از صدا و سیما تا وزارت ارشاد موج تصفیه بلند شده است و همه از جذب انقلابی‌ها حرف می‌زنند، اما آیا مسئله واقعی انقلابی بودن و نبودن است یا تقسیم قدرت با دوستان؟

تصویری از جوانان که سفارت عربتسان را فتح کردند. علی فروغی، دانشجوی آن روز و مدیر فعلی شبکه ۳ سیما در تصویر دیده می‌شود.

سلام نو – سرویس سیاسی: این روزها کافی است سری در اخبار بچرخانید تا اخبار «تصفیه» را بخوانید. احتمالا فکر می‌کنید تصفیه توصیفی تند، جهت‌دار و هیجان زده باشد و اوضاع این چنین نیست، اما اصلا این طور نیست.

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هفته گذشته با در سخنانی که به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) داشت، گفت: واقعه عاشورا با هدف برپایی امر به معروف و نهی از منکر به وقوع پیوسته است؛ امروز نیز که در حال گذار از تحریم ها، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ... هستیم به تعبیری انقلاب درحال تصفیه شدن است؛ برای پیروزی نهایی نیازمند حضور نیروهای مخلص در میدان هستیم.

مُراد اصلی دبیر ستاد امر به معروف در آن‌جایی نهفته است که از «تصفیه» و «حضور نیروهای مخلص در میدان» سخن می‌گوید.

قبلا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چنین مواضع عجیبی تنها بود، اما حالا نه تنها هم زبانان پرشماری دارد، بلکه عملا چنین شعارهایی در قالب اقدام‌های عملیاتی در حال اجرا است.

تصفیه رسانه ملی توسط وحید جلیلی و تبدیل آن به سازمان مطلوب جبهه پایداری

به صدا و سیما نگاه کنید. وحید جلیلی- برادر سعید جلیلی و از چهره‌های مشهور به عدالتخواه- امروز دست راست رییس صدا و سیما و مرد شماره یک رسانه ملی است. پیمان جبلی وقت رییس صدا و سیما شد وحید را به رسانه ملی برد. از سروش صحت تا رامبد جوان همه از صدا و سیما حذف شدند.

آن کس که تا دیروز تحلیل‌گر سیاسی بود آمد وسط برنامه سید خندان تا جای استند آپ کمدی‌های خندوانه را پر کند و آن کس که تا دیروز مهران رجبی بود، تبدیل به آچار فرانسه‌ای شد که به جز برنامه‌های سیاسی هر برنامه دیگری را در سازمان اجرا کرد.

اما این تنها ظاهر بازی بود. جلیلی پس از کنار گذاشتن اکثر چهره‌های نزدیک به طیف‌های نواصولگرایان در راس مدیریت صدا و سیما، حالا دنبال این است تا فضا را برای یکه‌تازی پایداری‌چی‌ها در انتخابات فراهم کند. در واقع وحید در حال پاس گل دادن به رفقای خود و حذف رقبا است.

وزارت ارشاد؛ ۴۰۰ ورودی جدید حزب اللهی

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، نیز به تازگی اعلام کرد که بدنه نیروی انسانی این وزارتخانه با یک کار سخت و پرمانع در آستانه یک تحول جدی قرار گرفته است و ۴۰۰ نیروی جوان حزب اللهی بعد از ۲ سال کار جدی تا پایان تابستان وارد این وزارتخانه می شوند تا تغییر در بدنه به وجود آید.

البته سید محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد، به سرعت  اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را جعلی خواند و خبر کسب مجوز برای استخدام از طریق آزمون رسمی را هدیه‌ای از سوی وزیر فرهنگ برای خانواده فرهنگ و هنر دانست که وارونه جلوه داده شده و صرفاً آن را جنجال رسانه‌ای توصیف کرد.

اما چرا وزیر دولت ابراهیم رئیسی چنین می‌کند؟ مگر قرار نبود رئیسی، رییس جمهور همه باشد؟ شاید پاسخ اول این باشد که نیروی حزب اللهی قرار است جای نیروی غیرحزب اللهی و غیرانقلابی را بگیرد. اما مگر در بدنه وزارتخانه حساسی مثل ارشاد نیروی غیر حزب اللهی و غیرانقلابی داریم؟

الگوی عمل وزیر محترم ارشاد الگوی وحید جلیلی  و البته بیش از همه الگوی کاری محمود احمدی‌نژاد است. وزیر در حال ساخت کادر برای دولت و نیروهای همسو با آن است.

هر چند در این میان برخی واقعا با انگیزه تصفیه نیروهای غیرمعتقد به نفع نیروهای انقلابی وارد بازی تصفیه می‌شوند، اما واقعیت این است که اصل ماجرا چیز دیگری است.

به برخی انتصاب‌ها نگاه کنید. آن به اصطلاح خبرنگار قطر رفته که سر از شهرداری یا پتروشیمی در می‌آورد. آن جوان مخلص که در یک مدیریتی در فلان وزارت خانه یا استارت آپ همسو می‌گیرد. شاید ماجرا یک چیز باشد؛ تقسیم قدرت با نگاه به انتخابات. پرسش این است فرمولی که برای احمدی‌نژاد و قالیباف چندان کار نکرد برای رییسی و جبهه پایداری کار می‌کنم؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید