اشغالگران آمریکایی در پی حضور غیرقانونی خود در سوریه، سلاح‌های جدیدی وارد پایگاه‌های نظامی خود در حومه الحسکه کردند.

جابجایی تسلیحات جدید آمریکا در شرق سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اشغالگران آمریکایی برای افزایش حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه، با ارسال سلاح مهمات و تجهیزات لجستیکی طی ۲۴ ساعت گذشته به پایگاه‌های خود در حومه الحسکه، قوانین و اصول بین المللی را نقض کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوریه سانا، منابع خبری گفتند که یک کاروان از اشغالگران آمریکایی متشکل از ۳۰ کامیون که با خودروهای زرهی برافراشته با پرچم آمریکا محافظت می‌شد و درکنار آن‌ها افراد وابسته به شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت آمریکایی‌ها قرار داشته و از سوی خاک عراق، وارد شهر الشدادی (در۶۰ کیلومتری جنوب الحسکه) شده و امکانات خود را در پایگاهی بیرون از شهر الحسکه وارد ساختند.

این منابع به نقل از شاهدان عینی متعلق به «شبه نظامیان قسد» اعلام کردند: امکاناتی که در این پایگاه تخلیه شد، شامل سلاح‌های پیشرفته از جمله سلاح‌های ضد زره، سامانه‌های ارتباطی و پارازیت و همچنین مقادیر زیادی مهمات بود.

پیش از این در روز ۳۰ تیرماه منابع خبری از ورود یک کاروان حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که این کاروان جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و حامل تجهیزات نظامی از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز با عراق وارد مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد.

این منابع همچنین گفتند که محموله این کاروان شامل ۳۰ کامیون مهمات، تجهیزات نظامی و سوخت بوده است.

محموله این کاروان راهی پایگاه‌های غیر قانونی ائتلاف در الشدادی در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه شده است.

پیشتر شبکه خبری المیادین اعلام کرده بود که ائتلاف موسوم به ضد داعش از ابتدای سال ۲۰۲۳ در پایگاه‌های خود در شرق سوریه اقدام به نصب آتشبارها و سامانه‌های پدافند هوایی کرده تا نسبت به حملات مقاومت مردمی به این پایگاه‌ها در امان باشد.

شبه نظامیان موسوم به "قسد" با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید