وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت‌ ژئواستراتژیک و کم نظیر جغرافیایی شریکی مطمئن و موثر در همکاری‌های دو و چند جانبه می‌باشد.

امیرعبداللهیان از آغاز شراکت ایران و بریکس خبر داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر(سه شنبه) در اختتامیه کنفرانس «ایران و بریکس چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» اظهارداشت: در چنین روزی طالبان مزار شریف را به تصرف درآورد و با حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف هشت دیپلمات و یک خبرنگار ایرانی به شهادت رسیدند؛ به این مناسبت برای روح این شهدا بهترین ها را آرزومندیم.

وی گفت: همچنین به این واسطه امروز در جمهوری اسلامی ایران به روز خبرنگار اختصاص یافته که به کلیه خبرنگاران صمیمانه این روز را تبریک میگویم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ماه ژوئن امسال در نشست دوستان بریکس که در آفریقای جنوبی برگزار شد اعلام کردم که به زودی کنفرانسی را در ایران برگزار خواهیم کرد و هدف این کنفرانس این خواهد بود که پتانسیل های ایران و بریکس را در یک مشورت متقابل مورد شناسایی قرار دهیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: به نظر می رسد که گام اول جهت شناسایی ظرفیت‌های دو طرف برداشته شده و از همه مهمانی که از خارج از ایران برای حضور در این نشست حاضر شدند صمیمانه قدردانی میکنم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید