۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 55452074

هرمز ساحل‌های درجه یکی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی بدانید.

ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی

سلام نو _ سرویس گردشگری: ساحل سرخ در جزیره هرمز و استان هرمزگان واقع شده است و از همین رو شما برای رفتن به این جزیره باید خود را با استفاده از قطار، هواپیما یا خودرو خود را به بندر عباس برسانید و از آنجا اط طریق اسکله و قایق به جزیره هرمز بروید که بهترین مسیرش از طریق اسکله حقانی بندرعباس است.

در این اسکله شما می توانید از طریق شناور هایی که به سمت جزیره می روند، با طی نمودن مسافتی حدود ۲۰ کیلومتری خود را به جزیره برسانید. خوب است بدانید که فاصله زمانی اسکله حقانی با جزیره هرمز حدود ۳۰ دقیقه است و امکان بردن ماشین و وسیله نقلیه به این جزیره وجود ندارد و تنها از طریق شناور ها مسافران می توانند به جزیره بروند.

خواص خاک سرخ هرمز

خاک این ساحل زیبا چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را نادیده گرفت، خاکی قیمتی، مهم، خوش مزه و البته دارای خواص های مهم است. رنگ دانه های این خاک ارزش اقتصادی بالایی دارد که در گذشته نه چندان دور این خاک در سطح جهانی نیز صادر شده است که خوشبختانه جلوی این عمل تا حد بسیار زیادی گرفته شده است.

ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی

رنگ دانه های خاص این خاک در صنایع مختلف کاربرد دارد؛ از این خاک گران بها برای تولید لوازم آرایشی، کاغذ، پلاستیک، ضدزنگ، سرامیک‌سازی، پودرهای میکرونیزه صنعتی، سیمان، کاشی، سفالگری و شیشه استفاده می شود. به صورت خلاصه باید گفت، این مکان جذاب هم یک نقطه گردشگری جذاب و هم یک معدن با ارزش اقتصادی بالا برای کشور ما است.

معدن خاک سرخ هرمز را می توان بعد از اسپانیا به عنوان یکی از مرغوب ترین منابع کانی های موجود در جهان نام برد.

آیا خاک هرمز خوراکی است؟

از جمله مواردی که باید درباره این منطقه بدانید این است خاک سرخ این جزیره خاصیت خوراکی دارد و اغلب مردم محلی این منطقه از این خاک به عنوان سس و ادویه در تهیه انواع غذا ها، ترشی و نان محلیشان استفاده می کنند. این خاک از آنجایی که طعمی منحصر به فردی دارد و طعم خاصی به غذا ها می دهد در بین مردم بومی این جزیره بسیار پرطرفدار است و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی

هم چنین برای گردشگران نیز تست این غذا ها ک با استفاده از این خاک درست می شود، بسیار جالب است و از سوی گردشگران نیز بسیار طرفدار دارد. این خاک در بین مردم محلی با نام «دلک» یا « گلک» شناخته می شود که برای استفاده این خاک در غذا ها، ابتدا خاک سرخ را پاک می کنند و مقداری آب به آن اضافه می کنند و پس از آن می گذارند که خاک به طور کامل ته نشین شود به حالت محلول و سسی قرمز رنگ غلیظ در بیاید.

در واقع این سس به دست آمده از خاک سرخ به عنوان نمک و ادویه برای طعم دار کردن غذا کاربرد دارد و طعمی لذیذ به غذاهای محلی می بخشد.

از جمله غذاهای معروفی که با استفاده از این خاک طبخ می شود می توان به غذای دریایی بسیار لذیذی به نام «سوراغ» اشاره نمود. این غذا یک خوراک دریایی است که اصلی ترین ادویه به کار برده شده در آن خاک سرخ جزیره است.

ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی

هم چنین مردم محلی جزیره از این خاک برای طبخ نانی به نام « تمشی» استفاده می کنند که این نان در بین گردشگران بسیار پر طرفدار است. شما می توانید در هنگام سفر به جزیره از مردم محلی این نان را خریداری کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

بهترین زمان زمان بازدید از ساحل سرخ هرمز

همان طور که می دانید جزیره هرمز به دلیل قرار گیری در جنوب ایران و مجاورت با خلیج فارس دارای آب و هوای گرم و شرجی است. از همین رو این جزیره هوای این جزیره در فصول گرم سال بسیار اذیت کننده و طاقت فرساست و برای گردشگران مناسب نیست.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل سرخ هرمز نیمه دوم سال تا اوایل فرودین ماه است و آب و هوا در این فصول سال بسیار مطبوع است و بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

اما خوب است بدانید که در این فصول از سال چون آب و هوای این منطقه بسیار مناسب است گردشگران بسیاری در این زمان به هرمز سفر می کنند و از این رو اغلب اقامتگاه های این جزیره با ازدحام گردشگران روبه رو می شود.

ساحل سرخ هرمز؛ جذاب و دیدنی

این جزیره به دلیل خاک سرخی که دارد شبیه به مریخ است و رنگ سرخ این خاک در واقع نمادی از جزیره هرمز محسوب می شود. اگر به دنبال جاذبه ای تماشایی در میان دیدنی های هرمز هستید، می توانید موزه دکتر نادعلیان را که در محدوده تکیه مولا قرار دارد را انتخاب کرده و به بازدید از آن اقدام نمایید.

منبع: لوکس ویلا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید