واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه ژوئن حدود ۲۹ درصد کاهش یافت و به کمترین میزان خود در پنج ماه گذشته رسید.

کاهش چشمگیر واردات طلا در چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آمارهای هنگ‌کنگ نشان داد که واردات خالص طلا به چین در ماه ژوئن به ۳۴.۶۴ تن در مقایسه با ۴۹.۰۵ متریک تن در ماه مه رسید.

بر اساس داده‌ها، کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ با ۲۶ درصد کاهش به ۳۸.۳۹۵ تن رسید. داده‌های هفته گذشته نشان داد صادرات طلای سوئیس به چین نیز در ماه ژوئن یک سوم کاهش یافت.

رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX گفت: تقاضای خرده فروشی همچنان کند است زیرا خریداران نگران چشم‌انداز اقتصادی هستند و این امر مخارج را محدود می‌کند. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد زیرا تقاضا در داخل و خارج از کشور تضعیف شد و فشار بر سیاست‌گذاران برای ارائه محرک‌های بیشتر برای تقویت بهبود پس از کووید را افزایش داد.

رهبران ارشد چین متعهد شدند که حمایت‌های سیاسی از اقتصاد را افزایش دهند که می‌تواند مصرف شمش را افزایش دهد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای جواهرات چین در سال جاری به حدود ۷۰۰ تن خواهد رسید که ۲۲ درصد در سال افزایش یافته و قوی‌ترین رشد از سال ۲۰۱۷ را داشته است.

داده‌های قبلی نشان می‌دهد که مصرف طلای این کشور بیش از ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۵۵۴.۸۸ تن در نیمه اول سال رسیده است و این رقم مصرف شامل خرید ذخایر توسط بانک چین نمی‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلای فیزیکی در چین تا پایان ماه گذشته به بالاتر از ۱۵ دلار آمریکا نسبت به نرخ‌های اولیه جهانی افزایش یافت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید