کشور کانادا یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای ممکن برای مهاجرت است به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری بدانید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

سلام نو _ سرویس گردشگری: بسیاری از افرادی که برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار اقدام می کنند، در مورد مدت زمان آن می پرسند. در واقع مدت زمان خاصی برای دریافت این نوع ویزای کار وجود ندارد. زیرا با توجه به شرایط ویژه ای که این قانون برای ایرانیان در نظر گرفته است، تعداد متقاضیان برای دریافت ورک پرمیت بالا می باشد. وزارت مهاجرت کانادا باید پرونده تک تک متقاضیان را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن آن ها، ویزای کاری را صادر می کند.

بنابراین نمی توان زمان خاصی را برای این کار در نظر گرفت. شخص متقاضی تنها زمانی که در خاک کانادا با ویزای موقت حضور دارد می تواند برای دریافت این ویزا اقدام کند. بنابراین بهتر است تا زمانی که در خاک کانادا حضور دارید، برای دریافت این ویزا اقدام نمایید.

می توانید با ویزای توریستی وارد کانادا شوید. سپس از داخل کانادا برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید. توجه کنید که در این صورت تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار اتفاق نمی افتد. بلکه شما با ویزای توریستی وارد کانادا شده اید و برای یک ویزای دیگر (ویزای کاری) در خواست داده اید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

شیوه تبدیل ویزای گردشگری به کاری در کانادا

پس از ورود به کانادا با ویزای توریستی، می توانید از طریق مراحل زیر برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنید:

  1. پیدا کردن کار در کانادا

اولین قدم برای اخذ ویزای کار کانادا گرفتن جاب آفر است. جاب آفر به معنی پیشنهاد شغلی است که از یک کارفرمای کانادایی دریافت می کنید.

برای پیدا کردن کار در کانادا و گرفتن جاب آفر می‌توانید از طریق سایت های کاریابی معتبر مانند Indeed، LinkedIn، Glassdoor یا وب‌سایت شرکت های خصوصی اقدام کنید.

کافی است در این سایت ها یک موقعیت شغلی که متناسب با شرایط شما باشد را پیدا کنید و سپس رزومه خود را به صورت آنلاین برای کارفرما ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که رزومه شما باید مطابق با فرمت استاندارد کانادا باشد.

اگرچه پروسه کاریابی اینترنتی را از خارج از کانادا هم می توانید انجام دهید. اما در صورتی که از داخل کانادا اقدام کنید، فرصت مصاحبه حضوری با کارفرما را دارید که می تواند شانس استخدام شما را افزایش دهد.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

  1. گرفتن LMIA

شاید بپرسید LMIA چیست؟

وقتی یک کارفرمای کانادایی بخواهد یک تبعه خارجی را استخدام کند باید از اداره استخدام کانادا گواهی LMIA بگیرد.گواهی LMIA نشان می دهد که کارفرما هیچ فردی را که شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم کانادا باشد را برای موقعیت شغلی مربوطه پیدا نکرده است. بنابراین اجازه دارد که یک فرد غیر کانادایی را برای آن شغل استخدام کند.

وقتی که شما جاب آفر بگیرید، خود کارفرما پروسه گرفتن LMIA را انجام می دهد. توجه کنید که داشتن جاب آفر کانادا بدون LMIA ارزشی ندارد.

  1. اپلای برای دریافت ویزای کار

اگر به مرحله سوم رسیدید، بدانید که قسمت سخت کار را انجام داده اید! پس از دریافت جاب آفر و LMIA گرفتن ویزای کار کانادا کار دشواری نیستید.

کافی است که به سایت اداره مهاجرت کانادا بروید و درخواست خود را برای دریافت ویزای کار به صورت آنلاین ثبت کنید.

مهم‌ترین نکات در تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

  1. ویزای توریستی کانادا ۶ ماه اعتبار دارد و شما بعد از ۶ ماه باید خاک کانادا را ترک کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

فرقی ندارد درخواست ویزای کاری شما در چه مرحله ای باشد. بیشتر از ۶ ماه اجازه ماندن در کانادا با ویزای توریستی را ندارید. اگر پروسه اخذ ویزای کاری بیشتر از مدت زمان مجاز اقامت در کانادا با ویزای توریستی باشد، باید ادامه پروسه را از خارج از کانادا دنبال کنید.

گرفتن جاب آفر و پروسه اداری و حقوقی اخذ ویزای کار معمولا بیشتر از ۶ ماه طول می کشد، شاید به همین دلیل ارائه درخواست ویزای کاری از خارج از کانادا گزینه بهتری باشد.

  1. داشتن ویزای توریستی تاثیری روی درخواست ویزای کاری شما ندارد. این یک تصور اشتباه است که داشتن ویزای توریستی کانادا موفقیت شما را برای دریافت ویزای کار تضمین می کند.

اگرچه ممکن است با داشتن ویزای توریستی شانس شما برای دریافت ویزای کاری افزایش پیدا کند، اما در هر صورت لازم است که شما کلیه پیش نیاز های لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا را داشته باشید.

  1. تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری فقط در صورتی ممکن است که شما از یک کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد کاری معتبر دریافت کرده باشید.

ارائه درخواست ویزای کار برای دارندگان ویزای توریستی بدون داشتن جاب آفر ممکن نیست.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

  1. جستجوی شغل در کانادا ممکن است کمی طول بکشد. همه مشاغل برای دریافت ویزای کار مورد قبول نیستند.

به این نکته دقت کنید که هر شغلی برای گرفتن ویزای کانادا واجد شرایط نیست. البته بعضی مشاغل هم هستند که در کانادا تقاضای زیادی دارند. بنابراین اگر مهارت های لازم برای این مشاغل را داشته باشید، به احتمال زیاد ویزای کار دریافت خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید