بادام تلخ درد عضلات را تسکین می‌دهد و گرفتگی مفاصل زانو را درمان می‌کند.

فواید درمانی بادام تلخ برای مفاصل

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، روغن بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است و ممکن است به درمان اسپاسم کمک کند.

احتمالا یک پاک کننده موثر

روغن بادام تلخ به دلیل سمی بودن، قابل هضم نیست و در صورت بلعیده شدن باعث حرکات شل و استفراغ مکرر می شود. بنابراین از آن به عنوان یک پاک کننده مؤثر (Aperient) استفاده می شود و هنوز هم هست. تنها نکته این است که دوز داده شده باید بسیار کم و خفیف باشد یا ممکن است عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

ممکن است باعث افزایش ادرار شود

بدن تمایل طبیعی به حذف مواد سمی دارد که از طریق عرق، ادرار و مدفوع وارد بدن شده اند. به همین دلیل است که وقتی روغن بادام تلخ به مقدار بسیار کم مصرف شود، بدن تمایل دارد آن را از طریق تکرر ادرار دفع کند. این تکرر ادرار به کاهش وزن کمک می کند و بدن را آرام می کند. هنگامی که با اثرات بی حس کننده و آرام بخش این روغن ترکیب شود، با موفقیت فشار خون را کاهش می دهد.

خواص بادام تلخ برای مفاصل

از دیگر خواص روغن بادام تلخ درمان درد مفاصل و آرتروز زانو است. بادام تلخ درد عضلات را تسکین می‌دهد و گرفتگی مفاصل زانو را درمان می‌کند. علاوه بر روغن بادام تلخ، برای درمان درد مفاصل می‌توانید از روغن بادام شیرین هم استفاده کنید. ماساژ دادن مفاصل نوزاد با روغن بادام تلخ، گردش خون را افزایش‌ می‌دهد و از مشکلات پوستی جلوگیری‌ می‌کند.

خواص روغن بادام تلخ و روغن کرچک

روغن کرچک برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. جذب روغن کرچک روی پوست به زمان احتیاج دارد، شما می‌توانید برای افزایش جذب روغن کرچک آن را رقیق کنید. یکی از روش‌های رقیق کردن روغن کرچک اسن است که روغن کرچک را با روغن بادام تلخ به نسبت نصف به نصف رقیق کنید. از این طریق پس از استفاده از این روغن‌ها برای پوست صورت، از خواص بی‌نظیر آن‌ها برای سلامت پوست و رفع جوش و آکنه بهره‌مند شوید.

روغن بادام تلخ برای تقویت و پرپشت شدن موها بسیار مفید است. برای استفاده بهتر از روغن بادام تلخ می‌توان آن را با برخی روغن‌های گیاهی دیگر همراه کرد. برای این کار می‌توانید ۴ یا ۵ قطره روغن رزماری، ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و روغن نارگیل را به روغن بادام تلخ اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۳۰ ثانیه روی سرتان ماساژ داده و سپس آن را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

روغن بادام تلخ برای واژن

از خواص روغن واژن این است که باعث نرمی پوست واژن می‌شود. یکی از خواص بادام تلخ جوان‌سازی پوست است درنتیجه می‌تواند موجب ترمیم پوست واژن و روشن شدن رنگ پوست ناحیه واژن شود. به خانم‌هایی که در هنگام نزدیکی دچار خشکی می‌شوند، توصیه می‌شود که از روغن بادام که از روان‌کننده‌های طبیعی است استفاده کنند. از دیگر خواص بادام تلخ درمان عفونت‌های زنانه که با بوی بد ترشحات، درد، خارش و سوزش همراه است می‌پردازد.

خواص روغن بادام برای لاغری

طی تحقیقاتی که بر روی چند فرد چاق انجام شد به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه حدود ۴۰ گرم بادام می‌تواند سبب کاهش چربی‌های شکم تخت و پهلو شود و در عین‌ حال کلسترول بد خون را کاهش دهد. با این‌حال تنها مصرف روغن بادام نمی‌تواند به‌تنهایی شما را به وزن ایده‌آل برساند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید