دیلمان ییلاقی تماشایی است و دیدنی‌های درخورتوجهی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان بدانید.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: ییلاق دیلمان از زیباترین ییلاق هایی است که در شمال ایران قرار داشته و از آب و هوایی دل انگیز و مطلوب بهره می برد. هر ساله هزاران گردشگر برای گردش و تفریح این منطقه را انتخاب کرده و به آن سفر می کنند. ییلاق ها از بهترین جاذبه های گردشگری در شهرهای شمالی هستند که فصل های بهار و تابستان از طبیعتی بی نظیر و فوق العاده بهره می برند و افراد زیادی را برای گردش و استراحت به سمت خود جذب می کنند و به عنوان نخستین گزینه های گردشگری در تابستان ها به شمار می آیند. این ییلاق زیبا و گردشگری از ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مناطق اطراف خود بهره برده و چشم اندازی بسیار زیبا و تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. ییلاق دیلمان که در استان گیلان قرار گرفته است، از بهترین ییلاقات شمال ایران بوده که آرامشی خاص در آن حکم فرماست.

جاهای دیدنی دیلمان

دیلمان فقط به آب و هوای مطلوب و دل انگیز شهرت ندارد، بلکه منظر و جاذبه های دیدنی و گردشگری متعدد و متنوعی در دل طبیعت خود جای داده که هر کدام از آن ها زیبایی ها و تاریخ و تمدن این منطقه را بازگو می کنند.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

جاذبه های طبیعی و جاذبه های تاریخی در این منطقه در کنار یکدیگر وجود دارند که هر کدام از آن ها گردشگران زیادی را به سمت خود می خوانند. در ادامه این بخش از مطلب به آشنایی با جاهای دیدنی دیلمان می پردازیم.

آبشار لونک

آبشارها از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی در طبیعت می باشند که در بسیاری از نقاط ایران به وفور دیده می شوند و گردشگران می توانند برای گردش در طبیعت به سراغ آن ها بروند. شمال ایران از معروف ترین نقاطی است که انواع آبشارها و چشمه های مختلف را در طبیعت خود جای داده و آبشار لونک یکی از بهترین و زیباترین آن ها می باشد و در فاصله ۲۲ کیلومتری از جنوب سیاهکل جریان دارد. آبشار لونک که از زیباترین جاهای دیدنی ییلاق دیلمان می باشد، در میان جنگلی سرسبز و زیبا قرار داشته و تصویری رویایی و محصور کننده را پدید آورده است. از بهترین زمان های بازدید از آبشار لونک می توان به فصل بهار و تابستان اشاره نمود.

آدرس آبشار لونک: استان گیلان، جاده سیاهکل – دیلمان

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

کوه درفک

کوهی با صلابت و استوار در منطقه دیلمان قرار گرفته که با نام کوه درفک شناخته می شود و منظره ای کوه درفک از جمله کوه های شمال ایران است که توجه بسیاری از کوهنوردان و غارنوردان را به خود جلب کرده و از آن ارتفاعات می توان طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی را مشاهده نمود. دو غار زیبا در دل قله درفک وجود دارند که علاوه بر ارزش های طبیعی، از ارزش تاریخی نیز برخوردار می باشد.

آدرس کوه درفک: استان گیلان، ۲۷ کیلومتری شمال شرق شهرستان رودبار، دهستان دشتویل

دشت شقایق دیلمان

دشت های وسیع و جنگل های انبوه مختلفی سرتاسر منطقه توریستی دیلمان را فرا گرفته اند که هر کدام از آن ها به نوبه خود، از مناطق دیدنی دیلمان به حساب می آیند. دشت شقایق دیلمان در فاصله ۶ کیلومتری از غرب دیلمان جا خوش کرده و طبیعتی خارق العاده و پوشیده از گل های شقایق وحشی و سوسن چلچراغ را پدید آورده است. اگر در فصل بهار و به خصوص خرداد ماه به دیلمان سفر کنید، این دشت وسیع و زیبا را پوشیده از گل های شقایق وحشی خواهید دید.

آدرس دشت شقایق دیلمان: استان گیلان، سیاهکل، ۶ کیلومتری غرب دیلمان

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

روستای پیرکوه

روستاها از زیباترین جاذبه های طبیعتی در میان شهرهای شمالی هستند که طبیعت گردان و گردشگران زیادی را به سمت خود دعوت می کنند تا چند روزی را به دور از آلودکی ها و هیاهوها سپری کنند. روستای پیرکوه از زیباترین جاذبه های دیدنی دیلمان می باشد که در فاصله ۲۰ کیلومتری از دیلمان قرار گرفته و مردمان آن کرمانجی بوده و زبان آن ها نیز کرمانجی می باشد. تابستان های روستای پیرکوه بسیار دلپذیر و خنک بوده و خبری از گرمای تابستان شهرها در آن نبوده و در مقابل نیز پاییز و به خصوص زمستان هایی بسیار سرد دارد.

آدرس روستای پیرکوه دیلمان: استان گیلان، سیاهکل، ۲۰ کیلومتری دیلمان

جاذبه های ییلاق دیلمان گیلان

چشمه و جنگل لاریخانی

در فاصله ۵ کیلومتری از دیلمان جنگلی زیبا و انبوه جای گرفته و از زیباترین دیدنی های دیلمان محسوب می شود. چشمه ای آب معدنی به نام چشمه آب معدنی لاریخانی وجود دارد که بر زیبایی این جنگل افزوده و از بهترین جاذبه های گردشگری به شمار می رود که افراد زیادی برای گردش و استراحت به آن سر می زنند.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

آدرس چشمه و جنگل لاریخانی: استان گیلان، سیاهکل، ۵ کیلومتری دیلمان

روستای اسپیلی

پیش از آن که به منطقه دیلمان برسید، طبیعتی خارق العاده و سرسبز پیش روی شما قرار می گیرد که مانند بهشتی بر روی زمین می باشد. این منطقه دارای ارتفاع ۲.۲۰۰ متری از سطح دریا می باشد که همین باعث پاکیزه و دلپذیر بودن آب و هوای آن شده است. آب و هوایی بسیار دلچسب و مطلوب در این طبیعت حاکم است که در تمام فصل های سال دارای جذابیت و زیبایی های خاصی می باشد. اگر از دوست داران طبیعت هستید و به دیلمان سفر کردید، بازدید از روستای اسپیلی را که از زیباترین جاهای دیدنی دیلمان می باشد، دیدن کنید. این روستا از روستاهای مسکونی شمال ایران بوده و قدمت سکونت در آن به حدود ۱۵۰ سال گذشته می رسد. این روستا مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز داشته و از گردشگران با خونگرمی و آغوش باز استقبال می کنند.

آدرس روستای اسپیلی: استان گیلان، ۴۰ کیلومتری سیاهکل، دیلمان

جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیلمان

دشت سوسن چلچراغ

گل های سوسن چلچراغ از با ارزش ترین و کمیاب ترین گونه های گل در دنیا می باشند که دشتی پر از سوسن چلچراغ در جنوب دیلمان بوده و از معروف ترین سمبل های ایران به شمار می آید. تصور کنید دشتی مملو از گل های سوسن چلچراغ در مقابل شما قرار داشته باشد و در فضای آن به قدم زدن مشغول شوید. این دشت زیبا و تماشایی از بهترین لوکیشن های عکاسی در دیلمان محسوب می شود و می توانید عکس هایی بسیار زیبا و خاطره انگیز را ثبت کنید. فصل بهار از بهترین زمان هایی است که می توانید از دشت سوسن چلچراغ دیدن کنید.

آدرس دشت سوسن چلچراغ: استان گیلان، جاده قزوین – رشت، جاده بره سر – جیرنده، روستای داماش

منبع: لوکس ویلا

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    6 0
    شمال همه جایش باصفاست.
  • معلم عمارلو IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    2 0
    با سلام. چند قسمت برای دیلمان نبود. برای عمارلو بود یا ماسال بود. لطفا با دقت مطالب رو گردآوری کنید.
    • حسن گلی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      استاد معلم عمارلو چه سالی بودید؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    باسلام حالا چقدر فرق داره ایشون زحمت کشیدن منطقه رو معرفی کردن تازه باید خولشکوه رو هم اضافه میکردن.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام من خرداد ۴۰۲ رفتم همه جای دیلمان زیبا و به یاد موندنیه قطعا بهترین گزینه برای فاصله از زندگی ماشینیه، فارغ از تمام مشکلات میشه به دیلمان پناه آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید