آبشارگردی از مهیج‌ترین کارهای ممکن در سفر است از این رو با ما همراه باشید و درباره آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان بدانید.

آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار لوه در گالیکش و استان گلستان واقع است. آبشار لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به نام لوه و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است. همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه‌ای به آن بخشیده است. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم ‌نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

آبشار بکر و تماشایی لوه

استان گلستان از سرسبزترین استان‌های شمالی کشور ما است که بکرترین جاذبه‌های طبیعی در آن قرار دارند. آبشار لوه در نزدیکی شهر «گالیکش»، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این استان است. این آبشار برخلاف سایر آبشارهای استان گلستان دسترسی مناسبی دارد و مسیر پیاده روی به‌سمت آن کوتاه است. اطراف آبشار لوه را جنگل‌های هیرکانی شمال با درختان ممرز، توسکا و افرا پوشانده‌اند و این منطقه از خوش آب و هواترین بخش‌های استان گلستان است.

آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان

آبشار لوه طبقاتی است و از جاری شدن آب روی صخره‌های در امتداد یکدیگر تشکیل می‌شود. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار نزدیک به ۱۵ متر است و بلندی طبقات آبشار لوه درمجموع به بیش از ۷۰ متر می‌رسد. تعداد طبقات این آبشار پنج تا است و در هر طبقه حوضچه‌هایی زیر آبشارها قرار گرفته‌اند که پس از سر ریز آب از هر حوضچه، طبقه دیگر آغاز می‌شود.

جنگل‌ اطراف آبشار لوه نیز از بکرترین جاذبه‌های طبیعی در استان گلستان است که فاصله کوتاهی با دشت شاهرود در مرز با استان سمنان دارد. محیط اطراف این آبشار برای کمپ در طبیعت مناسب است، اما برای اتراق درشب باید لباس گرم و تجهیزات کامل همراه ببرید. پارک ملی گلستان در فاصله ۱۵ کیلومتری از شرق آبشار لوه قرار دارد و در بازدید از این آبشار می‌توانید زمانی را نیز به گشت‌وگذار در این پارک جنگلی اختصاص دهید.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار لوه فصل بهار است. در تابستان هوای این منطقه شرجی و در پاییز و زمستان سرد و بارانی می‌شود.

آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان

دره پایین این آبشار در بهار زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را دارد و حجم آب آبشار لوه نیز در این زمان به بیشترین مقدار خود می‌رسد. آبشار کوه سنگی دیگر آبشار این منطقه است که فاصله کوتاهی تا آبشار لوه دارد. در بازدید از آبشار لوه و جنگل اطراف آن، می‌توانید از این آبشار نیز دیدن کنید.

بازدید و تفریحات آبشار لوه گلستان

اگرچه آبشار مسحورکننده لوه گلستان 5 طبقه دارد اما تنها 3 طبقه اصلی آن قابل بازدید است که این سه طبقه عبارتند از: آبشار ورودی، آبشار 75 متری و آبشار تخت کوره

نحوه دسترسی به مجموعه آبشارهای لوه به گونه‌ای ست که در آغاز بازدید، به آبشار ورودی می‌رسید. این آبشار در بالاترین نقطه قرار گرفته است و تا محل پارک خودروها فاصله چندانی ندارد، به همین سبب آن را آبشار همگانی نیز می‌نامند؛ چرا که با هر میزان از آمادگی جسمانی و تنها با 2 دقیقه پیاده‌روی در مسیری آسان، می‌توانید به این آبشار چشم‌نواز برسید و از زیبایی‌های خیره کننده‌اش سرمست شوید.

آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان

حال اگر جز آن دسته افرادی هستید که به ماجراجویی علاقه‌مندید، بهتر است بدانید در ادامه راه و با 20 دقیقه پیمایش در مسیری سخت، می‌توانید آبشاری دیگر از مجموعه آبشارهای لوه را به تماشا بنشینید که به آبشار 75 متری معروف است، توجه کنید که برای بازدید این آبشار، مجبور هستید در طول مسیر از راه‌های سخت و گل آلود عبور کنید، پس با احتیاط بسیار قدم بردارید و تجهیزات مناسب همراه داشته باشید.

اگر هنوز خسته نشده‌اید، خوب است بدانید اینجا پایان ماجراجویی سفرتان نخواهد بود چرا که با حدود 1 ساعت پیمایش در مسیری سخت، به طبقه دیگری می‌رسید که آبشار تخت کوره نام دارد و با شکوه بی‌نظیرش در انتظار شماست. اگرچه تماشای این مناظر بکر می‌تواند یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌های سفرتان باشد اما در عین حال فراموش نکنید بی‌دقتی، عدم آمادگی جسمانی و نبود تجهیزات کافی به هنگام عبور از این مسیرهای گل آلود و لغزنده، می‌تواند برای‌تان خطرساز شود.

عکاسی: در بازدید از آبشار لوه با مناظر زیبا و سحرانگیز زیادی مواجه می‌شوید که به راحتی هر گردشگری را دلباخته خود می‌کند. با کمی ذوق هنری و یک دوربین عکاسی می‌توانید این شکوه و زیبایی را در قاب عکس‌های خود نیز بگنجانید.

آبشار لوه؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی در گلستان

پیک‌نیک: برای لحظاتی آرامش‌بخش می‌توانید در کنار این آبشار زیبا بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و از هوای پر طراوت و موسیقی طبیعت لذت ببرید.

آب تنی و شنا: در تنور داغ تابستان، تماشای این آبشار خنک می‌تواند وسوسه برانگیز باشد، بنابراین اگر شما هم دل‌تان می‌خواهد در این گشت دل‌انگیز، تفریحی از جنس شنا و آب تنی داشته باشید با در نظر گرفتن مهارت خود، عمق و ارتفاع آب این تفریح مفرح را انجام دهید.

پیمایش در جنگل: شما می‌توانید در مسیرِ جنگلیِ آرام و افسونگر آبشار، با درختان درهم‌تنیده و پس زمینه آواز پرندگان قدم بزنید و پیمایش شیرینی را تجربه کنید.

آدرس آبشار لوه: استان گلستان، ۲۰ کیلومتری گالیکش، آبشار لوه

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید