زمان فراگیری زبان برای هر فردی با توجه به نیاز او اهمیت دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی بدانید.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

سلام نو پلاس: شاید تا به حال چند باری با خودتان دو دوتا چهارتا کرده‌اید که اگر الان شروع به یادگیری زبان کنم تا چند ماه یا چند سال دیگر به تسلط کافی می‌رسم؟ احتمالا هم پاسخ این سوال را از مدرسان مختلف این‌گونه شنیده‌اید «مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کاملا به خودتان بستگی دارد». اگرچه در حالت کلی این جواب درست به نظر می‌رسد اما عوامل دیگری هم در آن دخیل‌اند که با شناخت آن‌ها می‌توان سرعت یادگیری را چندین برابر کرد.

کوتاه ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

سریع‌ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان خارجی دیگر زمانی رخ می‌دهد که اولا آمادگی ذهنی کافی و پشتکار در خود فرد شکل بگیرد و دوم اینکه ابزار آموزشی و شرایط فردی به صورت هوشمندانه و بهینه در اختیار وی قرار گیرد. در این بخش به چند مورداشاره می‌کنیم که به تسریع مدت زمان یادگیری کمک زیادی می‌کند.

ازآنجایی‌که میزان انگیزه شما، نیروی محرکه اصلی یادگیری زبان محسوب می‌شود، در وهله اول باید آن دلیل قدرتمندی که شما را به سمت آموزش فرامی‌خواند را پیدا کنید.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

این انگیزه در هر فرد به نحوی معنا پیدا می‌کند؛ یک نفر با تسلط به زبان افق روشنی را در مسیر شغلی و تحصیلی خود تصور می‌کند و فرد دیگر با تصور بهبود ارتباطات خود با افراد خارجی، موج انگیزه در وجودش جریان پیدا می‌کند.

انگیزه اصلی شما از یادگیری زبان چیست؟ در یک برگه کاغذ بردارید و شروع کنید از مزایا و دلایل یادگیری زبان بنویسید؛ آن را پیش چشمان خود قرار دهید و هرازچندگاه به آن نگاهی بیندازید. با این یادآوری ساده همیشه دلیلی برای کنار گذاشتن بهانه‌ها می‌آید.

زیادتان باشد اگر به بهترین کلاس‌های زبان یا بهترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید اما گهی تند و گهی خسته بخوانید، هرگز نمی‌توانید در مدت زمان مشخص به سطح ایده آل خود نزدیک شوید. اگر در برنامه‌ریزی گام‌به‌گام برای یادگیری زبان، مدت زمان کوتاه اما منظمی را به یادگیری اختصاص دهید، بسیار بهتر از آن است که یک روز ساعت مطالعاتی خود را بسیار بالا ببرید و دیگر روزها به سراغ یادگیری زبان نروید.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

با رعایت استمرار و پیوستگی در یادگیری می‌توانید تا حدود زیادی مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را کوتاه کنید. در ابتدای شروع مطالعه هدف‌های کوچکی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی به آن‌ها دست پیدا کنید. اگرچه با این کار شیب ملایمی از یادگیری را به وجود می‌آورد ولی در درازمدت شاهد افزایش ساعت مطالعه و نتایج خیره‌کننده‌ای خواهید بود.

عوامل مؤثر بر یادگیری زبان انگلیسی

پیش‌ از آنکه به شما بگوییم که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد، عواملی را بررسی می‌کنیم که روی این موضوع تاثیر مستقیمی می‌گذارند.

عامل اول را می‌توان انگیزه افراد از یادگیری زبان انگلیسی دانست که اغلب از دو عامل هدف یادگیری و علاقه درونی به یادگیری زبان نشات می‌گیرد.

شخصی که به برای مهاجرت مجبور است زبان انگلیسی را هرچه سریع‌تر یاد بگیرد، یک انگیزه بیرونی قوی دارد ولی فرد دیگری که صرفاً به دلیل علاقه شخصی می‌خواهد به زبان انگلیسی صحبت کند، انگیزه‌اش کاملاً درونی است و این خود عاملی مؤثر و تعیین کننده در سرعت یادگیری است.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

منطقی است که فرد اول در مسیر یادگیری زبان تعهد و کوشش بیشتری از خود نشان می‌دهد! پس می توان گفت که مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، احتمالا کمتر است.

مورد دوم که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، سن افراد است. کاملا واضح و روشن است که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، بهتر و سریع تر از بزرگسالان انجام می شود. علت آن هم این است که ذهن کودکان آمادگی بیشتری برای دریافت و دسته بندی مطالب جدید را دارا می باشد. به همین علت هم هست که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه والدین قرار داشته باشد.

مورد سوم، سطح دانش اولیه افراد در زبان انگلیسی است. دو فردی را در نظر بگیرید که می‌خواهند در امتحان آیلتس شرکت کند و این سوال را دارند که دوره آیلتس چقدر طول می‌کشد. برای پاسخ‌ به این سوال ما باید سطح اولیه هر کدام از این افراد را تشخیص دهیم. اگر یکی از آن‌ها مبتدی و دیگری متوسط باشد، طبیعی است که شخص دوم مدت ‌زمان کوتاه‌تری را برای رسیدن به هدف خود نیاز دارد.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

و در آخر این ‌که هر شخص بتواند چه میزان از روز را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهد و یا این‌که چقدر با زبان انگلیسی تعامل داشته باشد، در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی موثر است. به‌ طور مثال اگر شخصی روزانه دو ساعت را به این کار اختصاص دهد، تفاوت چشم‌گیری خواهد داشت با فردی که فقط می‌تواند هفته‌ای دو ساعت برای مطالعه زبان وقت بگذارد. البته نباید از کیفیت انجام تمرینات هم غافل شد.

به‌طور کلی می‌توان گفت یک فرد مبتدی می‌تواند در طول یک سال انگلیسی را یاد بگیرد. یک سال مدت زمان بسیار خوبی برای آموزش زبان انگلیسی است. متوسط مدت زمان یادگیری انگلیسی یکسال است به شرط اینکه فرد از مبتدی شروع کرده و روزی حداقل ۵ ساعت زمان برای یادگیری صرف می‌کند.

البته این زمان در افراد مختلف متفاوت بوده به عوامل مختلفی از قبلی سطح زبان انگلیسی هنگام یادگیری، سطحی از زبان که از آموزش مد نظرتان است، مهارت فرد در یادگیری، میزان تلاش و زمانی که برای آموزش انگلیسی صرف می‌کنید بستگی دارد.

سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید