متاسفانه ثبت نام مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) بهانه جدیدی به دست سودجویان و کلاهبرداران داده است که از عشق مردم به خاندان عمصت و طهارت سو استفاده کنند.

مراقب کلاهبرداری به بهانه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین باشید!

رئیس پلیس فتا استان کرمان از افرادی که به‌مناسبت اربعین قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خواست مراقب سرقت اطلاعات بانکی و شخصی خود باشند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت:  مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند و شهروندان باید مراقب لینک‌های جعلی ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی باشند.

وی بیان کرد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده‌روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ رضایی افزود: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکرده و اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهند، گفت: جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه و از توجه به شایعات بی‌اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شوند، اجتناب کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید