کمیته ویژه بانوان بانک توسعه تعاون با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده تشکیل شد.

تشکیل کمیته ویژه بانوان در بانک توسعه تعاون

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، «نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در نشست کمیته ویژه بانوان بانک توسعه تعاون اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است و با اتکا به حرکت و تلاش خاص مردم به وقوع پیوسته و امتداد یافته است.

وی افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از تأثیرگذاری فرهنگی و سیاسی آن هراسان شده و هر بار با دسیسه و نیرنگ سعی در شکست انقلاب داشته است.

بختیارخلج با بیان این‌که تزریق ارزش‌های بی‌پایه غربی و بمباران ملت با اخبار غلط و نادرست از مهم‌ترین نیرنگ‌های دشمن در زمان کنونی است، گفت: مردم و مسئولین هوشیار هستند و با حضور خود در صحنه‌های مختلف انقلاب مکر و حیله‌های دشمن را بی‌اثر کرده‌اند.

مشاور وزیر تعاون افزود: زنان می‌توانند در مسیر قرب الهی و برای پیشرفت خانواده و جامعه نقش‌آفرین باشند و باید گفت پدران و مادران مهم‌ترین نقش را در تعلیم و تربیت برعهده‌ دارند.

بختیارخلج تأکید کرد: ساختار حوزه حوزه زنان و خانواده در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از نمایندگان حاضر در تمامی دستگاه‌های تابعه استانی و ستادی ایجاد شده و با توجه به این که وزارتخانه مأموریت‌های مهمی در سیاست‌گذاری حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عهده‌دار است، این ساختار می‌تواند بازوی فکری وزارتخانه در تصمیم‌گیری، راهبری، نظارت و اجرایی‌نمودن برنامه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کرده‌ایم در برنامه‌های وزارتخانه بُرش زنان و خانواده نیز وجود داشته باشد تا از این ساختار حوزه زنان و خانواده برای تقویت و اثربخشی برنامه‌ها استفاده شود.

«زهرا روتیوندغیاثوند» مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بانوان شاغل در بانک اظهار داشت: ۱۹ درصد شاغلین بانک توسعه تعاون را بانوان تشکیل می‌دهند و از ۷۲۳ نفر بانوان شاغل در بانک ۳۱۷ نفر در مناصب اجرایی، ۲۸۶ نفر مناصب مدیریتی و ۱۲۰ نفر در مناصب تخصصی مشغول هستند، همچنین ۷۰ درصد بانوان شاغل در بانک در شعبه، ۲۱ درصد در ستاد و ۹ درصد در مدیریت استان حضور دارند.

وی افزود: کمیته ویژه بانوان به دستور مدیرعامل بانک تشکیل شده است و مشکلات، معضلات، درخواست‌ها و نیازهای بانوان شاغل در بانک در این کمیته مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و حداکثر تسهیل‌گری و چاره‌اندیشی برای مشکلات و مسائل در نظر گرفته می‌شود.

غیاثوند در خصوص گزارش اقدامات حوزه بانوان گفت: اعطای ۹ ماه مرخصی استعلاجی زایمان با حفظ حقوق و مزایا و پست سازمانی در ایام مذکور، اجرای قانون کاهش ساعات کاری مادران دارای فرزند شش سال، اعطای کمک هزینه مهدکودک به بانوان شاغل مطابق با ضوابط مربوطه، اعطای دورکاری به‌صورت یک‌روز در هفته به بانوان باردار و مادران دارای فرزند شش سال و اجرای طرح‌های نیمه‌وقت یا سه‌چهارم وقت در خصوص بانوان شاغل متقاضی از جمله این اقدامات بوده است.

در این نشست برخی معاونین مدیرعامل، جمعی از مدیران و رؤسای ادارات ستادی و بانوان شاغل در بانک در رده‌های مدیریتی، تخصصی و اجرایی نیز حضور داشتند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید