افرادی که قصد سفر کربلا در ایام اربعین را دارند، پس از ثبت‌نام در سامانه سماح، می‌توانند وام ۱۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

پرداخت وام ۱۰ میلیونی به زائران اربعین + نحوه ثبت نام و دریافت وام فوری

به گزارش سلام نو، زائران پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات) می‌توانند نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند. آخرین مهلت دریافت وام ۱۵ مرداد است.

بر اساس این گزارش، در آستانه اربعین حسینی، ثبت‌نام متقاضیان در سامانه سماح آغاز شده است. با توجه به پیش‌بینی ستاد مرکزی اربعین زائران تا ۲۰ شهریور می‌توانند برای زیارت اربعین ثبت‌نام کنند.

حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با آنا می‌گوید: همه زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. در این دوره افراد با اطلاعات شناسنامه می‌توانند وارد سامانه سماح شده و روند ثبت نام را طی کنند.

وی با بیان اینکه زائران باید مرز خروجی و ورودی زائران را در سامانه سماح انتخاب کنند، افزود: این اقدام برای ارائه بهتر امکانات ‌و خدمات به زائران است.

محمدی با بیان اینکه تا زمان پرداخت نشدن هزینه بیمه، ثبت‌نام قطعی نمی‌شود، خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که بخش قابل توجهی هنوز هزینه بیمه را نپرداختند. تا زمانی هزینه بیمه پرداخت و برگه زائر صادر نشود، ثبت‌نام قطعی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اربعین به افرادی که در سماح ثبت‌نام می‌کند تعلق می‌گیرد، گفت: اگر ثبت‌نام قطعی انجام نشود، امکان دریافت تسهیلات هم برای افراد وجود ندارد. امسال هزینه بیمه در سه بسته ۳۵ تا ۵۵ هزار تومانی با سقف تعهدات مختلف ارائه شده که از متقاضیان زیارت اربعین می‌خواهیم نسبت به ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه اهتمام داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

در آستانه اربعین دیگر کاروان‌های رسمی اعزامی به عتبات ندارند و سازمان حج و زیارت سفری در قالب کاروان به عراق نخواهد داشت؛ به طوری که از اوایل شهریور سفرهای کاروانی متوقف می‌شوند.

با توقف سفرهای کاروانی، زیارت اربعین هم آغاز می‌شود و برخی سعی دارند که هتل رزرو کنند تا بتوانند به راحتی عازم این سفر شوند. البته برخی هم اسکان در موکب را انتخاب می‌کنند.

با بررسی صورت گرفته هزینه اسکان در هتل‌ها در ایام اربعین افزایش چشمگیری داشته و برای هر شب اسکان به حداقل ۳۰ دلار (یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) رسیده است. حتی در برخی هتل‌ها هزینه رزرو یک تخت به بیش از ۸۰ دلار (چهار میلیون تومان) هم می‌رسد.

این در حالی است که در ایام اربعین فقط زوار نیاز به اسکان دارند و در هتل‌ها غذا طبخ ‌و توزیع نمی‌شود. البته اندک هتل‌هایی‌ هم هستند که علاوه بر صبحانه، ناهار ‌و شام هم توزیع می‌کنند. اما قیمت‌های اعلامی فقط برای اسکان است و در صورتی که با سه وعده غذا هتلی را قصد رزرو داشته باشید، هزینه آن بیشتر هم می‌شود.

البته این هزینه ممکن‌ است برای ایرانیان بالا باشد. اما زوار سایر کشورها به ویژه حاشیه خلیج فارس با مبالغ بالاتر هم هتل رزرو می‌کنند و به جمع زائران اربعین می‌پیوندند.

به گزارش آنا، بسیاری از دفاتر زیارتی هم هتل رزرو کرده‌اند که با توقف سفر عتبات در قالب کاروان، این هتل‌ها را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

گفتنی است، سال گذشته بیش از سه میلیون و ۵۰۰ نفر به زیا ت اربعین مشرف شدند که در این بین سه میلیون نفر در سمانه سماح ثبت‌نام کردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۴۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 34
  • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    2 0
    باسلام چگونه باید هتل یا مهمانسرای برای اربعین رزور می کردیم.ایا اشنا کسی هست که هتل بگه چه جوری میشه گرفت هتل ها رو که موکب نریم.
  • حسین زارع ثانی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 0
    سلام علیکم. من سرپرست خانواده هستم ثبت نام اربعین باهمرا بیمه خودم خانمم انجام دادم. انشالله وام ‌اربعین چه تاریخی واریز می‌کنید
  • مسطفا نیازیفر DE ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    4 0
    خیلی خوب
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    1 0
    خوب مراحل وام کو
  • جوادمشعلی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    2 1
    سلام من حدود ده بار به عراق سفرکرده وهیچ وخت نه به هتل رفتم نه غذاخریدم چنکه برادران عراقی بسیارمهم نوازهستا خدا خیرشون بده
  • فاطمه میری IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ما زوار بعد از اربعین هستیم انشالله چه وقت باید برای وام ثبت نام کنیم و اینکه برای ثبت نام ابتدا باید پاسپورت بگیریم سپاسگزارم
  • محمدصادق IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    این همه حرف زدید حرف اصلی رو نزدید! خب برای دریافت وام چیکار کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید