کرمانشاه از قدیمی ترین شهر های ایران است که دارای شهرستان های متعددی می باشد. در ادامه به بررسی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی استان کرمانشاه و شهرستان روانسر می پردازیم. همچنین به بررسی جاذبه های گردشگری واقع شده در فاصله روانسر تا کرمانشاه می پردازیم.

معرفی کلی کرمانشاه و روانسر

کرمانشاه جزو قدیمی ترین شهر های ایران به حساب می آید که در دامنه کوه بیستون واقع شده است. به همین علت آثار تاریخی ارزشمندی را در استان کرمانشاه می توانید مشاهده کنید. استان کرمانشاه به دلیل آثار ارزشمندی که در خود جای داده است از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. به همین علت این استان جزو مهم ترین شهر های ایران است. استان کرمانشاه دارای شهرستان های بسیاری است. یکی از مهم ترین شهرستان های این استان، روانسر می باشد. امروزه این شهرستان به عنوان یکی از مقاصد بسیاری از گردشگران و توریست ها انتخاب شده است. شهرستان روانسر دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری می باشد. شهرستان جوانرود که در استان کرمانشاه واقع شده، دارای آب و هوای کوهستانی است. بنابراین آب و هوای این منطقه در نیمه اول سال بهتر و لذت بخش تر است.

اگر قصد سفر به شهرستان روانسر را دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان سفر در نیمه اول سال می باشد.  بعد از گشت و گذار در استان کرمانشاه و دیدن جاذبه های گردشگری آن، می توانید به شهرستان روانسر سفر کنید و از دیدن جاذبه های گردشگری آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه به بررسی مسیر روانسر تا کرمانشاه و فاصله این دو شهر می پردازیم.

بررسی فاصله روانسر تا کرمانشاه

در این بخش به بررسی فاصله روانسر تا کرمانشاه می پردازیم. برای پیمودن مسیر روانسر تا کرمانشاه از طریق مسیر زمینی سه راه وجود دارد. کوتاه ترین مسیر زمینی برای پیمودن فاصله روانسر تا کرمانشاه حدود ۷۰ کیلومتر است. پیمودن این مسیر تنها از روش زمینی امکان پذیر است. زیرا در فاصله این دو شهر هیچ گونه خط پرواز و یا دریایی وجود ندارد که بتوان از مسیر هوایی و یا آبی آن را طی کرد. پیمودن این مسیر حدود یک ساعت زمان می برد.  از طریق مسیر زمینی می توانید از جاذبه های گردشگری که در طول مسیر وجود دارد دیدن فرمایید. در ادامه به معرفی جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه می پردازیم.

معرفی غار قوری قلعه

غار قوری قلعه یکی از جاذبه های طبیعی واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه است. این غار به دلیل داشتن طبیعتی بکر و زیبا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران و توریست ها شناخته می شود. در اطراف این غار جنگل های بلوط را می توانید مشاهده کنید. این جنگل ها از زیبایی های غار قوری قلعه می باشند. بنابراین بعد از دیدن غار قوری قلعه می توانید به گشت و گذار در جنگل های بلوط بپردازید. طول غار قوری قلعه، بیش از سه کیلومتر است. به همین علت این غار جزو بزرگ ترین غار های آبی آسیا شناخته می شود. غار قوری قلعه به دلیل قرار گیری در شهرستانی کوچک نسبت به غار های دیگر کشور، کمتر شناخته شده است. در این غار رودخانه ای پر آب در جریان است. این غار دارای تعدادی تالار طبیعی می باشد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مکان محسوب می شوند. مریم، عروس، بلور، کوهان شتر و برزخ نام تالار های این غار می باشند.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه

فاصله روانسر تا کرمانشاه

آشنایی با گوردخمه کوشک فرهاد واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه

در گذشته مردم، مردگان را در صخره ها و یا کوه ها قرار می دادند. به این مکان ها گوردخمه می گویند. گوردخمه کوشک فرهاد یکی از آثار تاریخی واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه می باشد. این گوردخمه در کوه یره ول واقع شده است. ارتفاع این مکان تاریخی تا سطح زمین حدود ۳۵ متر می باشد. بنابراین دسترسی به آن آسان و راحت می باشد. این اثر تاریخی دارای سقفی گنبدی است و معماری آن به صورت مستطیل می باشد. در سمت راست این مکان حجاری زیبایی وجود دارد که به دلیل قدمت بسیاری که دارد حدودا از بین رفته است.

معرفی سراب جابری

در پیمودن فاصله روانسر تا کرمانشاه جاذبه های گردشگری متعددی را می توانید بازدید کنید. یکی از این جاذبه های گردشگری، سراب جابری می باشد. این سراب در دامنه کوه ماه زرد، که یکی از کوه های مرتفع اطراف روانسر محسوب می شود، واقع شده است. میزان آب موجود در این سراب در طول سال متغیر است. به عبارت دیگر آب این سراب به میزان بارندگی در طول سال بستگی دارد. از آب این سراب برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده می کنند. سراب جابری جزو مهم ترین جاذبه های طبیعی کرمانشاه می باشد. به همین علت نام این سراب را می توانید در فهرست میراث طبیعی ایران مشاهده کنید. در اطراف این سراب می توانید طبیعتی زیبا و بکر را مشاهده کنید. زیبایی طبیعت این منطقه به دلیل وجود سراب جابری بیشتر شده است. زیرا آب مورد نظر درختان و گیاهانی که در دامنه کوه ماه زرد وجود دارند، از طریق این سراب تامین می شود.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه

فاصله روانسر تا کرمانشاه

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله روانسر تا کرمانشاه به دست آورده باشید. اگر قصد سفر به شهرستان روانسر و استان کرمانشاه را دارید، می توانید از مطالب فوق بهره ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید