ممنوع الخروجی ممکن است برای هر فردی پیشامد کند و بهتر است پیش از سفر خود استعلام بگیرید. همراه باشید تا بدانید برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

سلام نو _ سرویس عمومی: ممنوع‌الخروجی وضعیتی است که شخص به علت‌های مختلف که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، از نظر قانونی اختیار خروج از مرزهای خاصی از یک حوزه مشخص را ندارد که به طور معمول این مرزها، مرزهای خروجی کشور هستند. یعنی فرد نمی‌تواند از کشور خارج شود و تا هنگامی که این حکم را رفع نکند قادر به خروج نخواهد بود.

به طور کلی ممنوع‌الخروجی به وضعیتی گفته می‌شود که فرد بلیت خروج را تهیه کرده است، اما نمی‌تواند از گیت عبور کند؛ پس حالت بهتر و منطقی‌تر این است که پیش از اقدام به تهیه بلیط، استعلام بگیرد و با خیال آسوده فرایند رفتن و خروج را طی کند.

اطلاع و استعلام ممنوع الخروجی

با توجه به آنچه که گفته شد گاه شما با توجه به شرایط خود ممکن است احتمال بدهید که به دلیلی ممنوع الخروج شده‌اید. اما خب بدیهی است که تا بلیط سفر خود را تهیه و برای خروج از کشور اقدام نکنید، نمی‌توانید از این احتمال مطمئن شوید.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

از سوی دیگر مسلم است که کسی که در شرایط ممنوع الخروجی است ترجیح می‌دهد که هزینه اضافه‌ای را برای خرید بلیط سفرش نپردازد و ابتدا با استعلام وضعیت ممنوع الخروجی خود و اطمینان از آن، برای لغو این حکم تلاش کرده و سپس بلیط مورد نظرش را خریداری نماید.

اما «برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت؟» در سال‌های گذشته، افراد برای استعلام ممنوع الخروجی خود باید مراحل پیچیده و متعددی را طی می‌کردند و با تماس با اداره گذرنامه یا مراجعه به آن از این امر آگاه می‌شدند؛ اما حال شرایط برای این استعلام ساده‌تر شده است. بنابراین افراد می‌توانند از طریق یکی از راه‌های زیر از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود مطلع شوند.

چند راهکار برای استعلام ممنوع الخروجی

اغلب افرادی که ممنوع الخروج شده اند، اطلاعی درباره وضعیت خود ندارند. بنابراین، برای جلوگیری از زیان ناشی از ممنوع الخروجی و لغو سفر، بهتر است قبل از اقدام به سفر، ابتدا وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی کنید. روش های مختلفی برای استعلام ممنوع الخروجی وجود دارد که در ادامه به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

به گزارش خبرگزاری فارس، به گفته سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور، اگر فردی درخواست دریافت گذرنامه جدید کرده و آن را تحویل بگیرد، آن فرد ممنوع الخروج نیست. همچنین، فرد دارنده گذرنامه می تواند با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه، وضعیت ممنوع الخروجی خود را استعلام کند.

استعلام ممنوع الخروجی «پلیس من»

هر فردی می تواند با دانلود و نصب اپلیکیشن «پلیس من»، وارد سامانه گذرنامه شده و وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از این اپلیکیشن رایگان نیست.

اپلیکیشن پلیس من، استعلام هر نوع ممنوع الخروجی، اعم از استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه، استعلام ممنوع الخروجی کیفری و استعلام ممنوع الخروجی مهریه را پوشش می دهد.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

استعلام ممنوع الخروجی «ثبت من»

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی ، دیگر روش پیش روی شماست و البته تنها مربوط به پرونده های ادارات اجرای اسناد رسمی است. برای استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی درباره پرونده های ادارات اجرای اسناد رسمی، باید با به سامانه «ثبت من» مراجعه کنید.

سامانه «ثبت من» درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که خدمات ثبتی مختلفی از جمله ثبت شرکت ها، تصدیق اصالت سند، استعلام ممنوع الخروجی و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهد.

برای مراجعه به سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی، مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا به سایت ssaa.ir مراجعه کنید.

۲. پس از ورود به سایت، روی گزینه «ثبت من» کلیک کنید.

۳. در این بخش گزینه «اجرای اسناد رسمی» را انتخاب کنید.

۴. حالا روز گزینه «استعلام ممنوع الخروجی» کلیک کنید.

۵. پس از وارد کردن کد ملی و اطلاعات درخواستی، پیامی به شما نمایش داده می شود که نشان می دهد دارنده این کد ملی ممنوع الخروج است یا خیر. باید بدانید که استفاده از این سامانه رایگان است.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

برای استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه و استعلام ممنوع الخروجی مهریه، علاوه بر اپلیکیشن «پلیس من»، می توانید از طریق سامانه «ثبت من» نیز اقدام کنید. با ورود به این سامانه همان مراحل را دنبال کرده و وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی کنید.

استعلام ممنوع الخروجی اداره مالیات

اگر قصد استعلام ممنوع الخروجی اداره مالیات را دارید، می توانید با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir، وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی شوید. پس از ورود به این سامانه، روی گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک کنید و وضعیت ممنوع الخروجی خود را ببینید.

استعلام ممنوع الخروجی از خارج از کشور (میخک)

برای استعلام ممنوع الخروجی از خارج از کشور، می توانید استعلام ممنوع الخروجی از میخک را امتحان کنید. سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی که به اختصار «میخک» نامیده می شود، به ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند خدمات متنوعی از جمله خدمات گذرنامه ارائه می دهد. ایرانیان خارج از کشور می توانند با مراجعه به سایت mikhak.mfa.gov.ir امور قضایی و حقوقی خود را پیگیری کنند.

برای اطلاع از ممنوع الخروجی کجا باید رفت

استعلام ممنوع الخروجی از طریق تلفن

تا پیش از راه اندازی سامانه استعلام ممنوع الخروجی اینترنتی، استعلام ممنوع الخروجی از طریق تلفن نیز یکی از شیوه های رایج بود. در این روش فرد با اداره گذرنامه تماس می گرفت و با دادن اطلاعات فردی و گذرنامه، وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی می کرد. اما امروزه با گسترش خدمات آنلاین، می توانید از ارگان های مختلفی وضعیت ممنوع الخروجی خود را آنلاین پیگیری کنید.

استعلام ممنوع الخروجی با پیامک

اگر به دنبال استعلام ممنوع الخروجی با پیامک هستید، متاسفانه این روش میسر نیست و برای اطلاع از وضعیت ممنوع الخروجی باید یا به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری اقدام کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید