۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 55455893

آیا می‌دانید بهترین لباس برای کویر از چه ویژگی‌ها و فاکتورهای مهمی برخوردار است؟! برای تجربه‌ی سفر خاطره انگیز، بهترین لباس را انتخاب کنید.

لباس برای کویر

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا تاکنون به انتخاب بهترین لباس برای کویر اندیشیده‌اید؟! یکی از موارد بسیار مهم برای سفر به کویر توجه به انتخاب لباس مناسب با ویژگی‌های ایده آل برای گردشگری در کویر است. کویر گردی در کنار برخورداری از لذت و آرامش فراوان می‌تواند (در صورت عدم آشنایی) مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین اگر در کویر گردی آماتور هستید، باید از مشاوره‌های افراد متخصص و راه بلد در این زمینه استفاده کنید. با استفاده از راهنمایی‌های افراد کاربلد و کویرنورد می‌توانید یک سفر لذت بخش و هیجان انگیز به کویر را برای خود رقم بزنید. کویر گردی می‌تواند خاطرات هیجان انگیزی را برای شما به یادگار بگذارد. در صورتی که برای بار اول (با شرایط ایده آل و توجه به المان‌های مهم برای کویرنوردی) به این منطقه سفر کنید، قطعا طرفدار پروپاقرص گردشگری در کویر خواهید شد.

 استفاده از تجهیزات ضروری و وسایل مهم برای کویر نوردی، بسی حائز اهمیت خواهد بود. در صورتی که تجهیزات و وسایل ضروری برای سفر به کویر را مد نظر قرار ندهید، قطعا با مشکلات قابل توجهی مواجه خواهید شد. در کویر مشکلات مختلفی اعم از تفاوت بسیار زیاد دمای روز و شب، حیوانات گزنده مانند: مار و عقرب، و ... مواجه خواهید بود. بنابراین جهت ثبت خاطرات شیرین و به یاد ماندنی، به مهمترین تجهیزات برای سفر به این منطقه توجه نمایید. یکی از المان‌های پر اهمیت برای ثبت خاطرات شیرین از سفر به این منطقه، انتخاب لباس ایده آل و مناسب برای کویر گردی می‌باشد.

 ویژگی‌های مهم لباس برای کویر گردی:

 آیا می‌دانید بهترین لباس برای کویرنوردی از چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی برخوردار است؟! اگر به دنبال انتخاب لباس مناسب برای کویر نوردی هستید باید به برخی از فاکتورهای مهم در این زمینه توجه نمایید.  قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که انتخاب هر لباس با هر ویژگی قطعا گزینه مناسبی برای گردشگری در کویر به شمار نمی‌رود. برخی از پوشش‌ها از جمله پوشش‌های نامناسب برای گردشگری در کویر به شمار می‌روند. در این منطقه با برخی از اتفاقات مختلف مواجه خواهید بود که در صورت عدم اطلاع از آنها، با مشکلات قابل توجهی مواجه خواهید شد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم در پوشش مناسب برای کویر اشاره خواهیم کرد:

بهترین لباس برای کویر

گردشگری در کویر

 انتخاب پوشش مناسب برای کویر نوردی:

 توجه به انتخاب بهترین لباس برای کبیر امری ضروری و مهم تلقی می‌گردد. پوشش مناسب می‌تواند از سطح پوست شما در برابر عوامل مختلف محافظت نموده و از این رو سلامت شما را تضمین نماید. در انتخاب پوشش ایده آل برای سفر به کویر حتما باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. سطح پوست خود را به طور کامل پوشش دهید. انتخاب لباس‌های بلند و پوشیده یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کویرنوردی به شمار می‌رود. با پوشش سطح پوست خود می‌توانید از بروز مشکلات مختلف جلوگیری نمایید. مشکلاتی از قبیل آفتاب ‌سوختگی، گزند حشرات، طوفان شن و غیره، می‌تواند آسیب‌های جدی را برای سطح پوست شما به همراه داشته باشد. با انتخاب پوشش مناسب از این مشکلات جلوگیری نموده و سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.
  2. لباس‌های رنگ روشن را انتخاب کنید. از دیگر ویژگی‌های ایده آل بهترین لباس برای کویرنوردی، برخورداری از رنگ روشن می‌باشد. رنگ‌های روشن می‌توانند نور خورشید را به نوعی منعکس نموده و در حفظ دمای بدن نقش بسزایی داشته باشند. بنابراین با این انتخاب هوشمندانه می‌توانید سلامت بدن خود و همچنین حفظ دمای بدن را تجربه کنید.
  3. به نوع پارچه لباس خود توجه کنید. بهترین لباس برای کویر، لباسی است که از پارچه مناسب تهیه شده باشد. برخی از پارچه‌ها به نحوی هستند که می‌توانند در حفظ رطوبت بدن بسیار موثر واقع گردند. لباس‌هایی با پارچه‌های پشم مرینوس، پنبه و غیره، می‌توانند رطوبت بدن شما در کویر را حفظ نموده و از این رو سلامت شما را به ارمغان بیاورند.

بهترین لباس برای کویر

کفش مناسب برای کویر گردی

انتخاب کفش مناسب برای کویر گردی:

 در کنار توجه به بهترین لباس برای کویر باید به انتخاب کفش مناسب برای کویرنوردی نیز توجه نمود. کفش ایده آل و مناسب می‌تواند به نوعی بر روی گردشگری فوق العاده و جذاب شما موثر واقع گردد. برای اینکه بتوانید پیاده روی ایده آل و فراموش نشدنی را در کویر تجربه کنید باید از یک کفش راحت و مناسب استفاده نمایید. از جمله ویژگی‌هایی که یک کفش کویرنوردی مناسب باید در بر داشته باشد، عبارت است از:

  1. وزن سبک و ایده‌آل: (برای اینکه بتوانید این پیاده روی را به بهترین نحو انجام دهید، باید از کفشی استفاده کنید که وزن سبکی را در بر داشته باشد. کفش‌هایی که از وزن سبک برخوردار هستند، قابلیت پیاده روی  مناسبی را برای شما به ارمغان می‌آورند. بنابراین انتخاب آنها بسیار هوشمندانه خواهد بود.)
  2. انتخاب کفش مناسب با قابلیت ارتجاعی بالا: (پیاده روی در کویر نیازمند کفش‌هایی می‌باشد که از قابلیت ارتجاعی بالایی برخوردار باشد. این امر سبب می‌شود که شما در هنگام پیاده روی با مشکل مواجه نشده و همچنین احساس درد و خستگی نیز نداشته باشید. بنابراین می‌توانید مسیر طولانی‌تری را پیموده و از جذابیت کویر لذت ببرید.)
  3. انتخاب کفش مناسب با ساق بلند: (برای سفر به کویر از دیگر المان‌های مهم برای انتخاب کفش مناسب کویرنوردی، توجه به ساق دار بودن کفش است. این امر می‌تواند شما را در برابر گزند بسیاری از حشرات مختلف در کویر، در امان نگه دارد.)
کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خیراله سلیمی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    سلام به فکر ملت باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید