ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن تغییرات جنسی و مداخلات پزشکی مرتبط با انتقال را مگر به دلایل جدی پزشکی ممنوع می کند.

امضای قانون ممنوعیت «تغییر جنسیت» در روسیه
به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، این قانون مداخلات پزشکی مرتبط با انتقال را ممنوع می‌کند، مگر در مواردی که برای درمان ناهنجاری‌های هنگام تولد مورد نیاز باشد.

این قانون تغییرات جنسی و مداخلات پزشکی مرتبط با انتقال را ممنوع می‌کند، مگر به دلایل جدی پزشکی.

تجویز داروها و جراحی های مرتبط با درمان تغییر جنسیت اکنون تنها در مواردی مجاز خواهد بود که نیاز به درمان ناهنجاری های اندام تناسلی در کودکان باشد.

این قانون می گوید، تنها کلینیک های دارای مجوز مرتبط با وزارت بهداشت روسیه می توانند در مورد چنین درمان هایی تصمیم بگیرند و گواهی های مربوطه را صادر کنند.

همچنین افراد دیگر نمی توانند آزادانه جنسیت خود را در شناسنامه و سایر اسناد تغییر دهند. طبق قانون جدید، کسانی که این کار را انجام داده اند، نمی توانند کودکانی را به فرزندی قبول کنند. در صورت تغییر جنسیت یکی از زوجین می توانند ازدواج خود را باطل اعلام کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت روسیه، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ که این عمل قانونی بود، بیش از ۲۰۰۰ نفر به طور قانونی جنسیت خود را در این کشور تغییر دادند.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی، آنچه را که صنعت تراجنسیتی در غرب می نامد انتقاد کرد و از استدلال پشت این قانون دفاع کرد. او گفت که تعداد اعمال جراحی تغییر جنسیت در ایالات متحده طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ برابر شده است و افزود که حدود ۱.۴ درصد از تمام نوجوانان آمریکایی بین ۱۳ تا ۱۷ سال در سال ۲۰۲۲ خود را تراجنسیتی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه قانون جدید تصویب شده برای جلوگیری از چنین سناریویی طراحی شده است، گفت: این مسیری است که منجر به انحطاط یک ملت می شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید