ایشان را شاید بتوان اولین کسی دانست که در دفتر امام خمینی(س) از زمره یاران و همراهان ایشان شد و در مراحل مختلف مسئولیت این دفتر را برعهده گرفت.

سیدحسن خمینی درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفت

به گزارش سلام نو به نقل از  ایلنا، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسملین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

آیت‌الله آقای حاج سیخ حسن صانعی رحمت‌الله علیه بار سفر از جهان خاکی بربست و در ماه محرم به رحمت ایزدی پیوست.

ایشان را شاید بتوان اولین کسی دانست که در دفتر امام خمینی(س) از زمره یاران و همراهان ایشان شد و در مراحل مختلف مسئولیت این دفتر را برعهده گرفت.

بی تردید می توان این فقید سعید را از زمره نزدیک‌ترین افراد و خاص‌ترین یاران امام به حساب آورد و از جرگه آنان که محرم بسیاری از اسرار امام بودند، برشمرد.

همراهی ایشان و برادر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ یوسف صانعی (ره) با بیت امام از سال‌ها قبل از آغاز نهضت شروع شده بود و با اوج‌گیری مبارزات به کمال خود رسید تا آنجا که بارها به تبعید و زندان منتهی شد.

نقش برجسته ایشان در استمرار شهریه امام در دوران ستم‌شاهی و حضور شجاعانه‌اش در بیت امام در قم، آن هم در سال‌هایی که آوردن نام خمینی قرین شکنجه و ناملایمتی بود، و همدوشی او با مرحوم یادگار امام در تمام آن سال‌ها؛ در کنار تیز هوشی شگرف و کم‌نظیر و دشمن‌شناسی دقیق، از نقاط ارزشمند زندگی آن مرحوم است.

مرحوم آیت‌الله صانعی در ماه محرم دعوت حق را وداع گفت؛ همان ماهی که در آن به تبعیت از امام نهضت اسلامی را آغاز کرد و خود را چون مولایش حسین بن علی آماده شهادت کرد.

اینجانب این مصیبت را به همه دوستداران امام خمینی(س) و به همسر صبور و عزیز ایشان و فرزندان بزرگوار و به خصوص به داماد گرامی‌شان جناب حجه الاسلام والمسلمین نظام‌زاده دامت تأییداته تسلیت عرض می‌نمایم و از خدای متعال برای ایشان غفران واسع و رحمت بی انتها را مسئلت می‌نمایم. 

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید