کد ملی، باید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا باید به سایت my.ssaa.ir مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت، روی گزینه ثبت من کلیک کنید.

در این بخش گزینه اجرای اسناد رسمی را انتخاب کنید.

حال روی گزینه استعلام ممنوع ‌الخروجی کلیک کنید.

پس از ورود به سایت و وارد کردن کد ملی و دیگر اطلاعات لازم، پیامی به شما نشان می‌دهد که دارنده این کد ملی ممنوع‌الخروج است یا خیر. استفاده از این سامانه رایگان است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید