۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 55455426

خودروهای چینی جک S۵ و هایما S۷ توربو برای بسیاری مطلوب به شمار می‌آیند از این رو با ما همراه باشید تا بدانید جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

سلام نو _ سرویس عمومی: مقایسه جک S۵ و هایما S۷ توربو یک رقابت جذاب و شانه‌به‌شانه در سگمنت کراس اوورهای چینی میان قیمت بازار ایران به‌شمار می‌رود و همواره حرف‌وحدیث پشت سر آن زیاد شنیده شده‌است. بنابراین ما در بخش مقایسه مجله خودرو همراه مکانیک این دو این حریف چینی را به میدان آورده و روبه‌روی یکدیگر قرار داده‌ایم تا مشخص کنیم کدام یک از آن‌ها بهتر از دیگری عمل می‌کند.

مقایسه جک اس ۵ هایما توربو

در یک کلام می‌توان گفت که هایما اس ۷ توربو شباهت بیشتری به شاسی بلندهای فول سایز کلاسیک دارد و چهره نسبتا ساده آن می‌تواند سلایق گوناگون را با خود همسو سازد، اما در سمت دیگر جک S۵ شباهت بیشتری به کراس اوورهای مدرن، به‌ویژه محصولات هیوندای دارد و انحناهای بیشتری در خطوط اصلی بدنه آن به چشم می‌خورد. بنابراین گرچه طراحی جک S۵ بیشتر مناسب مشتریان امروزی به نظر می‌رسد، اما در عین حال هایما اس ۷ توربو نیز توانسته هواداران بسیاری را مجذوب ظاهر موردپسند خود کند.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

در مورد طراحی داخلی هم باید گفت که فرم و کیفیت کابین محصول ایران خودرو نسبت به کراس اوور جک تا حدی دلنشین‌تر جلوه می‌کند و بینندگان از حضور در اتاق هایما اس ۷ توربو لذت بصری بیشتری می‌برند. البته فاصله بین محور چرخ‌های جک s۵ کمی بیشتر از کراس اوور ایران خودرو است، بنابراین احتمالا میزان فضای پا و زانوها برای سرنشینان ردیف عقب جک اندکی وسیع‌تر از اس ۷ توربو خواهدبود.

همچنین هنگام جای دادن اسباب و وسایل درون صندوق عقب، کاربران جک اس ۵ به فضای بیشتر تحت اختیار خود افتخار خواهند کرد؛ چراکه ۵۰۵ لیتر گنجایش برای آن‌ها فراهم شده و این در حالی است که صندوق عقب هایما S۷ توربو تنها حدود ۴۰۰ لیتر فضا را به خود اختصاص داده است. بنابراین کابین هایما اس ۷ کمی زیباتر جلوه می‌کند ،اما اتاقک جک s۵ کاربردی‌تر طراحی شده است.

ارزش خرید جک اس ۵ و هایما توربو

در ادامه مقایسه جک S۵ و هایما S۷ توربو به مباحث فنی و تجربه رانندگی می‌رسیم. قبل از اینکه پشت فرمان این خودروها بنشینیم، بهتر است نگاهی به زیر درپوش موتور آن‌ها بیندازیم.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

ابتدا به سمت محصول ایران‌ خودرو می‌رویم و با یک پیشرانه ۱۷۹۵ سی سی توربوشارژ با کد HM۴۸۴Q-T مواجه می‌شویم که معادل ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را به‌وسیله گیربکس شش دنده اتوماتیک به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌کند. مصرف سوخت ۸.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه از جمله شاخص‌ترین آمار و ارقام فنی این خودرو به شمار می‌روند.

در سمت دیگر جک S۵ با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ خود می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس ۶ دنده دو کلاچه به‌سمت محور جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۱.۷ ثانیه است و نهایتا تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. همچنین میانگین مصرف سوخت جک اس ۵ به طور ترکیبی حدود ۷.۷ در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

این دو خودرو از نقطه‌نظر ظاهر کیفیت و طراحی خوبی دارند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت‌شان در بازار ایران هم همین است. با این حال، اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان این دو گزینه ترتیب بدهیم، باید بگوییم که جک s۵ حالت اسپرت‌تری دارد. ظاهر آن در بخش جلوی خودرو هم طراحی جذابی دارد.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

شکل قرارگیری چراغ‌ها و خطوط طراحی بدنه باعث شده که ظاهر این خودرو مدرن‌تر از هایما s۷ باشد. البته در زمینه ظاهر، همه‌چیز سلیقه‌ای است.

حجم موتور جک s۵ بالاتر از هایما s۷ است. قدرت و گشتاور بالاتری هم دارد. اما این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که هایما s۷ موتوری کم‌خروجی‌تر ولی با سروصدای کمتر دارد. به‌اصطلاح حرفه‌ای‌ها موتور هایما نرم است و روان.

وزن جک s۵ هم کمتر از هایما s۷ است. بنابراین، جک موتور قوی‌تری دارد و به‌واسطه ویژگی‌های فیزیکی‌اش شتاب بهتری هم پیدا می‌کند. باید ببینید که در مقایسه جک s۵ با هایما s۷ کدام مورد برایتان کاربردی‌تر است و آن را انتخاب کنید.

در هنگام خرید باید ببینید که قطعات یدکی خودروی موردنظر به‌سادگی در بازار پیدا می‌شود یا خیر. پشتیبانی ایران‌خودرو از هایما s۷ قوی است و همین موضوع خیال خریداران را بابت تهیه قطعات راحت می‌کند.

از طرف دیگر، جک s۵ هم از خودروهایی است که سابقه خوبی در ارائه قطعات یدکی و خدمات پشتیبانی برای مصرف‌کنندگان داشته است. به‌نظر می‌رسد که هردوی این خودروها از نقطه‌نظر تأمین قطعات مشکلی ندارند.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

چنانچه ورود خودروهای چینی مدل جدید بیشتر و بیشتر شود، امکان به حاشیه‌رفتن این مدل‌ها هم وجود خواهد داشت. در آن صورت، حمایت و پشتیبانی ایران‌خودرو از هایما s۷ باعث می‌شود که در زمینه پشتیبانی قطعات چند قدم جلوتر از جک s۵ بایستد.

به‌گواه خریداران و کارشناسان، مقایسه جک s۵ با هایما s۷ نشان می‌دهد که هردو می‌توانند تجربه سواری و رانندگی خوبی فراهم کنند. البته این را فراموش نکنید که بیشینه گشتاور تولیدی جک s۵ در دورهای پایین بهتر از رقیبش است. برای همین در سبقت‌های ناگهانی و شتاب‌گیری سریع بهتر از هایما عمل می‌کند.

از نقطه‌نظر کابین و واردنشدن سروصدای زیاد به آن، هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند. در واقع، هردو عملکرد خوبی در این زمینه دارند. سیستم تعلیق و درزبندی در هردو مورد مطلوب است و نمرات قبولی می‌گیرند.

یادتان باشد که از نظر تجربه سواری و رانندگی نقدهایی هم به هردو خودرو وارد می‌شود. برای مثال، گذر از مسیرهای خاکی برای این دو خودرو چندان قوی پیش نمی‌رود. این مشکل به‌واسطه ضعف‌هایی است که در سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی‌شان وجود دارد.

جک اس ۵ بخرم یا هایما توربو

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید