۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 55455407

خودروهای چینی بعد از تحریم‌ها محبوبیت پیدا کردند از این رو با ما همراه باشید و درباره مقایسه لاماری با جک s۵ بدانید.

مقایسه لاماری با جک s۵

سلام نو _ سرویس عمومی: ملاک اصلی برای مقایسهٔ این خودروها قرارگیری آن‌ها در سگمنت کامپکت است و بنابراین ممکن است از لحاظ قیمت اختلاف زیادی باهم داشته باشند. همچنین در این مقایسه مدل‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از کامپکت هم حضور ندارند.

درباره لاماری ایما

نقاط قوت: طراحی بیرونی جذاب، کابین لوکس، پیشرانهٔ قدرتمند تحت لیسانس میتسوبیشی

نقاط ضعف: سواری نسبتاً خشک، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود نسبت به رقبا

این خودرو که توسط شرکت آرین پارس موتور در ایران تولید و عرضه می‌شود، در اصل محصول برند فورتینگ دانگ‌فنگ است و T۵ Evo نام دارد. این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۰ معرفی شد. لاماری یکی از کراس‌اوورهای جذاب بازار کشورمان محسوب می‌شود زیرا فرم کوپه مانند آن حال و هوایی جوان‌پسند دارد. در داخل نیز نمایشگرهای متصل به هم و الگوبرداری طراحی دریچه‌های تهویه و کنسول مرکزی از محصولات مرسدس بنز، فضای لوکسی را ایجاد کرده است. زیر کاپوت لاماری یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی قرار دارد که با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور، این ماشین را به یکی از قوی‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار تبدیل می‌کند.

مقایسه لاماری با جک s۵

لاماری در بخش تجهیزات رفاهی چیزی کم و کسر ندارد اما از لحاظ سیستم‌های کمک‌راننده در برابر رقبایی مثل هایما ۸S نمی‌تواند عرض‌اندام کند زیرا تجهیزات ایمنی آن صرفاً به مواردی جزئی مثل سیستم پایش باد تایرها و سیستم کنترل حرکت در سرپایینی محدود می‌شود.

گفته می‌شود مصرف بنزین لاماری ایما یا دانگ فنگ T۵ ایوو در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم فوق العاده خوبی محسوب می‌شود که البته بازهم به فراهم بودن شرایط استاندارد بستگی دارد و بسیار بعید است که در شرایط تهران قابل دستیابی باشد.

کراس اوور ایما به استارت دکمه ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلوآمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاک‌سازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو و… مجهز است.

مقایسه لاماری با جک s۵

درباره جک S۵

نقاط قوت: پیشرانهٔ جدید با راندمان بالا، اضافه شدن آپشن‌های جدید، بازار دست‌دوم مناسب

نقاط ضعف: طراحی بیرونی قدیمی، کابین کاملاً کهنه، آپشن‌های کمتر نسبت به رقبا

قدیمی‌ترین کراس‌اوور در حال تولید بازار کشورمان جک S۵ است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ تولید آن در چین خاتمه یافت اما در کشورمان همچنان در حال تولید است و البته هنوز هم طرفدار دارد. در پاییز سال ۱۴۰۰ نیز کرمان خودرو نسخه فیس‌لیفت این کراس‌اوور را با تغییراتی در قسمت سپر و جلوپنجره معرفی کرد. تغییر مهم این نسخه اما تجهیز به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید با تزریق مستقیم سوخت است که جایگزین نمونهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی شده است. این موتور ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. این موتور جدید علیرغم نیم لیتر حجم کمتر نسبت به نمونهٔ قبلی، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، خروجی آن تقریباً هم‌سطح موتور ۲ لیتری است.

مقایسه لاماری با جک s۵

همین پیشرانهٔ جدید به همراه اضافه شدن دو آپشن کروز کنترل و دی‌لایت، از نقاط قوت S۵ هستند ولی بااین‌حال خودرو چه در طراحی بیرونی و چه در داخل کاملاً سن بالای خود را نشان می‌دهد و در برابر رقبای مدرن‌تر حرفی برای گفتن ندارد.

فضای داخلی جک S۵ با وجود آن که چند سالی از طراحی آن می‌گذرد، اما همچنان مدرن و امروزی به نظر می‌رسد. داشبورد این خودرو طراحی جذابی داشته و زیبا جلوه می‌کند. حضور صفحه نمایشگر LCD در میانه داشبورد به همراه مجموعه کلیدها و دکمه های اطراف آن ظاهر مدرن تری را به کابین جک S۵ بخشیده است.

دریچه‌های تهویه به صورت ایستاده در دو ناحیه کناری صفحه نمایشگر قد برافراشته‌اند. دکمه فلاشر نیز با رنگ قرمز خود در ناحیه زیرین این قسمت تعبیه شده و به راحتی در دسترس قرار دارد.

در بخش جلویی اهرم تعویض دنده یک فضای خالی به جهت قرار دادن اشیایی همچون تلفن‌همراه تعبیه شده و برخی درگاه‌های مختلف نظیر پورت برق ۱۲ ولت، پورت USB ،AUX و فندک خودرو در این قسمت جای داده شده‌اند.

مقایسه لاماری با جک s۵

دو عدد جالیوانی نیز بر روی کنسول میانی در قسمت پشت اهرم تعویض دهنده حضور دارند. غربیلک فرمان فرم و سایز خوبی داشته و خوش دست به نظر می‌رسد. پنل کیلومترشمار نیز از طراحی شش ضلعی مانند با حالتی کاملا اسپرت و مهیج برخوردار شده که زیبایی خاصی به نمای داخلی این خودرو اعطا نموده است.

صندلی‌ها جلو فرم مناسبی داشته و به همراه استراحتگاه آرنج تعبیه شده در فضای مابین آنها، به وسیله روکش چرم مصنوعی پوشش داده شده‌اند.

همچنین با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ بدنه این خودرو، سرنشینان چه در ردیف جلو و یا در ردیف عقب، از نظر فضای پا، سر و زانوها با مشکل خاصی روبرو نیستند. حجم فضای صندوق عقب این خودرو نیز معادل ۵۰۵ لیتر است که کافی به نظر می‌رسد. متریال داشبورد و تودری‌ها نیز از جنس پلاستیک سخت بوده اما چندان بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید