۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 55453158

سئو از مهم‌ترین عناصر بازاریابی دیجیتال است به همین منظور با ما همراه باشید تا بدانید چگونه سئو کار شویم.

چگونه سئو کار شویم

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: سالانه ترندهای دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر است. هر سال روش ها و استراتژی های جدید وارد بازار میشود اما یکی از ویژگی هایی که در این میان تغییری نکرده بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) است. سئو نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه هر سال به اهمیت آن اضافه شده است.

سئو تپش قلب دیجیتال مارکتینگ است. یک شرکت بدون داشتن استراتژی های سئو قادر نخواهد بود که موفقیت زیادی را مشاهده کند. برای اینکه بتوانید در زمینه سئو موفق باشید باید به یک سئوکار تبدیل بشوید.

مهم‌ترین نکات برای تبدیل شدن به یک سئوکار

- بالا بردن رتبه و امتیاز سایت: این یک از دلایل خیلی واضح برای تبدیل شدن به یک سئوکار است. وقتی شما میدانید چطور برای موتورهای جستجو سایت خود را بهبود ببخشید میتوانید رتبه بهتری کسب کنید و در نتیجه فروش خود را بالاتر ببرید.

- وابسته نبودن به شرکت های خدمات سئو: میدونم که عجیب است که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ این گزینه را برای شما جز نکات مثبت سئوکار بودن بیاورد اما این موضوع واقعیت دارد. اگر شما خودتان با سئو آشنا باشید میتوانید بدون کمک شرکت سئو در خانه سایت خود را بهینه کنید.

چگونه سئو کار شویم

- کم کردن هزینه: اگر شما یک بلاگر هستید یا به تازگی کار خود را شروع کرده اید میتوانید با تبدیل شدن به یک سئوکار در هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که استخدام سئوکار هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.

- تصمیم گیری برای استخدام سئوکار حرفه ای را راحت تر خواهد کرد: اگر شما در خصوص سئو اطلاعات داشته باشید میتوانید با آگاهی بیشتری برای استخدام یک سئوکار تصمیم بگیرید. شما هم میتوانید بسته های سئو آنها را بهتر بررسی کنید و هم ببینید آیا این بسته ها برای شرکت شما سودآور خواهد بود یا خیر.

- اطلاع از سئو برای یک مدیر بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است: اگر شما یک مدیر بازاریابی هستید اطلاعات کافی از سئو به شما کمک میکند در موقعیت بالاتری نسبت به رقبا و همکاران خود قرار بگیرید.

- هیچ کسب و کار آنلاین بدون سئو موفق نخواهد بود: سئو دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. سایت هایی که بدون در نظر گرفتن سئو ساخته میشوند قادر نخواهند بود به موفقیت دست پیدا کنند. آشنایی با سئو و نحوه استفاده از آن برای آینده شرکت شما ضروری است.

چگونه سئو کار شویم

چگونگی سئو کار شدن در چند مرحله

برخی از متخصصان سئو از ابتدا با هدف سئوکار شدن کار خود را آغاز نکردند. برخی کاملاً تصادفی شروع به کار در این حوزه کردند و بعدها یادگیری خود را در این زمینه روز به روز افزایش دادند. همان‌طور که گفتیم برای تحصیل در دانشگاه رشته‌ای برای سئو وجود ندارد و یادگیری آن تماما به خود شما و علاقه‌ی شما به این حیطه بستگی دارد. اما با این حال بیایید تا نگاهی به مسیر شغلی متخصص سئو بیندازیم و ببینیم برای متخصص سئو شدن چه مراحلی را باید طی کنید.

گام اول: آیا سئوکار شدن برای من مناسب است؟

اولین قدم برای انتخاب شغل این است که مطمئن شوید واقعاً به این حوزه علاقمند هستید. مطمئنا قصد ندارید تا زمان خود را برای شغلی هدر بدهید که هیچ علاقه و استعدادی در آن ندارید.

اگر به خوبی درباره این شغل تحقیق کنید، می‌توانید متوجه شوید که برای این شغل مناسب هستید و حتی روحیه شما با این مدل کار سازگاری دارد یا خیر. ممکن است برای شغل دیگری در مارکتینگ مناسب باشید و مسیر شغلی سئو را به اشتباه برای استخدام انتخاب کرده باشید!

چگونه سئو کار شویم

گام دوم: اصول سئو و کار با موتورهای جستجو را درک کنید

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که سرنوشت کار شما تماما به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل شما باید در مورد کرالرها یا همان ربات‌های موتورهای جستجو بدانید. این ربات‌ها هستند در مورد کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما تصمیم می‌گیرند و چندین عامل کلیدی باعث این تصمیم آنها می‌شوند.

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی‌کنند. اما می‌توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید و آن را در میان دیگر رقبا برجسته‌تر کنید.

برای اینکه متخصص شوید با اصول اولیه شروع کنید. در ابتدا باید درک کنید که کاربران و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و برای بهینه سازی محتوا چه کاری می‌توانید انجام دهید.

یادگیری اصول اولیه سئو در سه مؤلفه خلاصه می‌شود:

انواع محتوایی که کاربران می‌خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند. همه چیز در مورد تولید محتوا و سئو به قصد کاربر بستگی دارد.

درک دقیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو.

چگونه سئو کار شویم

یادگیری کار با ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها.

وقتی از زیربنای سئو باخبر باشید و تمام بایدها و نبایدهای آن را بدانید، به خوبی می‌توانید تمام تکنیک‌ها را بر روی وب‌سایت‌ها اعمال کنید.

گام سوم: وب‌سایت خود را بسازید

هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان استفاده از آنها فرا رسیده است. بیشتر افراد حرفه‌ای این توصیه را به شما خواهند کرد که سراغ ساخت و امتحان سئو روی وب‌سایت خود بروید. یعنی باید آزمون و خطا را روی وب‌سایت خود انجام دهید.

HTML را بیاموزید. تمامی تگ‌ها را یاد بگیرید و آنها را آزمایش کنید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این امر تولید محتوا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

گام چهارم: وردپرس را یاد بگیرید

یک سوم وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید.

اینکه همه از وردپرس استفاده می‌کنند، تنها دلیل برای انتخاب آن برای یادگیری نیست، بلکه این سایت‌ساز از بهترین CMS های موجود برای سئو است.

چگونه سئو کار شویم

وردپرس به دلیل تأثیری که مستقیماً و به طور غیرمستقیم بر عملکرد سئو می‌گذارند، بسیار مهم است و یادگیری آن نیز باید در برنامه شما باشد.

گام پنجم: کار با Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

طرفداران سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل کارایی آنها استفاده می‌کنند. پایه و اساس سئو همیشه یادگیری کار با Google Analytics و Google Search Console است و در واقع این دو برای انجام کارهای سئو بسیار مهم هستند. به طور خلاصه این دو ابزار اطالاعات مفیدی به شما می‌دهند که می‌توانید از آنها برای بهبود وب‌سایت‌ها استفاده کنید. میشه گفت تخصص در سئو با تسلط بر این دو ابزار گره خورده است.

گام ششم: درباره سئو هر روز مطالعه داشته باشید

موتورهای جستجو هر روز در حال تغییر هستند و هر روز به روز رسانی‌های بسیار در آنها دیده می‌شود. به همین خاطر شما باید هر روز درباره تغییرات بخوانید تا بتوانید عوامل رتبه گرفتن وب‌سایت را بدانید.

آگاهی داشتن از آخرین الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای وب‌سایت‌ها و بهینه سازی آنها بگیرید و همچنین در میان رقبای خود، حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

چگونه سئو کار شویم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید