یادگیری زبان از سطح صفر نیز امکان‌پذیر است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

سلام نو پلاس: یادگیری هر چیزی از جمله زبان انگلیسی می‌تواند بسیار آسان و لذت‌بخش باشد. کافی است یک برنامه‌ی مشخص برای آن داشته باشید و طبق برنامه‌ی خود قدم به قدم پیش بروید و به آن پایبند بمانید. ساده شروع کنید و در مسیر خود پایدار بمانید و به هیچ وجه فشار زیادی برای یادگیری روی خود ایجاد نکنید. همین قدم‌های کوچک به مرور زبان سطح سواد شما در زبان انگلیسی را افزایش خواهد داد.

راهکارهایی برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر

  • به پادکست‌ گوش دهید. حتی می‌توانید اخبار را از شبکه‌هایی مانند bbc دنبال کنید.
  • بهتر است حافظه گوشیتان مملو از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی باشد. این به شما کمک می‌کند از روش just-in-time استفاده کنید. زمان مسافرت، رفت و برگشت به محل کار یا ایستادن در صف زمان‌هایی عالی برای یادگیری‌اند.
  • گفت‌وگوهای کوتاهی با گردشگران در سطح شهر داشته باشید. اینکار اعتماد به نفس شما را در مکالمه افزایش می‌دهد و شما را با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌کند.
  • از طریق FaceTime یا Skype با دوستان بین المللی خود صحبت کنید.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

  • یک مقاله به زبان فارسی انتخاب کنید و سعی کنید که آن را به بهترین شکل ممکن به انگلیسی ترجمه کنید. این یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری همزمان مهارت فکر کردن و نوشتن است.
  • به تماشای کلیپ‌های ویدئویی در یوتیوب بپردازید. البته فقط تماشا کردن کافی نیست. بهتر است بین تماشای کلیپ مکرر توقف کنید و آنچه که شنیده‌اید را بازگو کنید.
  • اگر با کلمات جدید یا ناشناخته روبرو شدید، آنها را در دفترچه جیبی خود برای یادداشت کنید. در پایان روز به سراغ فرهنگ لغت بروید و معانی این کلمات را یاد بگیرید.
  • یادگیری ۱۰ کلمه در روز را به یک عادت تبدیل کنید. اینگونه پس از گذشت یک سال، بیشتر از ۳۵۰۰ کلمه می‌آموزید.
  • یک کتاب داستان و یا روزنامه را هر روز به طور مرتب مطالعه کنید. سپس هر آنچه که از داستان آموختید و یا مطالبی که از روزنامه در خاطرتان مانده یادداشت کنید.
  • یادگیری و تسلط به زبان انگلیسی مستلزم دستیابی به پنج مهارت مهم خواندن (Reading)، فکر کردن (Thinking)، شنیدن (Listening)، مکالمه یا صحبت کردن (Speaking) و مهارت نوشتن (Writing) است. این مهارت‌ها در تمامی فعالیت‌های روزمره شما کاربرد دارد. سعی کنید هر کدام از این مهارت‌ها در تعاملات روزمره خود تقویت کنید.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

تأثیر استمرار در یادگیری زبان انگلیسی

پس از گام گذاشتن در مسیر آموزش زبان انگلیسی از صفر، نباید زنجیره را قطع کنید و بهتر است هر روز قدمی حتی کوچک بردارید. کافی است حداقل ۳ ماه با این برنامه پیش بروید تا به بخشی از برنامه‌ی روزمره‌ی شما تبدیل شود.

اگر می‌خواهید می‌توانید جمعه‌ها را به استراحت بپردازید اما از شنبه تا پنجشنبه روند یادگیری‌تان را به هیچ وجه قطع نکنید. همینطور پس از گذشت زمان و پیشرفت سطح‌تان در زبان انگلیسی نیاز دارید تا زمان تمرینات خود را کمی بیشتر کنید.

البته خودتان تجربه خواهید کرد که در ابتدای مسیر همان نیم ساعت تمرین، ذهن شما را خسته می‌کند. اما هر روز که تمرینات خود را انجام می‌دهید برایتان راحت و راحت‌تر می‌شود و می‌توانید زمان آموزش زبان انگلیسی‌تان را افزایش دهید.

نکته‌ی مهم دیگر این است که باید خودتان را برای روزهایی که حوصله‌ی کافی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید، آماده کنید. احتمالا روزهایی پیش خواهد آمد که با خود می‌گویید "دیگر نمی‌خواهم زبان انگلیسی یاد بگیرم!" اگر از قبل برای این روزها آماده باشید به راحتی به خود اجازه‌ی کنسل کردن تمرینات روزانه‌ی خود را نخواهید داد.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

یکی از موارد دیگر هم که کمک زیادی به مستمر شدن تمرینات‌تان می‌کند، شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی است. از آنجا که هزینه‌ی آن را پرداخت کرده‌اید، احتمال این که روند یادگیری‌تان را قطع کنید، کمتر می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی از صفر در خانه

توی یادگیری زبان انگلیسی از صفر بهترین و ارزونترین روش برای یادگیری زبان، گوش کردن به اونه!

شما با گوش دادن اخبار به زبان انگلیسی یا پادکست با موضوعات متنوع، خیلی ساده گوشتون رو به لحن و نوع گویششون عادت میدید.

توی مرحله‌ی اول شما هدفتون از گوش دادن، فهمیدن نباشه!

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

همین که بشنوید و بتونید لغاتی که استفاده می‌کنند رو متوجه بشوید کافیه. به مرور زمان ذهنتون عادت می‌کنه که همزمان که با سرعت دارید سیلی از لغات رو می‌شنوید اون‌ها رو درک کنید و جملات رو هم متوجه بشوید.

روزانه حدود ۱ تا ۳ ساعت به یک مکالمه انگلیسی گوش کنید. انگلیسی رو باید با گوش‌هایتان یاد بگیرید نه با چشم‌هایتان!

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

گوش کنید و جواب بدهید.

مهم نیست که مخاطبی ندارید که با اون حرف بزنید. یک مخاطب توی ذهنتون تصور کنید و با اون حرف بزنید. گوش دادن و تکرار کردن اون به تنهایی به شما کمکی نمی‌کنه.

اگر عادت به نوشتن خاطرات روزانه دارید، از این به بعد خاطراتتون رو به زبان انگلیسی بنویسید.

بهترین تمرین برای مهرات نوشتاری شما در زبان میتونه نوشتن خاطرات روزمرتون به انگلیسی باشه ، چون خیلی از اتفاقات متنوع روزانه شما رو در بر می‌گیره.

پس اگر عادت به نوشتن خاطرات روزانه ندارید همین امروز یه دفتر خوشگل بخرید و هم اتفاقات جالب روزمرتون رو توش ثبت کنید و هم به پیشرفت زبانتون کمک کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید