در این مقاله روستای حبشی به عنوان قدیمی ترین روستای همدان را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان همدان، مهد و پایتخت تمدن ایران می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. استان همدان محل تولد اولین حکومت ها بر فلات ایران می باشد و اولین حاکمان ایران نیز در این منطقه حکمرانی می کردند. استان همدان علاوه بر جاذبه های تاریخی بسیار با ارزش، دارای روستا های تاریخی و زیبای بسیاری نیز می باشد. به طوری که امروزه تعدادی از روستا های همدان به قطب های گردشگری این استان تبدیل شده اند. ما در این مقاله به معرفی قدیمی ترین روستای همدان می پردازیم و شما را با تاریخچه قابل توجه آن آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر استان همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی قدیمی ترین روستای همدان :

روستای حبشی بی شک قدیمی ترین روستای همدان می باشد. زیرا بررسی ها و تحقیقات انجام شده در این روستا حاکی از آن می باشند که قدمت آن به دوران حکومت ماد ها باز می گردد. همانطور که می دانید استان همدان در گذشته با نام هگمتانه شناخته شده و پایتخت برخی از حکومت های کهن ایران زمین بوده است. به همین دلیل امروزه شما می توانید در این استان علاوه بر اماکن تاریخی و باستانی،‌ روستای هایی با تاریخچه بسیار غنی نیز مشاهده فرمایید. روستای حبشه یکی از مشهور ترین و توریستی ترین روستا های موجود در این استان است که قدمت آن بیش از سایرین می باشد.

لازم به ذکر است که این روستای تاریخی در ۲۶ کیلومتری شهر اسد آباد قرار گرفته است و دسترسی به آن نیز نسبتا آسان و بدون دغدغه می باشد.

بررسی بافت و معماری روستا :

استان همدان دارای روستا هایی است که هر کدام از آن ها دارای بافت و معماری خاص و منحصر به فردی می باشند. به عنوان مثال روستا ورکانه دارای یک بافت سنگی بسیار خاص می باشد که به همین دلیل توانسته است به یکی از قطب های گردشگری همدان تبدیل شود. لازم به ذکر است که روستای حبشی که به عنوان قدیمی ترین روستای همدان شناخته می شود نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و دارای معماری و بافت بسیار خاص و قابل توجهی می باشد. این روستای تاریخی ساختاری شبیه به ماسوله گیلان دارد. به همین دلیل روستای حبشی در کنار برخی از روستا های زیبا و تاریخی همدان مثل ورکانه و ... توانسته است در لیست برترین روستا های همدان از نظر جذب توریست و گردشگر تبدیل شود.

جاذبه های طبیعی روستا حبشی :

استان همدان به طور کلی دارای آب و هوای مناسبی می باشد و مناطق بکر و سرسبز زیادی در دل خود دارد. اما روستا های این استان دارای جاذبه های طبیعی بسیار منحصر به فردی می باشند که نمونه های مشابه آن ها در ایران بسیار اندک می باشد. به عنوان مثال روستای حبشی یا قدیمی ترین روستای همدان دارای یک طبیعت بسیار زیبا و بکر می باشد. به طوری که توریستان و گردشگران می توانند از اغلب نقاط اطراف یا داخل روستا به عنوان یک لوکیشن عکاسی بی نظیر استفاده نمایند. در اطراف روستای حبشی باغ ها و زمین های زراعی مختلفی وجود دارد که محصولات متنوعی در آن ها تولید می شود. ویژگی فوق سبب شده است که محصولات زراعی و باغی نظیر گردو، بادام و ... امروزه به سوغات روستای حبشی تبدیل شوند.

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان

قدیمی ترین روستای همدان

آداب و رسوم روستای حبشی همدان :

مردمان قدیمی ترین روستای همدان دارای فرهنگ بسیار غنی و تاریخی می باشند. به همین دلیل شما می توانید آداب و رسوم و ... خاص و منحصر به فردی را درون این روستای تاریخی مشاهده فرمایید. مردم روستای حبشی همدان همچنان اصالت خود را حفظ کرده و با زبان شیرین محلی صحبت می کنند. برخی از مردمان روستا همچنان صنایع دستی و قدیمی متعلق به روستا همدان را تولید کرده و به توریستان و گردشگران عرضه می کنند. مردم روستای حبشی به مهمان نوازی و خون گرم بودن مشهور می باشند و همواره برخورد مناسبی با توریستان و گردشگران دارند.

اغلب خانه های موجود در روستای حبشی دارای دو بخش یا طبقه مجزا می باشند. طبقه زیرین خانه های این روستا شامل بخش ها مختلفی نظیر نگهداری دام، انبار و ... می شود. طبقه فوقانی خانه های موجود در این روستا نیز مسکونی می باشند. 

جاذبه های تاریخی قدیمی ترین روستای همدان :

روستای حبشی به طور کلی دارای یک بافت سنتی و قدیمی می باشد. توریستان علاقه مند به تاریخ و فرهنگ و رسوم سنتی ایران می توانند روستای حبشی را در لیست مقصد های گردشگری خود قرار بدهند و از گردش در آن لذت ببرند. لازم به ذکر است که در گذشته تحقیقات و بررسی هایی در این منطقه انجام شده است که نشان می دهند، قدمت روستای حبشی به زمان حکومت ماد ها باز می گردد. ماد ها جزو اولین حکومت های فلات مرکزی ایران می باشند و هزاران سال قبل بر این منطقه حکمرانی کرده اند.

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان

قدیمی ترین روستای همدان

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه قدیمی ترین روستای همدان به دست آورده باشید و در طول سفر خود به استان همدان از آن استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۶
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 2
    سلام این تصویر برا یه روستا دیگس
  • محمدعلی.احمدی اهل یکی ازروستای قدیمی همدان بدنیا آ JP ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 3
    آنطور من آثار باستانی چه کتاب باشد چه روستا یا شهر یا مانده های قدمی ازش بسیار زیادی دارد از نگهدارند آداب وروسوب با کمال وتشکر فراوان دارم
  • محمدعلی.احمدی اهل یکی ازروستای قدیمی همدان بدنیا آ JP ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 3
    آنطور من آثار باستانی چه کتاب باشد چه روستا یا شهر یا مانده های قدمی ازش بسیار زیادی دارد از نگهدارند آداب وروسوب با کمال وتشکر فراوان دارم
  • محسن عزیزی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    تصاویر درسته مربوط به روستای حبشی می باشد این روستا در ۲۶کیلومتری اسداباد جز بخش پیرسلمان بعنوان روستای هدف گردشگری می باشد روستای دارای سه غار می باشد که نیاز به بررسی دارد همچنین بافت پلکانی روستا جلو خاصی دارد و وجود یک چشمه بسیار قدیمی داخل خانه یکی از اهالی جز جاهای دیدنی می باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید