حقوق همه‌ بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی تا پایان یکم مرداد پرداخت شد، اما دلیل این تاخیر در پرداخت چه بود؟

خبر خوش شبانه برای بازنشستگان | پرداخت افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان از همین ماه
به گزارش سلام نو، پرداخت مستمری تیرماه بازنشستگان کارگری با تاخیر یک یا دو روزه همراه بود؛ هر ماه از بیستم، مستمری‌ها براساس حروف الفبا واریز می‌شود اما در مورد تیرماه، برخی بازنشستگان تا روزهای آخر ماه نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند.

پیگیری‌ها از کانون عالی و سازمان تامین اجتماعی نشان داد که تا اول مرداد، مستمری تیرماه برای همه‌ بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان واریز شده است.

ظاهراً به علت روزهای تعطیل آخر هفته و ناهماهنگ شدن سیستم ورودی پول به بانک‌ها، یک یا دو روز در پرداخت متداول مستمری‌ها تاخیر افتاده است.

پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری در ماه‌های آینده به همان روال سابق از بیستم هر ماه براساس حروف الفبا انجام خواهد شد.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان از مرداد

چندی پیش مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه خبر داده بود.

در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد. به دنبال این موضوع، مهرماه سال ۱۳۹۹ بود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب و مقرر شد از محل قانون بودجه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ترمیم شود.

صدور احکام مربوطه در مردادماه ۱۴۰۰ توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد اما با وجود بارگذاری احکام صادره در سایت صندوق و مشاهده و دریافت احکام مذکور توسط بازنشستگان این حوزه، احکام صادره تاکنون به اجرا درنیامده بود و پرداخت حقوق کماکان به‌صورت گذشته انجام می‌شد. صندوق بازنشستگی در آن زمان علت عدم‌ اجرای احکام را عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرده بود.

از آنجایی که یکی از مشمولان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؛ ۲۱ فروردین ماه سال جاری بود که نعمت الله ترکی- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۲ استان کشور در خصوص منابع همسان‌سازی بازنشستگان، با اشاره به صدور احکام افزایش ۱۵ درصدی حقوق علوم پزشکی گفت: ما باید ابتدا منابع لازم برای اجرای این احکام و تعهدات آن را مطالبه می‌کردیم و در اواسط سال ۱۳۹۹ که بودجه تبدیل به قانون شده بود و چنین منابعی در بودجه پیش‌بینی نشده بود، باید منابع آن به طور مشخص و شفاف تعیین تکلیف می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و اکنون به یک چالش تبدیل شده است./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۵
۲۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    ازمردادماه حقوق هااضافه میشن من بازنشته مستمری بگیران تامین اجتماعی هستم
  • فاضل خاکساری IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    باسلام ودعای خیر وآرزوی سلامتی خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تآمین اجتماعی چرا رقم افزایش اعلام نمی شود با تشکر واحترام ارادتمند خاکساری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید