بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از مشتریان خود که کارفرما، کارمند یا فعال در سازمان‌های مرتبط با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، طرح تسهیلاتی با نام «کارگشا» را تدارک دیده است. سقف وام این طرح ۲۰۰ میلیون تومان و بدون بهره است.

وام فوری و بدون سود؛ پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی بانکی با شرایط استثنایی
به گزارش سلام نو، آن دسته از مشتریان واجد شرایط بانک رفاه کارگران که مایل به دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی این مجموعه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مزیت این تسهیلات در نداشتن سود است و تنها به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت بازپرداخت این تسهیلات نیز چندان دشوار نیست و ضامن اصلی برای این طرح فیش حقوقی متقاضیان واجد شرایط است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز به ۲۴ ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان سود ۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۹۸۴ تومان است. کل سود تسهیلات، ۸ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۶۲۶ تومان و مجموع رقم وام و سود آن، ۲۰۸ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۲۶ تومان خواهد بود.

بانک رفاه کارگران به چه منظوری فعالیت خود را آغاز کرد؟

بانک رفاه کارگران به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران و با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر از سال ۱۳۴۰ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون خدمات بانکی متنوعی را برای قشر کارگر تبیین کرده است. این مجموعه تاکنون توانسته با ۱۰ هزار و ۴۸۳ نیروی انسانی و در اختیار داشتن هزار و ۱۵ شعبه فعال، انواع خدمات پولی و بانکی مجاز را به مشتریان واجد شرایط در سراسر کشور ارائه دهد.

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده هطمیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.سلام نو

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی خود برای گروه بازنشستگان اقدامات و برنامه‌ریزی مطلوبی دارد که به همین منظور وام ضروری برای ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی در نظرگرفته شده است که تا پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.

به گفته او، برای پرداخت این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و نخستین مرحله پرداخت این وام‌ روز سوم خرداد ۱۴۰۲ به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان واریز شد.

سرابی (بازنشسته بهداشت و درمان) در این رابطه می‌گوید: آیا بهتر نبود در کنار قرعه کشی یک بار برای تمام سال سهمیه‌ای را برای بازنشستگانی که نیاز فوری برایشان پیش آمده در نظر می‌گرفتید تا رضایت‌بخش کثیری از متقاضیان فراهم می‌شد؟ با این روشی که در پیش گرفته شده است حتی بازنشستگانی که نیاز فوری و غیرقابل پیش‌بینی دارند از اینکه چه زمانی نوبت به دریافت وام آنان می‌رسد هیچگونه اطمینانی ندارند.

او افزود: اصولا معیار و ملاک صندوق برای تشخیص نیاز فوری و غیر قابل پیش‌بینی چیست وقتی که در نحوه ثبت‌نام و اطلاعات خواسته شده هیچ تفاوتی در ثبت نام اسفند ماه سال قبل با ثبت نام ماهیانه وجود ندارد؟

سرابی اضافه می‌کند: متولیان صندوق بازنشستگی به اعتراضات متقاضیان وام واکنشی نشان نمی‌دهند و صرفا به اینکه هر بازنشسته در طول سال ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارد اکتفا می‌کنند و همچنان بی‌نظمی ادامه می‌یابد به گونه‌ای که حتی وام‌های خانوادگی، فامیلی و محله‌ای از نظم وثبات بهتری برخوردار بوده و شرایط بهتری را برای تصمیم گیری متقاضی فراهم می‌کنند؛ حداقل از زمان و نتیجه قرعه‌کشی ماهیانه اطلاع رسانی دقیق‌تری می‌کنند.

او با انتقاد از این شرایط می‌گوید: ظاهراً امسال بازنشستگان متقاضی وام ضروری صرفا باید خوشحال باشند که ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارند./ سلام نو

یافته‌ها در این گزارش میدانی نشان می‌دهد که در لیست‌های منتشرشده، بانک کشاورزی در میان بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات اشتغال‌زایی است، اما شعبه مورد بررسی این بانک چنین وامی را پرداخت نمی‌کند. نتایج حاصل شده از مصاحبه با مسوول اعتبارات این بانک نشان می‌دهد که برای وام فرزندآوری باید یک کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن معرفی شود. وی در خصوص رتبه اعتباری مراجعین افزود «در سال‌های اخیر بسیاری از مراجعین با رتبه اعتباری خود قادر به گرفتن وام بودند، اما مساله‌ای که پیش آمد این بود که مراجعین در مدت زمانی کوتاهی رتبه اعتباری بالایی به دست آورده بودند و بانک نیز با استناد به این رتبه وام‌های خردی را بدون پرداخت ضامن به آنها اعطا می‌کرد، اما همین مشتریان تنها در پرداخت‌های اولیه خود خوش‌حساب بودند و پس از آن بدحسابی آنها با بانک شروع شد. بدحسابی بسیاری از آنها سبب شد تا ما از پرداخت تسهیلات به پشتوانه رتبه اعتباری معذور باشیم. اما رتبه اعتباری بالا سبب می‌شود تا در پذیرفتن شرایط ضامن‌ها با ملایمت بیشتری رفتار کنیم.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید