در این مقاله، قصد داریم در مورد نحوه رفع توقیف کارت سوخت توضیح دهیم.

اگر کارت سوخت‌مان مسدود شد چکار کنیم؟
به گزارش سلام نو، نحوه رفع مسدودی کارت‌های سوخت، یکی از کارهایی است که احتمالا، اگر با این مشکل رو به رو شده‌اید، می‌خواهید در مورد آن بدانید. رفع مسدودی کارت‌های سوخت، به وسیله مراجعه به مراجع قضایی و پرداخت جریمه تعیین شده به وسیله قاضی، انجام می‌شود. در این مقاله، قصد داریم در مورد نحوه رفع توقیف کارت سوخت، با شما صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

علت قرار گرفتن سوخت در لیست سیاه

در ابتدا باید بدانید به چه دلایلی یک کارت سوخت در لیست سیاه قرار می‌گیرد و مسدود می‌شود؟ برخی از کارت‌های سوخت که در نقاط مرزی و برای قاچاق سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به وسیله مراجع قضایی ضبط و مسدود می‌شوند. افراد زیادی با گران شدن سوخت، اقدام به فروش کارت‌های سوخت خود کرده‌اند که، این موضوع از چشمان تیز بین مراجع قضایی پنهان نمانده است. البته گاهی برخی افراد، بعد از مراجعه به جایگاه‌های سوخت متوجه می‌شوند که، کارت سوختی که همیشه دست خودشان بوده است، مسدود شده است. این افراد باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و درخواست رفع مسدودی دهند.

مراحل خارج کردن کارت سوخت از لیست سیاه

اگر با پیام مسدود شدن کارت سوخت مواجه شده‌اید، احتمالا به دنبال خارج کردن کارت سوخت خود از لیست سیاه و فعال کردن مجدد آن هستید. برای رفع مسدودی کارت سوخت باید به روش زیر عمل کنید:

1- به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و علت مسدود شدن کارت سوخت را بیابید.

2- مدارک را به مرجع قضایی ارائه دهید تا حکم رفع مسدود سازی را صادر نمایند.

3- مجددا درخواست کارت سوخت المثنی خود را در سامانه کارت سوخت ثبت کنید.

4- در صورتی که کارت سوخت شما به دلیل جا به جایی و فروش سوخت به وسیله خودتان یا دیگران، مسدود شده باشد، باید برابر با لیتراژ سوختی که جا به جا شده است، جریمه پرداخت کنید. این جریمه به وسیله قاضی تعیین می‌شود. بعد از پرداخت جریمه، می‌توانید دوباره درخواست کارت سوخت دهید.

5- در صورتی که کارت سوخت شما با مشکلاتی غیر از مسدود شدن رو به رو است، می‌توانید به شرکت فرآورده‌های نفتی موضوع را گزارش دهید یا با پشتیبانی آن‌ها تماس بگیرید.

دقت داشته باشید که فروش کارت سوخت و دادن آن به دیگران، بر اساس قانون جرم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید