اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ درباره وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار به شهروندان اصفهانی | تندباد و گردوخاک در مسیر اصفهان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد به نسبت شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای توأم با خیزش گردوخاک از فردا شنبه تا دوشنبه ۹ مرداد هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه وزش باد و گرد و خاک و وقوع تندبادلحظه‌ای در مناطق شمالی و همجوار با استان قم، شرق و مرکز استان را در بر می‌گیرد.

اثر این پدیده طی روزهای شنبه و یکشنبه در شهرهای خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، شرق اصفهان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین‌شهر و مبارکه خواهد بود و روز دوشنبه در اردستان، مهاباد، زواره، آران و بیدگل، بادرود و نواحی همجوار با استان قم ادامه خواهد یافت.

طبق هشدار هواشناسی استان اصفهان خیزش گردوخاک طی این مدت سبب کاهش شعاع دید، افزایش شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط درختان فرسوده در مناطق درگیر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه توصیه کرده است که هم استانی‌ها بویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید