وی درباره میدان آرش/ الدره که مورد اختلاف میان ایران و کویت است تصریح کرد: در این باره به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به صورت مشترک بهره بردای کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

تکرار دوباره ادعای کشور کویتدر مورد میدان نفتی آرش

سعد البراک، وزیر نفت کویت گفت که «ادعاهای ایران» در مورد میدان گازی الدره/ آرش، این واقعیت را که کویت و عربستان مشترکاً مالک این میدان هستند را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش سلام نو  به نقل از رصد، «الشرق» نوشت: البراک توضیح داد که وزارت نفت کویت تمام اطلاعات لازم برای هرگونه مذاکره یا اقدامی را در اختیار وزارت امور خارجه این کشور قرار می‌دهد.

البراک در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس ملی کویت در خصوص این پرونده که روز پنجشنبه توسط روزنامه های کویت منتشر شد، گفت: میدان گازی الدره/ آرش در سال ۱۹۶۷ کشف شد و به طور کامل در منطقه دریایی تقسیم شده بین کویت و عربستان سعودی واقع شده است.

وی افزود: این میدان، به طور مشترک مشترک برای کویت و عربستان است و آنها به تنهایی و به واسطه مالکیت مشترک و انحصاری خود بر این حقوق در آن منطقه، حق کامل بهره برداری از منابع طبیعی موجود در آن را دارند.

البراک خاطرنشان کرد: کویت در ۲۱ مارس ۲۰۲۲ قراردادی با عربستان برای توسعه میدان مذکور به ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب و ۸۴ هزار بشکه میعانات گازی در روز امضا کرد.

وزیر نفت کویت اعلام کرد که در حال حاضر در نشست های فنی که به طور منظم بین طرف های کویتی و سعودی برای این منظور برگزار می شود، هماهنگی صورت می گیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه ای بار دیگر هرگونه حق ایران در میدان گازی الدره (آرش) را انکار کرد و از ایران خواست که برای ترسیم مرزهای آبی وارد مذاکره شود.

دو روز پیش جواد اوجی، وزیر نفت ایران با اشاره به میادین مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت که ایران ذره ای از حق خود در بهره برداری از میدان آرش/ الدره کوتاه نمی آید.

وی درباره میدان آرش/ الدره که مورد اختلاف میان ایران و کویت است تصریح کرد: در این باره به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به صورت مشترک بهره بردای کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

اوجی افزود: اگر کشور کویت علاقه‌ای به این همکاری ندارد، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سرانجام حقابه ایران از افغانستان چه شد آیا دولت ایران حقابه کامل مردم ستمدیده شرق کشور ایران را از افاغنه گرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید