سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: واشنگتن به مرکز کنترل زلزله استان ووهان این کشور حمله سایبری کرده است.

حمله سایبری آمریکا به مرکز کنترل زلزله ووهان چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه چهارم مرداد) درهمین رابطه گفت: امنیت سایبری چالش مشترکی است که همه کشورها با آن روبه‌رو هستند و دولت آمریکا با استفاده ابزاری از اینترنت، اعتماد جامعه جهانی را از بین برده است.

مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس های کامپیوتری چین و شرکت چیهو ۳۶۰ اعلام کردند که مرکز کنترل زلزله شهر ووهان چین مورد حمله سایبری از سوی ایالت متحده قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ازمقامات کاخ سفید خواست تا از حملات سایبری به عنوان ابزاری سیاسی و تسلیحاتی استفاده نکنند و برای حفظ صلح، ثبات و امنیت در فضای مجازی با جامعه جهانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: چین برای حفظ امنیت سایبری خود هر اقدام لازمی را انجام خواهد داد.

چین مایل همکاری با کشورهای درحال توسعه است

مائو نینگ همچنین در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت:‌ چین خود را عضوی از خانواده بزرگ کشورهای در حال توسعه می داند و پکن مایل است با اعضای این خانواده همکاری داشته باشد.

وانگ یی وزیر خارجه چین در نشست نمایندگان عالی امنیتی بریکس (برزیل-روسیه -هند- چین و آفریقای جنوبی) چهار طرح را در مورد تقویت همکاری های کشورهای درحال توسعه ارائه کرد: اول، حذف درگیری ها و ایجاد صلح مشترک؛ دوم، ترویج توسعه؛ سوم، فراگیر بودن پیشرفت مشترک و چهارم، اتحاد و همکاری است.

وی تاکید کرد که کشورهای جنوب سیاسی جهان باید با یکدیگر همکاری کنند و مسوولیت صلح جهانی را بر عهده بگیرند. این کشورها وظیفه دارند مسوولیت های خود را برای توسعه مشترک انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید