عکسی ازبوگاتی ویرون گرند اسپرت رکورددار سریع‌ترین خودرو در دنیا که بن‌سلمان رنگ طلایی آن را دارد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

خودرو لاکچری ولیعهد عربستان با پلاک عجیب! + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، این نسخه از بوگاتی گرند اسپرت که مخصوص محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، ۱۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد؛ ویرون گرند اسپرت ویتس را باید نسخه بدون سقف از مدل سوپر اسپرت دانست که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد.

قیمت نجومی خودروی طلایی بن‌سلمان!/ عکس

این خودرو نیز ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت داشت و با ثبت رکورد سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت توانست سریع‌ترین خودروی رودستر جهان شود. از ۱۵۰ مدل رودستر ویرون که تولید شدند ۹۲ دستگاه آنها مدل گرند اسپرت ویتس هستند.

قیمت نجومی خودروی طلایی بن‌سلمان!/ عکس

تمام گرند اسپرت ویتس‌ها خیلی زود فروش رفتند. تا امروز، ویرون گرند اسپرت ویتس تنها بوگاتی مدرن رودستر است.

قیمت نجومی خودروی طلایی بن‌سلمان!/ عکس

ویرون گرند اسپرت ویتس بدون سقف نشان می‌دهد که تخصص مهندسی بوگاتی چقدر بی‌نظیر است. هرچند وقتی سقف جدا شود توزیع وزن کاملاً متفاوت خواهد بود اما خودرو پایدار می‌ماند و به همان سرعت زمانی که سقف بسته است شتاب می‌گیرد. بوگاتی با ویرون گرند اسپرت ویتس ثابت کرد که می‌توان یک هایپراسپرت روباز با قدرت و پرفورمنس بسیار بالا ساخت که رانندگی بسیار پویا و راحتی داشته باشد.

برای کنترل ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به ویرون گرند اسپرت معمولی، ورودی‌های هوای جلوی ویرون سوپراسپرت که برای رساندن هوای بیشتر به اینترکولرهایی که چهار توربوشارژر موتور W۱۶ را تغذیه می‌کردند طراحی شده بودند به گرند اسپرت ویتس اضافه شدند. در زیر این ورودی‌های هوا نیز اسپویلر جلوی جدیدی تعبیه شد که همراه با دیفیوزر دوتایی، کنترل آئرودینامیکی بهتری را برای خودرو فراهم می‌کرد؛ و درنهایت، سر اگزوز دوتایی مرکزی و اسپویلر روی لبهٔ سقف هم به تهاجمی‌تر شدن این رودستر پرسرعت کمک کردند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید