معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتصال ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بیش از ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و در مجموع بیش از ۹۰ هزار پایانه فروشگاهی در سطح شهر و روستا به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مبلغ اعتبار یارانه‌ها به شرط استفاده ۵۰ درصدی معادل ۲۰۰ هزار تومانی از کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول، افزایش ۳۰ درصدی(معادل ۱۲۰ هزار تومان) یافته و در مجموع به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

افزایش یارانه نقدی بزودی | یارانه این گروه ۵۶۰ هزار تومان می‌شود + جزئیات
به گزارش سلام نو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتصال ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بیش از ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و در مجموع بیش از ۹۰ هزار پایانه فروشگاهی در سطح شهر و روستا به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مبلغ اعتبار یارانه‌ها به شرط استفاده ۵۰ درصدی معادل ۲۰۰ هزار تومانی از کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول، افزایش ۳۰ درصدی(معادل ۱۲۰ هزار تومان) یافته و در مجموع به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

«علیرضا عسگریان» در نشست خبری تشریح مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

وی افزود: در این طرح ملّی یارانه افراد به شرط استفاده ۵۰ درصدی معادل ۲۰۰ هزار تومانی از کالابرگ الکترونیک حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورّمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

عسگریان، استفاده از این طرح برای مشمولین کاملاً اختیاری عنوان کرد و گفت: شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خرید کالابرگ است.

وی با بیان اینکه سه دهک اول درآمدی شامل ۲۹ میلیون نفر است، اضافه کرد: میزان اعتبار افزایش‌یافته پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، معادل ۱۲۰ هزار تومان اعتباری است که باید این مبلغ جدید نیز از سبد خریداری شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون تصریح کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورّم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است.

وی گفت: قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا توسط دولت(از محل یارانه فعلی و یارانه جدید) جبران می‌شود.

عسگریان عنوان کرد: اگر فردی افزایش ١٢٠ هزار تومان اعتبار را در ماه خرید نکند، این مبلغ برای ماه بعد ذخیره نمی‌شود و تنها باقیمانده یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در موعد مقرر واریز یارانه، قابل برداشت است.

وی افزود: اکنون این طرح شامل دهک‌های اول تا سوم است که در آینده برای دهک‌های بعدی نیز اجرایی می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی اعلام کرد: همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

وی افزود: مردم همچنین از طریق برنامه کاربردی «شما» و با انتخاب موقعیت مکانی، می‌توانند به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف دولت مردمی سیزدهم از اجرای این طرح را تأمین معیشت و حمایت از اقشار کم‌درآمد دانست و گفت: تاکنون یک میلیون خانوار سه دهک اول از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تغییرات دهک‌بندی به صورت ماهانه و ۶ ماه یک‌بار صورت می‌گیرد، گفت: در بُعد خانوار تغییر شاخص‌ها ماهانه است در صورتی که فردی ازدواج، طلاق، فوت و تولد صورت بگیرد در این سامانه تغیرات اعمال می‌شود.

عسگریان خاطرنشان ساخت: تغییرات شاخص‌های اقتصادی نیز هر ۶ ماه یک‌بار اعمال می‌شود. اکنون وضعیت‌ها و حجم مراجعات را بررسی کردیم و در صورت بروز تغییر به مردم اعلام و سپس اعمال می‌شود.

جزییات افزایش رقم یارانه‌ها اعلام شد

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی برای سه دهک کم درآمد جامعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا عسگریان در نشست خبری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور، گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی بر اساس تکلیف قانون بودجه اجرا می‌شود که برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار از ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات خریداری کنند.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین سه دهک کم درآمد خانوار علاوه بر اینکه یک ماه اعتبار یارانه آنها زودتر واریز می‌شود اگر بتوانند حداقل ۵۰ درصد از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالا کنند، در آن صورت ۱۲۰ هزار تومان معادل ۳۰ درصد یارانه اضافه به حساب آنها واریز می‌شود که از این شارژ اضافی هم باید برای خرید ۱۱ قلم کالا استفاده کنند.

وی این را هم گفت: ۱۱ قلم کالای سبد کالابرگ الکترونیکی از تورم مصون نگه داشته می‌شود و در حال حاضر اگر کسی از سه دهک پایین جامعه ۵۰ درصد از ۱۱ قلم را خریداری کند حدود ۴۰ هزار تومان بابت تورم حادث شده بر این کالاها دریافت می‌کند همچنین ۱۲۰ هزار تومان هم یارانه اضافه و در مجموع حدود ۱۶۰ هزار تومان به شرط خرید از این ۱۱ قلم کالا نصیبش می‌شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در حال حاضر جمعیت سه دهک کم درآمد جامعه شامل حدود ۸ میلیون خانوار یا ۲۹ میلیون نفر هستند که از این تعداد تا کنون یک میلیون خانوار معادل ۳.۲ میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند و با اطلاع‌رسانی بیشتر در آینده میزان استقبال بیشتر خواهد شد.

عسگریان در مورد نحوه اطلاع از کالابرگ الکترونیکی گفت: افراد با نصب برنامک «شما» شبکه ملی اعتبار و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از آدرس فروشگاه‌ها و ۹۰ هزار فروشگاه همکار در طرح کالابرگ اطلاع پیدا کنند و با نصب برنامک شما نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ به آنها معرفی می‌شود.

وی همچنین گفت: تعداد فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ در حال حاضر به ۹۰ هزار فروشگاه رسیده که به زودی این تعداد به ۱۰۰ هزار فروشگاه می‌رسد و به زودی پوسترهایی بر روی شیشه مغازه‌ها نصب خواهد شد که این فروشگاه متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی است و مردم می‌توانند از آن فروشگاه‌ها برای کالاهای مورد نظر کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ۱۱ قلم کالای حاضر در طرح کالابرگ الکترونیکی بر اساس تحقیقات حساب شده است و کم و زیاد شدن آن نیاز به تحقیقات زیاد و تأیید سازمان غذا و داور و انستیتو تغذیه دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید