طبق پیش بینی هواشناسی پنجم و ششم مرداد وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی باعث مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود.

وقوع تندباد لحظه‌ای و بارش تگرگ در هرمزگان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مرضیه سی سی پور بیان داشت: بیشینه سرعت باد بویژه در دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

وی بیان کرد: از بعد از ظهر جمعه از شدت باد جنوب شرقی در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما همچنان دریای عمان و تنگه هرمز در روز شنبه ۷ مرداد نیز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی مواج باقی می‌ماند.

سی سی پور با اشاره به اینکه شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد، عنوان کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان توصیه کرد در ساعات بعد از ظهر و امشب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید