فراگیری زبان ترکی جالب است و بسیاری تمایل دارند از مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی بدانند، با ما همراه باشید و پاسخ را دریابید.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

سلام نو پلاس: یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد اولین سوالی است که هر زبان‌آموز قبل از شروع یادگیری این زبان از خود می‌پرسد. سختی یادگیری زبان ترکی هم مانند هر زبان خارجی دیگری است. در حقیقت اگر زبان مادری شما از نظر ساختاری متفاوت از زبانی باشد که سعی می‌کنید آن را یاد بگیرید در تفکر به این زبان جدید به مشکل خواهید خورد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد

با توجه به موارد بیان شده در بالا مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی یک زمان مشخص نداشته و نمی توان به صورت مشخص بیان کرد اما به طور متوسط این زبان برای یادگیری و تسلط به زمانی ۱ سال و نیم تا ۲ سال وقت نیاز دارد تا بتوانید این زبان را با تمامی جزئیاتش یاد گرفته و به خوبی و با تسلط بالا صحبت نمایید.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

هر چند ممکن است براساس روش و برنامه آموزشی هر زبان آموز این زمان کاهش و یا افزایش یابد و شما براساس زمانی که برای یادگیری زبان ترکی استانبولی که صرف می نمایید این زمان را دستخوش تغییر نمایید در نتیجه اگر قبل از یادگیری موارد گفته شده را مد در نظر گرفته و قبل از همه هدف تان را برای یادگیری مشخص نمایید می توانید براحتی در زمان مشخص شده که مدنظرتان هست این زبان را یادگرفته و از آن بهره ببرید.

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی نحوه آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی است. مطمئنا کسی که در کلاس شرکت می کند با کسی که به صورت خودآموز می خواهد زبان ترکی استانبولی را آموزش ببیند مدت زمان یادگیری زبان برای شان متفاوت است همچنین هر کدام از مدل های کلاس ها نیز می تواند به یک شکل روی این موضوع تاثیر بگذارد کلاس های خصوصی و گروهی هر کدام به یک نحوه و روش به آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی پرداخته و مدت زمان هر کدام برای آموزش متفاوت می باشد. از این رو این فاکتور نیز می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

انگیزه و هدف از یادگیری زبان ترکی استانبولی

انگیزه در یادگیری زبان مسئله مهمی است. کسی که زبان ترکی استانبولی و هر چیزی در مورد ترکیه و افراد ترک را مثبت می‌انگارد، نسبت به فردی که فقط علاقه متوسطی دارد، پیشرفت برایش آسان‌تر است.

این تا حدی به خاطر این است که انگیزه سبب می‌شود شما ادامه دهید و در تشخیص اهدافتان که در زمان شروع، اندکی کسل کننده به نظر می‌رسند، به شما کمک می‌کند. اما در واقع، انگیزه خیلی بیشتر از اینهاست.

کسی که شیفته یک زبان و یک فرهنگ باشد، نسبت به دیگری، از لحاظ ذهنی به شیوه دیگری پذیرای این زبان خواهد بود. اگر شما عاشق صدای ترکی هستید، لحنی که صحبت می‌شود، روش تلفظ آن و شیوه نوشتن کلمات را متوجه خواهید شد و اطلاعات مربوطه را بیشتر از مواردی با عناوین دیگر می‌فهمید.

برای یادگیری ترکی لازم نیست به شدت با انگیزه باشید اما اگر با انگیزه باشید، این کار سریعتر و راحت‌تر خواهد بود. پس اگر به جای دنبال کردن قلب خود، با «دلایل سخت و منطقی» ترکی یاد می‌گیرید سعی کنید چیزی در مورد ترکی پیدا کنید که بتوانید شیفته‌ی آن باشید. سعی کنید دوست پیدا کنید، به غذاها (به خصوص باقلوا) نگاه کنید و آهنگ گوش کنید.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

اکثر مردمی که قصد یادگیری یک زبان مانند ترکی را دارند، در مورد سطوح زبان، زیاد فکر نمی‌کنند. آنها فقط می‌خواهند در آن زبان، مسلط باشند. هنگام فهمیدن اینکه چه مدت زمانی نیاز دارید برای مطالعه صرف کنید، خیلی مهم است که بدانید چه هدفی دارید.

تعریف «تسلط» مشکل است. بعضی از مردم تسلط را به این می‌دانند که بتوانند دقیقاً مانند یک بومی صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند. بقیه فقط می‌خواهند که بتوانند با زبان «کنار بیایند». اگر بتوانید گفتگو کنید، دوست پیدا کنید، غذا سفارش دهید و روز خود را با زبان ترکی سپری کنید، مسیری طولانی را پشت سر گذاشته‌اید.

کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ آموختن ترکی در سطح ترکی آکادمیک ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد و حتی وقتی به جایی برسید که بتوانید مقالات علمی به زبان ترکی نگارش کنید، احتمال این وجود دارد که هنوز، لهجه آمریکایی شما مشخص باشد.

شخصاً هدف من، سطح متوسط است. در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود خواهید رسید و تنها با مکالمه، کارهای بسیاری در این زبان می‌توانید انجام دهید. مادامی که شما به استفاده از این زبان ادامه می‌دهید، به هر حال شما در حال ترقی هستید.

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

۱۱۰۰ ساعت ذکر شده در بالا، به سطح C۱ یا کمی پیشرفته اشاره دارد. اگر شما به جای آن، سطح B۱ را هدف قرار دهید تنها با صرف نیمی از زمان به آنجا می‌رسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 0
    برای آذری‌ها کمتر از دو ماه طول می‌کشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید