هکرهای کره‌شمالی به بزرگترین سازنده موشک روسیه حمله کردند.

حمله کره شمالی به روسیه / اطلاعات روسیه در دستان کیم جونگ اون
به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، یک خبرگزاری انگلیسی می‌گوید: یک گروه نخبه از هکرهای کره شمالی سال گذشته حداقل به مدت پنج ماه به طور مخفیانه به شبکه های رایانه ای یک توسعه دهنده اصلی موشک روسی نفوذ کردند.

 رویترز دریافت که تیم‌های جاسوسی سایبری مرتبط با دولت کره شمالی، که محققان امنیتی آن‌ها را اسکارکرفت و لازاروس می‌نامند، مخفیانه درهای پشتی دیجیتالی را در سیستم‌های یک دفتر طراحی موشک مستقر در ریوتوف، شهری کوچک در حومه مسکو، نصب کردند. هنوز معلوم نیست کره شمالی توانسته در این حملات هکری داده یا اطلاعاتی به دست آورد یا خیر اما در چند ماه گذشته چندین آزمایش موشکی کره شمالی شکست خورده است.

رویترز در ادامه نوشت: کارشناسان می گویند این حادثه نشان می دهد که چگونه این کشور منزوی حتی متحدان خود مانند روسیه را در تلاش برای دستیابی به فناوری های حیاتی هدف قرار می دهد. خبر این هک اندکی پس از سفر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ماه گذشته به پیونگ یانگ برای هفتادمین سالگرد جنگ کره منتشر شد. اولین سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان موشکی، شرکت مورد هدف که معمولاً با نام «NPO Mash» شناخته می شود، به عنوان یک توسعه دهنده پیشگام در زمینه موشک های مافوق صوت، فناوری های ماهواره ای و نسل جدید تسلیحات بالستیک عمل کرده است که سه حوزه مورد علاقه کره شمالی نیز محسوب می‌شود. کره شمالی بارها گفته موشک بالستیک بین قاره ای که قادر به حمله به سرزمین اصلی ایالات متحده است؛ در اختیار دارد.

بر اساس داده های فنی، نفوذ تقریباً در اواخر سال 2021 آغاز شد و تا می 2022 ادامه یافت، تا زمانی که مهندسان فناوری اطلاعات فعالیت هکرها را شناسایی کردند. این شرکت در طول جنگ سرد به عنوان یک سازنده برتر ماهواره برای برنامه فضایی روسیه و به عنوان ارائه دهنده موشک های کروز به شهرت رسید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید