آیا تا به حال از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کرده‌اید؟ با کتاب‌های جمع‌بندی خیلی سبز و کتاب‌های جمع‌بندی مهروماه تا چه حد آشنایی دارید؟

جمع بندی زیست خیلی سبز یا مهروماه؟

می‌خواهم از یک راز کوچک برای موفقیت در کنکور پرده بردارم؛ مهم نیست چقدر در طول سال سخت تلاش کرده‌اید اگر در چند هفته پایانی دانسته‌هایتان را جمع‌بندی نکنید، عملا کل زحمات یک ساله‌تان بر باد می‌رود! اولین سوالی که بعد از شنیدن این جمله به ذهن اکثر داوطلبان می‌رسد این است که چطور امکان دارد که در چنین بازه کوتاهی این حجم زیاد از دروس را جمع‌بندی کنم؟ کتاب‌های جمع‌بندی دقیقا به همین منظور طراحی شده‌اند. به دلیل اهمیت غیرقابل انکار این سری از کتاب‌ها، این محتوا به بررسی دو کتاب مهم یعنی کتاب‌ جمع‌بندی خیلی سبز و کتاب‌ جمع‌بندی مهروماه اختصاص دارد.

ویژگی‌های کتاب‌های جمع‌بندی

کتاب‌های جمع‌بندی چه خصوصیات منحصر به فردی دارند و چطور به ما کمک می‌کنند تا در عرض چند هفته دروسی که طی چندین ماه خوانده‌ایم را مرور کنیم؟ هر چقدر به برگزاری کنکور نزدیک‌تر می‌شویم اهمیت زمان برای ما آشکارتر می‌شود و کتاب‌های جمع‌بندی هم روی همین موضوع تمرکز کرده‌اند؛ استفاده بهینه از زمان. از جمله ویژگی‌های این کتاب‌ها:

  • درسنامه‌های کوتاه چند صفحه‌ای، اما گول حجم کم این درسنامه‌ها را نخورید چون در همین حجم اندک، تمام نکات مهم یک درس گنجانده شده‌اند. با مرور سریع درسنامه‌ها بار دیگر کلیات هر مطلبی برایتان یادآوری می‌شود و بعد نوبت حل تست و مرور جزئیات می‌رسد.
  • تست‌های استاندارد و آزمون‌هایی که بسیار شبیه به سوالات کنکور طراحی شده‌اند و به کمک آنها متوجه می‌شوید چه جزئیاتی را فراموش کرده‌اید و کدام بخش‌ها به مرور بیشتری نیاز دارند.

کتاب جمع بندی زیست خیلی سبز زیر ذره‌بین!

  • درسنامه‌: مشخص کردن قیدها با فونت متفاوت، جمع‌آوری نکات در قالب جداول مقایسه‌ای و نمودار و بیان نکات ترکیبی از پایه‌ها و فصل‌های مختلف از ویژگی‌های مثبت درسنامه کتاب جمع بندی زیست خیلی سبز است.
  • تست و آزمون: اگرچه این کتاب یک بانک تست نیست و طبیعتا نباید انتظار ارائه تعداد زیادی تست در آن داشته باشیم؛ اما تعدادی آزمون استاندارد در این کتاب وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید نکاتی که مطالعه کرده‌اید را مرور و تثبیت کنید.
  • کاربرد کتاب: مرور مطالب و نکات اصلی قبل از امتحانات مدرسه، مرور نکات قبل از امتحان نهایی و جمع‌بندی درس زیست برای کنکور سراسری.

از کتاب جمع بندی زیست مهروماه چه می‌دانید؟

  • درسنامه‌ها: جداول مقایسه‌ای و نمودارهای این کتاب جمع‌بندی پلاس نام دارند و تمام نکات مهم موجود در سوالات کنکورهای گذشته را در خود جای داده‌اند. در پیوست این کتاب بخشی تحت عنوان جاندارنامه اضافه شده است که در آن تمام نکات مربوط به جانداران کتاب‌های هر سه پایه در کنار هم و به صورت ترکیبی قرار دارد.
  • تست و آزمون: سوالات کتاب جمع بندی زیست مهروماه تنوع بیشتری دارند و در پایان هر فصل علاوه بر تعدادی تست، چند سوال تشریحی تحت عنوان آزمون عبارت وجود دارد و نکته جدید و جالب در مورد این کتاب، وجود کادرهای مشاوره‌ای بعد از سوالات آزمون عبارت است. این کادرها به شما می‌گویند با توجه به عملکردتان آیا به مطالعه و مرور مجدد فصل مورد نظر نیاز دارید یا خیر.
  • کاربرد کتاب: مرور مطالب قبل از امتحانات مدرسه، مرور نکات قبل از امتحان نهایی و جمع‌بندی درس زیست برای کنکور سراسری.

بالاخره جمع بندی زیست خیلی سبز یا مهروماه؟

اگر بعد از مطالعه این محتوا هنوز هم نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام کتاب جمع‌بندی را انتخاب کنید، باید بگویم که هم کتاب جمع‌بندی خیلی سبز و هم کتاب جمع‌بندی مهروماه تمام ویژگی‌های یک کتاب جمع‌بندی استاندارد و ایده‌آل را دارند و در عمل با هم تفاوت چندانی از نظر کاربرد ندارند. برای اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید یک توصیه برای شما دارم، از هر کتاب نمونه کوتاهی مطالعه کنید تا ببینید با کدام منبع بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید. در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب و در صفحه خرید هر محصول یک لینک برای دانلود رایگان نمونه هر کتاب وجود دارد که شما را در انتخاب محصول مورد نیازتان راهنمایی می‌کند.

تخفیف ۵ درصدی کتاب‌های انتشارات خیلی سبز

گفتیم که برای دریافت نمونه رایگان هر کتاب می‌توانید به وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب (بانک کتاب پایتخت) مراجعه کنید، در واقع ما هم برای نوشتن این محتوا از اطلاعات موجود در این وب سایت استفاده کرده‌ایم. همچنین اگر می‌خواهید یک خرید اقتصادی را تجربه کنید و کتاب‌های کنکوری مورد نیازتان را در عرض چند دقیقه و  با تخفیف تهیه کنید و آنها را درب منزل تحویل بگیرید، خبر خوب این است که فروشگاه پایتخت کتاب یک تخفیف ۵ درصدی برای کتاب‌های انتشارات خیلی سبز در نظر گرفته است. راستی اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار کنکور مطلع شوید و زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ را زودتر از هر کسی بدانید، وب سایت پایتخت کتاب را از دست ندهید. J

سخن آخر

یکی از حساس‌ترین بازه‌های زمانی در سال کنکور، چند هفته پایانی یعنی بازه جمع‌بندی است. در واقع اهمیت دوران جمع‌بندی به حدی زیاد است که اگر در این بازه عملکرد درستی نداشته باشید هر آنچه که در طول سال رشته‌اید پنبه خواهد شد! در این محتوا کلید استفاده بهینه از این دوران و جمع‌بندی و مرور سریع مطالب در عرض چند هفته را به شما معرفی کردیم؛ کتاب‌های جمع‌بندی. ابتدا در مورد ویژگی‌های یک کتاب‌ جمع‌بندی استاندارد صحبت کردیم، دو کتاب عالی یعنی کتاب جمع بندی زیست خیلی سبز و کتاب جمع بندی زیست مهروماه را معرفی کرده و در مورد بخش‌های مختلف این کتاب‌ها توضیح دادیم. در انتها یکی از بهترین فروشگاه‌های کتاب کنکوری؛ یعنی فروشگاه پایتخت کتاب را معرفی کردیم و گفتیم فروشگاه پایتخت کتاب برای کنکوری‌های عزیز یک تخفیف ۵ درصدی برای کتاب‌های انتشارات خیلی سبز در نظر گرفته است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید