نوشهر جاذبه‌های طبیعی درجه یکی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره بازدید از دریاچه فراخین در مازندران زیبا بدانید.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: ایران به دلیل تنوع آب و هوایی معمولا توانسته میزبان گونه های مختلف گیاهی و جانوری متفاوتی در مناطق مختلف باشد که همین تنوع سبب شده تا مناطق جذاب و توریستی فراوانی در اقصی نقاط آن به وجود بیاید.

یکی از این مناطق که دارای شگفتی ها و جاذبه های فراوانی می باشد، استان مازندران بوده و توانسته با طبیعت بکر و زیبای خود مسافران و گردشگران زیادی را جذب نماید. یکی از مناطق جذاب مازندران که در نزدیکی روستای ویسر قرار گرفته دریاچه فراخین بوده و موضوع مقاله امروز ما نیز می باشد.

تماشای زیبایی‌های نهان نوشهر

این دریاچه همان طور که گفته شد در استان مازندران در نزدیکی روستای کندلوس و بعد از روستای ویسر قرار گرفته است. درختان زیادی در این منطقه وجود دارند که سن بعضی از آن ها به چندین دهه می رسد. ارتفاع درختان بسیار زیاد است و همگی در اطراف فراخین آن را احاطه کرده اند. شما فقط زمانی که از نزدیک برای دیدن این دریاچه بروید زیبایی های آن را حس خواهید کرد.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

دریاچه فراخین به دلیل شباهت به تالاب، یک اثر زیبا بوده و آب موجود در آن توسط باران و هم چنین چشمه فراخین تامین می شود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا به ۲۲۰۰ متر می رسد و همین امر باعث شده تا آب و هوای این ناحیه دلپذیر تر از مناطق دیگر باشد.

دریاچه فراخین به عنوان یکی از مناطق دیدنی نوشهر همانند دیگر دریاچه های کشور دارای تفریحات متنوعی است که استفاده از آن ها می تواند در تعطیلات برایتان نشاط آور باشد و از آن جا که از تهران تا فراخین تنها سه ساعت فاصله است، بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند آخر هفته را در جایی بکر و آرام بگذرانند. مسیر رسیدن به دریاچه به گونه ای است که می توانید با دوچرخه به آن برسید و دوچرخه سواری یکی از تفریحات پر طرفدار بین کسانی است که به این نقطه سفر می کنند. از دیگر تفریحاتی که می توانید در این نقطه جغرافیایی به انجام آن مشغول شوید، قایق سواری، عکاسی، کمپ کردن و عکاسی از مناظر می باشد.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

چند نکته مهم درباره بازدید از دریاچه فراخین

  • برای رسیدن به دریاچه باید مسیری را پیاده بروید، پس کفش مناسب پیاده‌روی فراموش نشود.
  • به علت مرطوب بودن آب و هوای جنگل، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. لباس بارانی و ضد رطوبت برای فصول پر باران مناست است.
  • اگر قصد اقامت دارید، چادر مناسب از لحاظ ورود حشرات و هم رطوبت به همراه کیسه خواب همراه داشته باشید.
  • طبیعت یکی از مهم‌ترین میراث ماست، هنگام آتش درست کردن مواظب باشید به درختان آسیب نرسانید و در نهایت خاموشش کنید.
  • اگر غذایی دارید که بویش پخش می‌شود، آن را کمی دورتر از چادر نگه دارید.
  • پیشنهاد می‌کنیم از آب چشمه نزدیک دریاچه ننوشید و آب معدنی به همراه داشته باشید. اگر قصد نوشیدن آب چشمه را داشتید اول آن را بجوشانید.
  • موبایل در این منطقه آنتن نمی‌دهد، بنابراین بهتر است به نزدیکان خود شرایط را اطلاع دهید.
  • در جاده فرعی منتهی به دریاچه هیچگونه تابلو راهنمایی نیست. اگر برای اولین بار است که به این منطقه سفر می‌کنید، حتما از یک راهنما آشنا به مسیر کمک بگیرید.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

  • این منطقه برف‌گیر است پس در زمان بارش برف به آنجا سفر نکنید. اگر تجهیزات و تجربه کافی برای سفرهای زمستانی را دارید، زمانی را انتخاب کنید که از آخرین برف منطقه دو هفته گذشته باشد.
  • ماشین را قبل از سفر آماده کنید و تمام مسائل احتمالی را در نظر بگیرید. خودروهای دو دیفرانسیل برای این مسیر در فصل زمستان مناسب‌تر هستند. بهتر است در زمستان با باد لاستیک کم رانندگی کنید.
  • به دلیل بکر بودن منطقه و جلوگیری از آسیب به اکوسیستم آن، بهتر است سفر را با تعداد افراد کم و محدود انجام دهید و حتما کیسه زباله به همراه داشته باشید.
  • در بین راه امکان خرید و تهیه لوازم مورد نیاز نیست، بنابراین هرچه نیاز دارید را در روستای دلسم یا ویسر تهیه کنید.

بهترین فصل سفر

طبیعت همواره و در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. دریاچه فراخین نوشهر از این قاعده مستثنا نیست.دریاچه از اوایل اردیبهشت تا انتهای شهریور در پرآب‌ترین زمان خود است. سرسبزی منطقه در این موقع چشمگیر است و سفر در این موقع از سال برای همه مقدور است.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

در فصل پاییز نیز دریاچه و محیط اطراف رنگین از برگ‌های پاییزی است. زمین و درختان پوشیده از رنگ‌هاست و انعکاس درختان در آب جادویی‌ست. جاده در این موقع به علت بارش‌ها لغزنده و نیازمند ماشین‌های مناسب است.

سفر در هنگام بارندگی توصیه نمی‌شود. دریاچه فراخین در فصل زمستان نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد ولی به علت برف‌گیر بودن و نبود امکانات، سفر در زمستان توصیه نمی‌شود. مگر این که تجربه کافی و تجهیزات لازم با خود داشته باشید.

مسیرهای دسترسی به دریاچه فراخین

برای رسیدن به دریاچه فراخین دو مسیر وجود دارد. اگر از تهران قصد سفر دارید باید بدانید که فاصله تهران تا فراخین حدود ۲۲۰ کیلومتر است. از تهران به سمت جاده چالوس حرکت کنید، ۷ کیلومتر بعد از مرزن‌آباد وارد فرعی کجور شوید.

پس از طی ۳۰ کیلومتر ابتدا به روستای دلسم و سپس روستای ویسر می‌رسید. از اینجا به بعد مسیر خاکی است و کمتر از ۱۵ کیلومتر راه پرپیچ‌وخم دیگر تا باقی مانده است. دریاچه بعد از قسمتی از مسیر قرارگرفته که ارتفاع کمتری نسبت به زمین اطرافش دارد و با یک فرعی از مسیر خاکی جدا می‌شود. باید مواظب باشید که از آن عبور نکنید.

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

اگر به نوشهر نزدیکتر هستید، باید از سمت چالوس وارد کمربندی نوشهر شوید و به سمت فرعی جاده سنگ معدن(معدن سنگ) نوشهر بپیچید. بعد از حدود ۲۰ کیلومتر در دل جنگل به دریاچه فراخین می‌رسید. نکته اینکه آبشار دارنو نیز در همین مسیر و در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شهروند IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    1 0
    واااای چه طبیعت و مناطق بی‌نظیری داره،واقعا رویایی هست ایران بهشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید