۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 55455637

به نظر شما کدام یک از جاهای دیدنی کرمان در بهار، بهترین گزینه برای گردشگری به شمار می‌روند؟ آیا این مکان‌ها را می‌شناسید؟

جاهای دیدنی کرمان در بهار

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی کرمان در بهار را میشناسید؟! یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کرمان، فصل بهار است. فصل بهار با برخورداری از آب و هوای مطبوع و دلنشین و همچنین زنده شدن دوباره طبیعت، جذابیت منحصر به فردی را در بر دارد. بنابراین بسیاری از گردشگران و توریست‌ها این زمان را برای گردشگری انتخاب می‌کنند. کرمان از جمله شهرهای دیدنی و تاریخی در کشور ما است که سالانه با گردشگران مختلفی از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور، مواجه می‌باشد. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از آثار ملی ثبت شده بود که هر کدام به عنوان بهترین جاذبه‌ی تاریخی در کشور شناخته شده‌اند. این شهر در لیست پنج شهر تاریخی کشور قرار گرفته است.

 حال این سوال پیش می‌آید که: در فصل بهار کدام مکان از جاهای دیدنی کرمان، جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد؟! یکی از مواردی که بسی قابل توجه می‌باشد، وجود جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد در اطراف این شهر است. در اطراف استان کرمان می‌توان شاهد بسیاری از روستاهای چشم‌نواز و محصور کننده بود که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی کرمان در بهار

بهترین جاهای دیدنی کرمان در بهار

شناخت بهترین جاهای دیدنی کرمان در بهار:

 برای اینکه بتوانید بهترین جاهای دیدنی کرمان در بهار را بشناسید، بهتر است لیست کاملی از جاهای دیدنی کرمان را در دست داشته باشید. از این طریق می‌توانید بهترین مکان‌های دیدنی در فصل بهار را انتخاب و اقدام به بازدید از آنها نمایید. توجه داشته باشید که برخی از مکان‌های تاریخی، قابلیت بازدید در فصل‌های مختلف را نیز در بر دارند. بنابراین انتخاب هوشمندانه شما می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی جذابیت سفر شما نیز داشته باشد. در صورتی که طرفدار بازدید از جاهای دیدنی و خیره کننده کرمان در فصل بهار هستید، بهتر است با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کرمان در بهار

باغ شاهزاده ماهان کرمان

 باغ شاهزاده ماهان:

 یکی از پیشنهادات شگفت انگیز برای بازدید از جاهای دیدنی کرمان در بهار، مراجعه به باغ شاهزاده ماهان یا باغ شازده، است. این مکان در شهر ماهان واقع شده است. این عمارت خیره کننده علاوه بر برخورداری از جاذبه طبیعی بی‌نظیر، از جمله جاهای تاریخی در استان کرمان نیز شناخته شده است. ساخت این بنا به دوره قاجار باز می‌گردد. این باغ از جمله ۹ باغ ایرانی می‌باشد که در در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

این باغ در فصل بهار مانند یک نگین سبز درخشان در استان کرمان خودنمایی می‌کند. در این باغ می‌توان شاهد بسیاری از فواره‌های خروشان در حوض‌های خیره کننده بود که تا انتهای باغ کشیده شده‌اند. همچنین درختان سر به فلک کشیده این باغ جذابیت آن را دوچندان نموده‌اند. تاریخ غنی کشور ایران در این باغ، بسیار  خودنمایی می‌کند.

جاهای دیدنی کرمان در بهار

آبشار سیمک در کرمان

آبشارهای سیمک از جاهای دیدنی کرمان در بهار:

اگر بخواهیم به یکی از بهترین جاهای دیدنی کرمان در بهار اشاره کنیم، قطعا می‌توان از آبشارهای سیمک یاد کرد. این آبشارها در فصل بهار جذابیت فوق العاده و بی‌نظیری را در بر خواهند داشت. علت جذابیت فوق العاده‌ی آنها در این فصل، افزایش میزان آب در آبشارها است. در این منطقه می‌توان شاهد ۱۳ آبشار کوچک و بزرگ بود که هر کدام از آنها زیبایی خارق العاده‌ای را در بر دارند. این آبشارها در فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری شمال کرمان واقع شده‌اند.

 بسیاری از گردشگران و توریست‌ها، این آبشارها را برای کوهنوردی انتخاب می‌نمایند. وجود آب در این منطقه سبب سرسبز شدن منطقه نیز شده است. آبشارهای سیمک از کم‌نظیرترین آبشارها در سطح کشور هستند که در کنار جذابیت فوق العاده، بسیار اعجاب انگیز و تکرار نشدنی نیز هستند. از جاهای دیدنی در کنار این آبشارها می‌توان به: تنگه سیمک، دره سیمک و ... نیز اشاره کرد.

جاهای دیدنی کرمان در بهار

کلوت‌های شهداد کرمان

کلوت‌های شهداد کرمان:

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در بهار کلوت‌های شهداد هستند. همانطور که می‌دانید کلوته‌ا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در استان کرمان به شمار می‌روند. با توجه به اینکه منطقه شهداد از جمله گرم‌ترین مناطق زمین می‌باشد مراجعه به این منطقه در برخی از فصل‌ها مانند: تابستان، بسی دشوار خواهد بود. بنابراین انتخاب فصل‌هایی مانند بهار، زمستان و پاییز برای بازدید از این جاذبه‌های طبیعی خارق العاده، هوشمندانه می‌باشد. بنابراین بسیاری از گردشگران و توریست‌ها فصل بهار را برای بازدید از کلوت‌های شهداد کرمان، انتخاب می‌کنند.

 کلوت‌ها از جاذبه‌های طبیعی خارق العاده و چشم‌نوازی هستند که حیرت بسیاری از گردشگران را برمی‌انگیزند. این جاذبه‌های طبیعی سالانه سبب جذب بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی خواهند شد. در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از کلوت‌های مختلف با ارتفاع بسیار زیاد بود. به طوری که باور ساخت طبیعی آنها و به دور از معماری‌های مختلف، دشوار و پیچیده است.

جاهای دیدنی کرمان در بهار (ارگ راین):

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در بهار، ارگ راین است. این بنای تاریخی و محصور کننده، یکی از بناهای بسیار جذاب و خیره کننده است که ساخت آن به دوران ساسانی باز می‌گردد. از این ارگ با نام قلعه راین نیز یاد می‌شود. معماری خارق العاده‌ی این بنا، آن را به یکی از بناهای چشم نواز مبدل نموده است.

با دیدن جذابیت فوق العاده‌ی این قلعه چشم نواز، هر توریست و گردشگری به وجد می‌آید. این قلعه در طی سال‌ها، مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. در برخی از اطلاعات تاریخی ذکر شده است که در این قلعه، ۵۰۰۰ نفر، زندگی می‌کردند. این مکان یکی از مکان‌های ایده‌آل برای سکونت به شمار می‌رفت. در این بنا می‌توان شاهد ۱۶ برج دیدبانی، یک ورودی در قسمت شرقی، خندق و ... بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید