طب سوزنی از جمله درمان‌های مکمل پرطرفدار است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد.

آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: از طب سوزنی یا همان سوزن درمانی ، می توان به عنوان یکی از مهم ترین شاخه های طب سنتی اشاره نمود. پزشک متخصص طب سوزنی ، سوزن هایی نازک و ظریف را در نقاط مشخصی از بدن بیمار که در طب سنتی به آن ها گذرگاه انرژی اطلاق می شود ؛ فرو برده و درمان را آغاز می کند.

در طب سوزنی، اعتقاد بر این اساس استوار است که عواملی اعم از سرما ، گرما ، رطوبت و باد می توانند سبب مسدود شدن مسیر گردش انرژی در برخی از نقاط بدن شده و به این ترتیب منجر به برورز اختلال یا بیماری در آن ناحیه از بدن شوند. لذا متخصصان طب سوزنی ، با سوزن درمانی و فرو بردن سوزن در این نقاط ؛ مبادرت به درمان مشکل یا بیماری می نمایند.

تأثیر طب سوزنی بر چروک صورت

ماندگاری حاصل از درمان با طب سوزنی در هر فرد، به سبک زندگی و مرحله اولیه سلامت و تعادل وابسته است.

آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد

بیشتر درمان های زیبایی انجام شده با طب سوزنی و امبدینگ، به صورت جلسه ای معمولاً در یک پکیج ده جلسه ای انجام می شود و در نتیجه تاثیرات حاصل از این درمان، فزاینده می باشد.

گاهی اوقات، چین و چروک ها متناسب با نقاط طب سوزنی، تنها به دلیل موقعیت و نه الزاماً کاربردشان، در صورت انتخاب می شوند. در برخی موقعیت های دیگر، می توان خود چین و چروک ها را برای آزاد کردن ایستایی، حتی اگر به عنوان نقاط طب سوزنی و امبدینگ استاندارد نباشند، مورد هدف قرار داده و سوزن را در آن نواحی وارد نمود.

ولی نقاطی از بدن نیز برای درمان علل پایه چین و چروک های صورت، قابل استفاده می باشند. برای مثال، اگر خطوط عمودی۱۱ شکل، بر روی پیشانی بین ابروها وجود داشته باشد، این چین و چروک می تواند در اثر عادت داشتن به انجام یک حالت خاص در صورت در هنگام خستگی یا عصبانیت ارتباط داشته باشد.

در این شرایط، متخصص طب سوزنی و امبدینگ شما، برایتان شرح می دهد که سوزن باید در نقطه طب سوزنی شماره سه کبد، واقع در بالای پا، در زیر و بین انگشتان اول و دوم برای به جریان درآوردن انرژی Qi به شیوه ای که خستگی و خشم را از بدن به بیرون براند، وارد شود.

آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد

هر قدر حرکات صورت مرتبط با این حالات کمتر باشد، احتمال شکل گیری و عمق یافتن این خطوط نیز در ناحیه صورت، کاهش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که هزینه طب سوزنی بسایر معقول است با استفاده از طب سوزنی می‌توانید علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها احتمال بروز ناهنجاری‌های پوستی که در اثر تزریقات موضعی به وجود می‌آید را به صفر برسانید. احتمال درمان همزمان بیماری‌های دیگر به دلیل ورود سوزن به بدن نیز وجود دارد. می توانید در مقاله طب سوزنی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند با انواع آن‌ها آشنا شوید. بنابرین شما می‌توانید در حین جوان سازی پوست با طب سوزنی به درمان بیماری‌های دیگر خود نیز بپردازید و این یعنی با یک تیز چند نشان می‌زنید.

یکی دیگر از مزیت‌های طب سوزنی برای جوانسازی پوست، نداشتن عوارض دارویی و بیهوشی است. چرا که می‌دانیم عوارض لیفت صورت با جراحی بسیار زیاد و آسیب‌زننده هستند. به یاد داشته باشید که در کنار انجام طب سوزنی باید رژیم غذایی مناسب و همچنین سبک زندگی سالم را در نظر گرفته و مطابق آن‌ها رفتار کنید.

آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد

نحوه رفع چروک صورت با طب سوزنی

تمام مواردی که در بالا ذکر شد باعث کاهش و افزایش الاستین و کلاژن سازی در بدن خواهد شد. این دو ماده تاثیر به سزایی در تثبیت وضعیت و بهبود و جوانسازی پوست دارد. طب سوزنی با تحریک پوست و بهبود گردش خون به کلاژن سازی بیشتر کمک می‌کند و در نتیجه از این طریق در بهبود وضعیت پوست افراد تأثیر خوهد گذاشت.

از آنجا که سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک هستند، به جرأت می‌توانیم بگوییم لازم نیست نگران جای زخم و جراحت ناشی از آن باشید. چرا که پوست خاصیت خوددرمانی دارد و خیلی سریع جای سوزن‌ها را از بین خواهد برد. آنچه بعد از خارج شدن سوزن از پوست باقی می‌ماند، تقویت فیبروپلاست‌های پوست و افزایش میزان پروتیین‌های لازم است. این روش‌ جتی می‌تواند در جوان سازی پوست دست هم موثر باشد.

شفافیت پوست کودکان به دلیل الاستین و کلاژن موجود در سطح درم می‌باشد. اما با افزایش سن و کهولت، کلاژن‌ها به تدریج استحکام خود را از دست داده و سطح الاستین نیز به شدت کاهش می‌یابد.

آیا طب سوزنی چروک صورت را از بین میبرد

شما می‌توانید با انجام طب سوزنی فرایند کاهش این پروتیین‌ها را متوقف و یا حداقل به تاخیر بیاندازید.

جالب است بدانید انجام طب سوزنی صورت، می‌تواند تأثیرات دیگری هم داشته باشد. از جمله‌ آن‌ها به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

رفع افتادگی پوست

مرطوب کردن سطح پوست

رفع تیرگی پوست

رفع التهاب و اگزماهای پوستی

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید