مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند طی کردن مراحل مهمی از جمله نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا است، همراه ما باشید و درباره آن بدانید.

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای تحصیل در تمامی دانشگاه های برتر دنیا مانند کانادا، نوشتن مدرکی به نام انگیزه نامه یا SOP تحصیلی برای سفارت کانادا لازم است. در بین مدارک درخواست شده از دانشجویان متقاضی، انگیزه نامه تحصیلی را میتوان مهم ترین سند دانست.

زیرا یک انگیزه نامه قوی می تواند برای متقاعد کردن هیئت علمی دانشگاه جهت پذیرفتن اپلای دانشجو موثر باشد.

نوشتن یک انگیزه نامه ممکن است یک کار بسیار ساده بنظر برسد با این حال می تواند سرنوشت اپلای شما را تغییر دهد، به همین منظور بهتر است قبل از اقدام به نوشتن انگیزه نامه با تمامی مواردی که باید در متن انگیزه نامه خود بیاورید آشنا شوید.

انگیزه نامه یا SOP چیست

انگیزه نامه یا معادل آن به زبان فارسی برنامه مطالعه طرحی است دقیق از مطالب و زمان مطالعه شما. انگیزه نامه باید شامل اهداف مشخص، مدت زمان انجام وظایف، منابع مورد نیاز برای دستیابی به آن اهداف و فرصت های تکمیلی باشد. یک برنامه مطالعاتی باید به شما کمک کند تا در طول تحصیل متمرکز، منسجم، سازمان یافته و با انگیزه باشید.

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

برای تحصیل در خارج از کشور نیاز دارید تا برای خودتان یک انگیزه نامه تهیه کنید. در انگیزه نامه شما باید دلایلتان برای تحصیل در خارج از کشور و همچنین مدت زمان تقریبی اتمام دوره تحصیلی خود را قید کنید.

Statement of purpose یا همان SOP و انگیزه نامه، از موثر ترین مدارکی است که برای تحصیل در کانادا و قبولی اپلای باید ارائه شود. انگیزه نامه را میتوان مقاله کوچکی دانست که متقاضی در آن دلایل انتخاب دانشگاه، رشته و حتی کشور کانادا را در آن بیان می کند.

در این مقاله بسیار مهم، مطالبی مانند رزومه تحصیلی شخص، هدف وی از تحصیل کردن و اهداف آینده متقاضی آورده خواهد شد که در ادامه به طور دقیق تر درباره هر کدام از آنها توضیح خواهیم داد. SOP که برای سفارت کانادا نوشته می شود، موثرترین سند برای رد شدن یا قبولی اپلای متقاضیان است و باید در نوشتن ان حتما دقت شود.

در نگارش این مقاله نباید از کپی کردن متن دیگر استفاده شود و همچنین بهتر است از کلمات کلیشه ای حتی الامکان استفاده نشود و یا استفاده از این کلمات را به حداقل برسانید.

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

بسیاری از دانشگاه های برتر کانادا درباره نوشتن sop دانشجویان را آزاد می گذارند ولی در بعضی موارد نیز، برای نوشتن SOP برای ورود دانشگاه های برتر نکاتی از سوی دانشگاه، مانند تعداد کلمات و فرمت نوشتن متن، راهنمایی هایی می شود.

نکات مهم در نوشتن انگیزه نامه

نکته ای که باید حتما توسط دانشجویان رعایت شود این است که، انگیزه نامه هایی که برای دانشگاه های برتر کانادا نوشته میشوند تنها یک معرفی ساده از دانشجو نیستند و باید اهداف دانشجو در آینده،هدف دانشجو از انتخاب این دانشگاه و برنامه های آینده دانشجوی متقاضی را به دانشگاه منتقل نماید. یک انگیزه نامه خوب نشان دهنده واجد شرایط بودن وی برای ثبت نام و حضور و تحصیل در دانشگاه مقصد است. دانشجویانی که انتظارات دانشگاه مد نظر خود را نتوانند برآورده کنند، یا نتوانند نشان دهند که توانایی های لازم برای تحصیل در دانشگاه مقصد را دارند، احتمال ریجکت شدن بالایی در اپلای خود خواهند داشت.

نکته ابتدایی که دانشجویان باید به آن اهتمام بورزند این است که انگیزه نامه برای کانادا باید منحصر به فرد باشد و استفاده از متد های نوشتاری دیگران برای نوشتن SOP خود برای سفارت کانادا، شانس قبولی دانشجو را به حد بسیاری کاهش میدهد.

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

توصیه ما به شما این است که نوشته های فردی که در این دانشگاه و در رشته های دیگر قبول شده است را مطالعه کنید. این کار می تواند به شما در نوشتن انگیزه نامه خود جهت دهد و همچنین sop شما را تحت تاثیر خود قرار ندهد و انحصار آن را از فکر شما خارج نکند.

در ابتدا هدف از اپلیکیشن خود را بگویید و سعی کنید متن شما ساختاری واحد داشته باشد. بند مقدمه شما باید از بندهای بدنه و نتیجه گیری شما قابل تشخیص باشند زیرا این موضوع توانایی شخص را در نوشتن به کمیته نشان میدهد و یک ساختار منسجم و طبقه بندی شده می تواند برای آنها جذاب باشد.

درنگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا ابتدا باید به سوالات اصلی زیر پاسخ داده شود:

  • هدف از انتخاب کشور مورد نظر چیست؟
  • دلیل شما برای ادامه تحصیل در رشته ی مورد نظر چیست؟
  • دلیل شما برای انتخاب دانشگاه مورد نظر چیست؟
  • برنامه شما بعد از اتمام تحصیل چیست؟

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

چند اشتباه در نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

  • هرچند در نوشتن SOP باید موفقیت های خود را اعلام کنید،اما این کار باید نامحسوس باشد. از تاکید زیاد برروی موفقیت هایتان خود داری کنید و بیشتر درباره ی نتیجه ی آنها و تاثیری که برروی شما داشته اند صحبت کنید.
  • زبان نکته ی کلیدی در نوشتن اس او پی است، به هیچ وجه از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.
  • به هیچ وجه نگویید که با تحصیل در این برنامه می توانید کاری با حقوق بالا داشته باشید، تمرکز خود را برروی نوشتن برروی اینکه این برنامه به شما کمک میکند تا رشد کنید، قرار دهید.
  • از تعداد کلمات مشخص شده، بیشتر ننویسید، SOP شما نباید خسته کننده شود.
  • از کلمات تکنینکی بیش از حد استفاده نکنید و تکرار بپرهیزید.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید