شاید فکر کنید گرما طبیعی است و اشعه فرابنفش هم بزرگنمایی رسانه‌ها است، اما اینطور نیست، درصد اشعه فرابنفش این روزها خیلی بالا است و گرما هم اصلا شوخی بردار نیست. پس با سلام نو همراه باشید تا دو پیشنهاد ده تایی کاربردی برای مقابله با گرما به شما ارائه دهیم.

۱۰ + ۱۰  پیشنهاد برای مقابله با گرما و اشعه فرابنفش تابستان

سلام نو پلاس: فرا رسیدن تابستان لذت روزهای آفتابی و ماجراجویی در فضای باز را به همراه دارد، با این حال، چالش‌های گرمای کُشنده و تشعشعات UV نیز قابل انکار نیست، به خصوص اگر با یکی از تابستان‌های تاریخی طرف باشیم.

برای استفاده حداکثری از این فصل پر جنب و جوش و در عین حال اولویت دادن به سلامتی و آرامش خود شما به رعایت نکاتی نیزا دارید که بتوانید همزمان در برابر گرما و اشعه فرابنفش مقاومت کنید.

شاید فکر کنید گرما طبیعی است و اشعه فرابنفش هم بزرگنمایی رسانه‌ها است، اما اینطور نیست، درصد اشعه فرابنفش این روزها خیلی بالا است و گرما هم اصلا شوخی بردار نیست. پس با سلام نو همراه باشید تا دو پیشنهاد ده تایی کاربردی برای مقابله با گرما به شما ارائه دهیم.

۱۰ نکته برای مقابله با روزهای گرم تابستان

هیدراته بمانید

روز خود را با مصرف آب کافی شروع کنید و یک بطری آب قابل استفاده مجدد برای اطمینان از هیدراتاسیون مداوم همراه داشته باشید. به جای آب می‌توانید از شربت‌های کم شیرین هم استفاده کنید.

لباس‌های سبک بپوشید

لباس‌های گشاد و سبک وزن را با پارچه‌های قابل تنفس انتخاب کنید تا حتی در گرما راحت باشید. در تابستان اولویت خود را راحتی و خنکی قرار دهید.

در سایه پناه بگیرید

به مناطق سایه دار پناه ببرید، در زیر درختان، سایبان‌ها یا چترهای ساحل، برای جلوگیری از نور مستقیم خورشی حتما به سایه پناه ببرید.

کرم ضد آفتاب

قبل از بیرون آمدن، سخاوتمندانه از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر محافظت کنید. این پیشنهاد صرفا برای زیبایی نیست. پای سلامتی در میان است.

فعالیت‌های سنگین را به بعد از ظهر موکول کنید

اگر قصد تحرک و کار سنگین دارید، برای زمان‌های خنک تر روز، مانند صبح زود یا اواخر بعد از ظهر، فرار در فضای باز را برنامه ریزی کنید.

محیط خانه را خنک نگه دارید

در صورت لزوم با گذراندن زمان در داخل خانه در محیط‌های دارای تهویه مطبوع قرار بگیرید و نگذارید محیط خانه خیلی گرم شود.

ابزارهای خنک کننده

از لوازم خنک کننده مانند فن‌های مه پاش و حوله‌های مرطوب برای تنظیم دمای بدن استفاده کنید و نگذارید اسیر گرما شوید.

میوه‌های مغذی

از میوه‌های سرشار از آب مانند خربزه و مرکبات برای تجدید قوا و هیدراته ماندن لذت ببرید.

فعالیت شدید نکنید

از فعالیت بدنی بیش از حد در گرم ترین ساعات برای جلوگیری از بیماری‌هایی مثل گرمازدگی خودداری کنید.

جلوگیری از گرمای خودرو

از روکش‌های رنگ روشن برای صندلی‌ها و فرمان خودرو استفاده کنید تا از تجمع بیش از حد گرما در ماشین جلوگیری کنید. برای رفاه حل خودتان هم که شده کولر بزنید!

۱۰ نکته برای روزهایی با UV بسیار بالا

آگاهی از شاخصUV

روز خود را با بررسی شاخص UV برای اندازه گیری شدت اشعه ماوراء بنفش آغاز کنید و بدانید روز چطور است.

کرم ضد آفتاب

از کرم ضد آفتاب با کیفیت بالا و استفاده مجدد به طور منظم استفاده کنید تا از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. اگر منزل شما نورگیر است در خانه هم کرم ضد آفتاب بزنید.

لباس‌های محافظ

خنک و سبک بپوشید اما از عینک آفتابی و کلاه‌های لبه‌دار برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید. اگر خیلی قصد بیرون ماندن دارید پوشید یک پیراهن خنک آستین بلند بد نیست.

بیرون نروید

در ساعات اوج اشعه ماوراء بنفش (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) به دنبال سایه باشید و تا جایی که می‌توانید بیرون نروید.

اولویت هیدراتاسیون

باز هم آب رسانی را فراموش نکنید و از مصرف مداوم آب اطمینان حاصل کنید تا پوست و بدن خود را در میان سطوح بالای UV مرطوب کنید.

محافظت از چشم

از عینک آفتابی با محافظ UV استفاده کنید تا از چشمان خود در برابر اشعه‌های مضر و آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

مراقب انعکاس باشید

به یاد داشته باشید که اشعه ماوراء بنفش می تواند از سطوح بازتابنده منعکس شود و نوردهی کلی شما را افزایش دهد.

برنزه نکنید!

به خاطر برنزه شدن خودتان را در معرض UV قرار ندهید!

آگاهی دارویی

 بررسی کنید که آیا هر دارویی که مصرف می کنید حساسیت شما را به اشعه ماوراء بنفش افزایش می‌دهد یا خیر و بر این اساس اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

هشدار به دیگران

دانش خود در مورد ایمنی در برابر اشعه فرابنفش را به دوستان و خانواده  منتقل کنید، خیلی‌ها آن را جدی نمی‌گیرند.

تابستان گرم، اما لذت بخش

همانطور که خورشید تابستان با حضور خود ما را شگفت زده می‌کند، این مجموعه دوگانه ده نکته در یک راهنمای جامع برای غلبه بر چالش‌های فصل به شما کمک می‌کند.

با هم‌افزایی استراتژی هایی برای غلبه بر گرما و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، شما می‌توانید با خاطر جمع از ماه‌های تابستان لذت ببرید و در عین حال از سلامت خود محافظت کنید.

از انتخاب هوشمندانه لباس تا دقت در کرم ضد آفتاب و از پناه بردن به سایه تا آبرسانی، این بیست پیشنهاد تنها نکات اولیه برای یک تابستان سالم هستند. بیشتر مطالعه کنید و به روز باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید