قرعه‌کشی مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی از دقایقی بعد آغاز می‌شود.

امروز قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی آمریکا انجام می‌شود / ایران در سید اول

به گزارش سلام نو به نقل از "ورزش سه"، جام جهانی 2026 آمریکا برای اولین بار با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد و قاره آسیا نیز با هشت نماینده، شرایط بهتری را برای این جام جهانی پیش روی خود خواهد دید و البته مرحله مقدماتی نیز متفاوت خواهد بود.

از ساعاتی بعد قرعه‌کشی مرحله اول و با دو ساعت فاصله، قرعه‌کشی مرحله دوم در حالی برگزار می‌شود که هر 48 تیم حاضر در کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای حضور در جام جهانی از شانس برخوردار خواهند بود.
20 تیم پایینی رنکینگ در مرحله اول مقدماتی جام جهانی به صورت دو به دو در دیدار رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت و 10 تیم برنده، راهی مرحله دوم مقدماتی می‌شوند. این دو بازی 20 و 25 مهر ماه برگزار خواهد شد.

قرعه کشی مرحله دوم که فردا بعد از قرعه کشی مرحله اول آغاز می‌شود، بین 36 تیم برتر خواهد بود و آنها را به 9 گروه چهار تیمی تقسیم می‌کند که ایران نیز در این بین حضور دارد.

سید اول: ژاپن، ایران، استرالیا، کره، عربستان، قطر، عراق، امارات، عمان

سید دوم: ازبکستان، چین، اردن، بحرین، سوریه، ویتنام، فلسطین، قرقیزستان، هند

سید سوم: لبنان، تاجیکستان، تایلند، کره شمالی، فیلیپین، مالزی، کویت، ترکمنستان

سید چهارم: برندگان مرحله اول

به عبارتی سخت‌ترین گروه برای ایران تقابل با ازبکستان، لبنان و تیمی نظیر هنگ کنگ (در صورت صعود این تیم به مرحله دوم) خواهد بود و آسانترین گروه نیز تقابل با هند، ترکمنستان و سریلانکا.

از این مرحله، دو تیم سرگروه راهی مرحله حذفی می‌شوند تا به نوعی 18 تیم در دور سوم، برای صعود به جام جهانی تلاش کنند. لازم به ذکر است این 18 تیم بلیت جام ملتهای آسیا 2027 عربستان سعودی را هم کسب خواهند کرد.

باید دید ایران در نهایت با چه تیمهایی در مرحله دوم رودررو خواهد شد، هرچند که شاید برای تیمهای سید یک، بازیهای این مرحله بیشتر حکم دیدار تدارکاتی را داشته باشد.

قرعه‌کشی ساعت 14 و 16 به وقت کوالالامپور برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید