هر شخصی که خواهان سفر برون مرزی باشد ممکن است به دلایلی ممنوع الخروج شده باشد از این رو با ما همراه باشید و درباره استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه بدانید.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

سلام نو _ سرویس عمومی: با توجه به دلایلی که برای ممنوع الخروجی بیان کردیم اگر احساس می‌کنید ممکن است ممنوع الخروج شده باشید، بهتر است قبل از سفر خارجی از وضعیت خود مطلع شوید. روش‌های مختلفی برای استعلام ممنوع‌ الخروجی وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ می‌پردازیم.

استعلام ممنوع‌ الخروجی

شما می‌توانید با ورود به سامانه استعلام ممنوع‌ الخروجی مطلع شوید که ممنوع الخروج هستید یا خیر، کافیست مشخصات شخصی از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر و شماره ملی را در صفحه اصلی وارد کنید تا پس از چند ثانیه وضعیت خروج از کشور برای شما مشخص شود. البته بهتر است بدانید که این سایت مختص سازمان ثبت اسناد است و به پرونده‌های اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت می‌شود. برای اطلاع از وضعیت خروج از کشور در رابطه با پرونده‌های قضایی و کیفری باید به سامانه ثنا مراجعه کنید.

استعلام ممنوع‌ الخروجی از اداره گذرنامه: به گفته سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور، اگر شخصی درخواست دریافت گذرنامه جدید کرده است و گذرنامه خود را تحویل بگیرد، دیگر ممنوع‌الخروج نیست.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

در ضمن فرد دارنده گذرنامه می‌تواند به اداره گذرنامه مراجعه کند و از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شود.

استعلام ممنوع‌ الخروجی پلیس من: افراد با نصب اپلیکشین پلیس من می‌توانند وارد سامانه گذرنامه شده و وضعیت ممنوع‌الخروجی خود را بررسی کنند. در این سامانه، استعلام هر نوع ممنوع‌الخروجی را می‌توانید مشاهده کنید. در جریان باشید این اپلیکیشن رایگان نیست.

استعلام ممنوع‌ الخروجی اداره مالیات: اگر از نظر مالیاتی می‌خواهید بدانید که ممنوع‌الخروج هستید یا خیر می‌توانید استعلام ممنوع الخروجی خود را از طریق سایت tax.gov.ir دریافت کنید.

استعلام ممنوع‌ الخروجی از خارج کشور (میخک): برای استعلام ممنوع‌الخروجی خارج از کشور، می‌توانید استعلام ممنوع‌الخروجی از میخک را امتحان کنید. سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی به اختصار «میخک» نامیده می‌شود.

استعلام ممنوع‌ الخروجی با کد ملی: برای استعلام ممنوع‌الخروجی با کد ملی، باید به سامانه «ثبت من» مراجعه کنید. این روش تنها مربوط به پرونده‌های اداره اجرای اسناد رسمی است. سامانه «ثبت من» درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که خدمات ثبتی مختلفی از جمله ثبت شرکت، تصدیق اصالت سند، استعلام ممنوع‌الخروجی و غیره را در اختیار افراد می‌گذارد.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

برای مراجعه به سایت استعلام ممنوع‌ الخروجی با کد ملی، باید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا باید به سایت my.ssaa.ir مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت، روی گزینه ثبت من کلیک کنید.

در این بخش گزینه اجرای اسناد رسمی را انتخاب کنید.

حال روی گزینه استعلام ممنوع ‌الخروجی کلیک کنید.

پس از ورود به سایت و وارد کردن کد ملی و دیگر اطلاعات لازم، پیامی به شما نشان می‌دهد که دارنده این کد ملی ممنوع‌الخروج است یا خیر. استفاده از این سامانه رایگان است.

استعلام ممنوع‌الخروجی از طریق تلفن: این روش در مقایسه با دیگر روش‌ها کمی قدیمی است. به این صورت که اشخاص می‌توانند با اداره گذرنامه تماس گرفته و با اطلاعات فردی و گذرنامه، استعلام ممنوع‌الخروجی خود را بررسی کنند. امروزه با پیشرفت و گسترش خدمات آنلاین، می‌توانید از روش‌های بهتری که در بالاتر بیان کردیم وضعیت ممنوع‌ااخروجی خود را پیگیری کنید.

استعلام اینترنتی از سایت ثبت من، راحت‌ترین روش برای استعلام ممنوع‌الخروجی هستند. با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه در خیابان گیشا هم می‌توانند ممنوعیت خروج خود از کشور را ردیابی کنند.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

مدت زمان و دلایل ممنوع الخروجی

اعتبار ممنوع الخروجی ۶ ماه است و دادگاه در صورت صلاح‌دید خود می‌تواند هر ۶ ماه یکبار آن را تمدید کند.

اطلاعات شخصی از جمله کد ملی، شماره شناسنامه، شماره تماس از جمله ضروری‌ترین اطلاعاتی هستند که برای استعلام ممنوع‌الخروجی به آن‌ها نیاز دارید.

افراد بنا به دلایل گوناگونی ممنوع‌ الخروج می‌شوند که از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممنوعیت خروج مالیاتی: این نوع ممنوعیت برای بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی آن‌ها بیش از حد مجاز شده است، اعمال می‌شود. این مقدار در حال حاضر برای افراد حقیقی معمولی ۱۰۰ میلیون ریال، افراد حقیقی تولیدی ۲ میلیارد ریال و افراد حقوقی تولیدی تا ۵ میلیارد ریال یا ۲۰ درصد از مقدار اصلی سرمایه است. در نظر داشته باشید، افرادی که ممنوع الخروجی مالیاتی دارند، در سال یکبار می‌توانند به دلایلی همچون سفر زیارتی یا درمانی از کشور خارج شوند و نیازی به استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی ندارند.

سوء شهرت: افرادی که به دلیل ولگردی، سرقت، تکدی، کلاهبرداری و یا هر عملکرد غیرقانونی دیگری در خارج از ایران دارای سوء شهرت هستند، اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه

بدهکاری بانکی – افرادی که با توجه به لایحه ۱۳۵۹ بدهکار بانک محسوب می‌شوند، نمی‌توانند از مرز ایران خارج شوند.

پرداخت مهریه: اگر مردی مهریه همسرش را پرداخت نکنند، ممکن است ممنوع‌الخروج شوید. توجه داشته باشید که عدم پرداخت مهریه تنها در، صورت شکایت زوجه ممنوعیت خروج را به همراه دارد. اگر سفر بسیار مهمی در پیش دارید، با استعلام ممنوع الخروجی مهریه می‌توانید از این مسئله اطلاع پیدا کنید.

محکومیت کیفری: شخصی که به تشخیص مقامات قضایی، سفر او به خارج از کشور مخالف مصالح جمهوری اسلامی باشد، ممنوع‌الخروج خواهد شد. در واقع، ارگان‌هایی که ممنوع الخروج می‌کنند، ممنوعیت خروج افراد دارای محکومیت کیفری و قضایی را به صورت کتبی اعلام خواهند کرد.

سربازی: سربازان فراری که کارت پایان خدمت دریافت نکرده‌اند و دوره خدمت خود را نیمه‌کاره رها کرده‌اند، اجازه خروج از کشور نخواهند داشت.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید