برای اینکه بتوانید از یک برنامه ریزی اصولی جهت سفر به کرمان برخوردار گردید باید بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد را مشخص کنید.

بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد چه موقع است؟ اگر بخواهیم به یکی از بهترین جاهای دیدنی در استان کرمان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از کویر شهداد یاد کرد. امروزه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها بازدید از کویر را به بسیاری از گردشگری‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

  • جذابیت فوق العاده
  • جاذبه‌های طبیعی بکر و دست نخورده
  • زیبایی چشم نواز در شب هنگام
  • تفریحات هیجان انگیز و خاطره ساز

و بسیاری از موارد دیگر موجب انتخاب کویر برای گردشگری و بازدید، خواهد شد. استان کرمان یکی از مناطق کویری در کشور ما است که در مجاورت کویر لوت شهداد واقع شده است. کویر یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر بفرد است که زیبایی‌های بی‌نظیر و آرامش فوق العاده‌ای را در بر دارد. در کویر لوت شهداد می‌توانید از کلوت‌های خیره کننده و چشم نواز نیز دیدن کنید که نظر هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

شناخت بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد:

شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که: بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد چه موقع است؟! قبل از اینکه بخواهیم به بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه‌های خارق العاده اشاره کنیم، باید اطلاعات دقیقی را در زمینه‌ی این سازه‌ها کسب نماییم. در این صورت می‌توانید به راحتی بهترین زمان برای بازدید از آنها را تشخیص دهید. یکی از مهمترین المان‌ها برای شناخت زمان مناسب بازدید از آنها، توجه به موقعیت جغرافیایی آنها است. همانطور که می‌دانید، اغلب کلوت‌ها در مکان‌های مشخصی از کویر ساخته شده‌اند. کویرها به واسطه‌ی برخورداری از شرایط جوی خاص، گزینه‌ی مناسبی برای گردشگری غیر حرفه‌ای به شمار نمی‌روند.

اگر دوستدار گردشگری در کویر هستید، باید حتما بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد و موقعیت جغرافیایی آن را بشناسید. در صورت عدم آگاهی، قطعا با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. برای اینکه از بروز مشکلات جدی جلوگیری نمایید، بهتر است اطلاعات حرفه‌ای خود را افزایش داده و از افراد متخصص، مشاوره دریافت کنید.

کلوت‌های دیدنی شهداد

کلوت‌های دیدنی شهداد

توجه به موقعیت جغرافیایی کلوت‌های شهداد:

برای بازدید از کلوت شهداد، باید حتما موقعیت جغرافیایی و همچنین بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد را مد نظر قرار دهید. کلوت‌ها نوعی سازه‌های طبیعی هستند که با مشاهده‌ی آنها، حتما شگفت زده خواهید شد. در نگاه اول، بعید به نظر می‌رسد که این سازه‌ها ساخت دست بشر نباشند. در ۱۴۵ کیلومتری طولی و ۸۰ کیلومتری عرضی از کویر شهداد، می‌توان شاهد ابر شهر کلوخی بود. این شهر دارای مساحتی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مربع است که در دل کویر لوت واقع شده است. جذابیت فوق العاده در این سازه‌ها سبب شده است که بسیاری از توریست‌های خارجی از آن با عنوان شهر ارواح، یاد نمایند.

در این سازه‌ها سراسر آرامش و زیبایی وجود دارد. این زیبایی‌های چشم نواز در صورتی دلنشین هستند که شما بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد را برای بازدید انتخاب کرده باشید. در غیر این صورت، قطعا وحشتی تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد. کلوت‌های شهداد در موازات تل ماسه‌ای بزرگ و عظیم در کویر، واقع شده است.

زمان بازدید از کلوت شهداد

زمان بازدید از کلوت شهداد

فصل پاییز بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد:

بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد کرمان، فصل پاییز است. انتخاب فصل گرم برای بازدید از این سازه‌های حیرت انگیز، بسیار نامناسب خواهد بود. در فصل گرما، درجه حرارت کویر بسیار افزایش خواهد یافت. تا جایی که تحمل گرما بسی طاقت فرسا خواهد بود. اگر توجه کرده باشید، بسیاری از تورهای گردشگری در کویر فصل‌های پاییز، بهار و حتی زمستان را انتخاب می‌کنند. در این فصل‌ها می‌توانید از یک گردشگری فوق العاده و هیجان انگیز لذت ببرید.

در فصل پاییز، دمای هوای کویر بسی مساعد و مناسب برای بازدید به شمار می‌رود. اغلب تورهای گردشگری این فصل را برای بازدید از کویر انتخاب می‌کنند. با انتخاب این فصل برای گردشگری در کویر، می‌توانید از تفریحات کویر نیز بهره مند گردید. تفریحاتی از قبیل:

  • سافاری
  • موتورهای چهار چرخ
  • آفرود سواری
  • شتر سواری

و غیره می‌توانند زمانی هیجان انگیز را برای شما خلق کنند. در کنار این موارد می‌توان از جذاب‌ترین کلوت شهداد نیز بازدید کرده و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود خلق نمایید. توجه داشته باشید که برخی از افراد نیز فصل زمستان را برای گردشگری در این منطقه انتخاب می‌کنند. در صورتی که زمستان را برای سفر به کویر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از برخی مناطق بکر و دست نیافتنی نیز دیدن کنید. در فصل زمستان، شرایط بازدید از گندم بریان و بسیاری از جاهای دیگر را نیز در بر خواهید داشت.

زمان بازدید از کلوت شهداد

کویرنوردی در کویر شهداد

راهنمایی برای رسیدن به کویر شهداد:

حال که بهترین زمان رفتن به کلوت شهداد را انتخاب کردید، باید مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد را نیز مد نظر قرار دهید. برای رسیدن به این منطقه باید در مسیر کرمان به بم حرکت نموده و پس از رسیدن به سیرچ وارد جاده شهداد شوید. پس از رسیدن به دو راهی شهداد گلبافت، همچنان نیز مسیر شهداد را انتخاب کرده و آن را ادامه دهید. سپس به منطقه کویری شهداد خواهید رسید.

برای اینکه بتوانید از کلوت‌های شهداد نیز دیدن نمایید، باید در زمان مشخصی به دل کویر بزنید. با توجه به شرایط قرارگیری کلوت‌های شهداد، باید مسیر قابل توجهی را تا رسیدن به آنها بپیمایید. بنابراین استفاده از دانش تخصصی و حرفه‌ای افراد کاربلد در این زمینه، بسیار هوشمندانه خواهد بود. کلوت‌های شهداد از جمله آثار باستانی در این منطقه به شمار می‌روند که سالانه بسیاری از باستان شناسان برای بازدید از آنها، به کرمان سفر می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    واقعا زیباست فصل پاییز و زمستان فقط کلوتهای شهداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید