۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 55455635

برای برخورداری از یک سفر دل انگیز به کویر، باید بهترین زمان سفر به کویر شهداد را بشناسید. در این صورت می‌توانید خاطرات فراموش نشدنی را به ثبت برسانید.

بهترین زمان سفر به کویر شهداد

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به کویر شهداد چه موقع است؟! انتخاب زمان مناسب برای سفر به کویر، یک از مهمترین اصول برای گردشگری در کویر به شمار می‌رود. چه بسا با عدم انتخاب صحیح با مشکلات بسیار جدی و مهمی مواجه گردید. لذا توجه به انتخاب زمان مناسب برای سفر، بسیار مهم و ضروری است.

همانطور که می‌دانید، کویر به جهت برخورداری از شرایط اقلیمی خاص، از دما و آب و هوای متفاوتی در طول روز برخوردار است. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای سفر، کمی پیچیده و دشوار است. قبل از اینکه برای سفر خود برنامه ریزی کنید، باید به اطلاعات مهمی در زمینه‌ی بهترین زمان سفر، دست یابید. آیا برای بار اول به کویر سفر می‌کنید؟ آیا مسیر سفر را می‌شناسید و از مشکلات آن آگاهی دارید؟ برای کسب اطلاعات مهم در این زمینه، استفاده از دانش و تخصص افراد حرفه‌ای در این زمینه، بسیار ضروری است. در اینجا به برخی از بهترین زمان‌ها برای این سفر هیجان انگیز، اشاره خواهیم کرد.

انتخاب بهترین زمان سفر به کویر شهداد:

برای اینکه بتوانید بهترین زمان سفر به کویر شهداد را بشناسید، باید توجه داشته باشید که سفر به این کویر، کار دشواری است. بنابراین اگر در این زمینه آماتور هستید، بهتر است از مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید. این کویر از جمله بزرگترین کویرها در کشور ما است که از درجه‌ی خطرناکی بسیار بالایی نیز برخوردار است. بنابراین در کنار لذت و هیجان سفر، باید موضوع امنیت را نیز مد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که در برخی از نقاط این کویر، می‌توان شاهد دمای بسیار بالای هوا بود. بنابراین مشکلات جدی می‌تواند برخی از افراد را تهدید کند.

در برخی از مناطق این کویر، دمای هوا به اندازه‌ای بالا است که سبب سوختن شنزار و سنگ می‌شود. از این منطقه با عنوان ریگ سوخته نیز یاد می‌شود. بنابراین هرگز نمی‌توانید این منطقه را برای گردشگری در فصل تابستان انتخاب کنید. در ادامه به، دما در فصل‌های مختلف و شرایط سفر به کویر در این فصل‌ها، اشاره می‌کنیم:

سفر به کویر لوت شهداد در تابستان:

برخی از افراد بر این اعتقادند که بهترین زمان سفر به کویر شهداد، تابستان است. مراجعه به کویر شهداد در فصل تابستان غیر ممکن نیست. در این فصل، شاهد افزایش دما در تمامی نقاط خواهیم بود، اما در کویر این افزایش دما چند برابر خواهد بود. در برخی از نقاط کویر، به جهت افزایش بسیار بالا و طاقت فرسای دما در فصل تابستان، عدم حضور گردشگران را تجربه خواهیم کرد. اگر فصل تابستان را برای گردشگری در کویر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در حوالی کویر گشت و گذار هیجان انگیزی داشته باشید. لازم به ذکر است که در این فصل، تنها می‌توانید چند ساعت در کویر را سپری کنید. افزایش دما بر سیستم ایمنی برخی از افراد، تاثیر مخربی خواهد داشت.

انتخاب فصل تابستان برای سفر به کویر شهداد، بهترین انتخاب به شمار نمی‌رود. در این فصل افزایش دما سبب جلوگیری از گردشگری قابل توجه شما در این منطقه، خواهد شد. بنابراین اگر طرفدار بازدید از کلوت‌ها و تفریح در کویر هستید، از زمان‌های دیگر برای مراجعه به کویر، استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به کویر شهداد

پاییز بهترین زمان سفر به کویر شهداد

پاییز بهترین زمان سفر به کویر شهداد:

در بین فصل‌های مختلف، فصل پاییز به عنوان بهترین زمان سفر به کویر شهداد شناخته شده است. در این فصل می‌توان شاهد دلنشین شدن دمای هوا بود. در این فصل شما می‌توانید از مکان‌های گردشگری مختلف در کویر شهداد، لذت ببرید. فصل پاییز بهترین فصل برای بازدید از:

  • کلوت‌های شهداد
  • تنگ رتیل
  • دهانه مار
  • ریگ سوخته
  • درختان زیتون چهار فرسخ

به شمار می‌رود. بنابراین بسیاری از گردشگران و توریست‌ها، این فصل را به عنوان بهترین زمان سفر به کویر شهداد، می‌شناسند. در این فصل دمای هوا به اندازه‌ای است که شما می‌توانید از حوالی کویر فراتر رفته و از جذابیت‌های چشم نواز آن، لذت ببرید.

فصل زمستان برای گردشگری در کویر لوت:

در برنامه ریزی دقیق خود برای سفر به کویر لوت، می‌توانید از فصل زمستان نیز به عنوان بهترین زمان سفر به کویر شهداد، یاد کنید. در زمستان نیز می‌توان شاهد کاهش دما در کویر لوت بود. این موضوع می‌تواند سطح گردشگری در کویر را افزایش دهد. اگر در فصل تابستان نام منطقه‌ی ریگ سوخته را می‌شنوید، در فصل زمستان می‌توانید به این منطقه رجوع نمایید. این فصل یکی از بهترین فصل‌ها برای بازدید از کویر به شمار می‌رود. در این فصل می‌توانید شاهد جذابیت بیش از پیش کویر نیز باشید. زیبایی خیره کننده‌ی این کویر در فصل زمستان، دو چندان خواهد شد.

در فصل زمستان می‌توان به بسیاری از مکان‌های گردشگری در کویر لوت مراجعه کرد. همچنین می‌توان از جاذبه‌های تفریحی در این مکان نیز استفاده کرد. دما هوا در این فصل به اندازه‌ای است که می‌تواند خالق سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی برای شما باشد. لذا بسیاری از افراد این زمان را بهترین زمان برای گردشگری، می‌شمارند.

بهترین زمان سفر به کویر شهداد

زیبایی سفر به کویر شهداد در بهترین زمان

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به کویر شهداد:

در لیست بهترین زمان سفر به کویر شهداد، می‌توان به اویل فصل بهار نیز اشاره کرد. در این فصل علاوه بر دمای بسیار ایده‌ال و مطلوب، می‌توان شاهد وجود گردشگران بسیار زیادی نیز بود. افزایش گردشگران در این زمان، می‌تواند بهترین خاطرات را برای شما به ثبت برساند. توجه داشته باشید که با افزایش جمعیت، دلهره از گردش در کویر نیز کاهش می‌یابد. بنابراین به راحتی سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.  

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید