سفر به شمال ایران و بازدید از جنگل‌های آن جذاب و به یادماندنی است از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین جنگل گیلان بدانید.

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک جنگلی گیسوم یکی از دیدنی های زیبای استان گیلان و شهرستان تالش به شمار می رود، استان گیلان پر از جاذبه های طبیعی بی نظیر است که انسان را به وجد می آورند که جنگل گیسوم و ساحل گیسوم دو نمونه بارز از جذابیت های گیلان به شمار می روند. جنگل و ساحل گیسوم تلاقی جنگل و ساحل دریای خزر هستند که صحنه حیرت بر انگیز را خلق کرده اند. در طول سفر به گیلان، بازدید از این ساحل و جنگل را حتما در لیست بازدید هایتان قرار دهید.

معرفی پارک جنگلی گیسوم

جنگل های گیسوم واقع شده در استان گیلان هستند و دارای مساحتی حدود 80 هکتار می باشند. درختان این پارک جنگلی سر به فلک کشیده اند و انبوهی از درختان و گونه های مختلف گیاهی در این جنگل روییده اند که تعداد آنها حدود 76 گونه گیاهی که متعلق به 66 جنس و 44 خانواده اند را متشکل می شوند. اگر بخواهیم از جاده گیسوم برایتان بگوییم می توان بهشت دنیوی را مثال زد، جاده ای زیبا که در دوطرف آن درختان قد علم کرده اند و به ساحل دریا منتهی می شود.

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

گیسوم جنگلی است که می توانید در آن از تونل درختان عبور کنید و نهایت لذت را در طبیعت بکر و بوی خوش جنگل و گیاهان تجربه کنید. بازار ها و دست فروشان محلی هم در جنگل گیسوم وجود دارند که افراد محلی در آن صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه و رنگارنگی را مثل آلوچه و لواشک و نان محلی و کلوچه برای فروش گذاشته اند. صنایع دستی محلیان عبارتند از: وسایل چوبی و حصیری، عروسک های دست ساز و گلیم های زیبا که می توانید همه این ها را از بازار و دست فروشان تهیه کنید و به عنوان سوغات این شهر به عزیزانتان هدیه دهید و آنها را از اینکه به یادشان بودید خوشحال کنید.

پوشش گیاهی جنگل گیسوم

یکی از جذاب ترین و چشم نواز ترین امکانات این جنگل، پوشش گیاهی آن به شمار می رود که بسیار انبوه است و حدود 76 گونه گیاهی مختلف در این جنگل وجود دارند که شامل انواع زیادی از درختان آلو، ازگیل، انار و انجیر یافت می شود که سر به فلک کشیده اند.

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

همچنین شایان ذکر است که تنوع حیوانات این جنگل هم بالاست و حیوانات گوناگونی از جمله آهو، آبیا، بز کوهی، تورنگ، خرس قهوه ای، خرگوش، سنجاب، راسو، شغال، سمور، گرگ، قرقاول و… در این جنگل به چشم میخورند. البته به علت حضور انسان ها در محیط زیست این حیوانات، آنها به ندرت به چشم میخورند و به خاطر اینکه از انسان ها می ترسند در مکان هایی که انسان ها زیاد تردد دارند، به ندرت حضور می یابند.

از آنجا که جنگل گیسوم یک جنگل غنی از نظر پوشش جانوری می باشد، مواظب خود و کودکانتان باشید تا از مواجهه با حیوانات وحشی مانند گرگ دوری کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی گیسوم

• پارکینگ داخل محوطه

• سرویس های بهداشتی

• هتل، سوییت و محل اسکان برای مسافران

• بازار

• نانوایی

• آلاچیق

• مناطقی برای کمپینگ مسافران

• مسیرهای مخصوص و جداگانه برای پیاده روی و دوچرخه سواری

• اسب سواری

• پارک بادی و ترامپولین برای کودکان

• رستوران، کافه و بوفه

• پاسگاه پلیس جهت امنیت منطقه

• محوطه بازی برای کودکان

• فضای سبز و جنگلی

• پیک نیک

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

اسب سواری در جنگل گیسوم

در جای جای منطقه آزاد گیسوم، میتوانید اسب های محلی آزاد را ببینید و در صورت علاقمند بودن به اسب سواری می توانید این اسب های محلی را اجاره نموده و ساعاتی خوش را با اسب های زیبا و خاص این منطقه بگذرانید و خاطرات خوشی را در این سفر برای خود رقم بزنید.

پیاده روی و دوچرخه سواری در جنگل گیسوم

یکی از دل انگیز ترین حس های دنیا، دوچرخه سواری و پیاده روی در طبیعت بکر و در میان درختان است در حالی که نسیم خوش و عطر جنگل به مشام می خورد و همزمان با ورزش کردن و کمک به حفظ سلامتی، می توانید از حال و هوای خوش طبیعت نهایت استفاده را ببرید.

در این جنگل دوچرخه هایی برای اجاره وجود دارد که می توانید با اجاره کردن این دوچرخه ها، آنها را استفاده کنید و همچنین مسیر های مخصوصی برای دوچرخه سواری و پیاده روی در دل جنگل تعبیه شده است.

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

رستوران ها و کافه های داخل پارک جنگلی گیسوم

رستوران ها، باغ رستوران ها و کافه های متعددی جهت رفاه حال مسافران در پارک جنگلی گیسوم و همچنین اطراف آن واقع شده است. البته به دلیل وجود تمام امکانات رفاهی در داخل خود جنگل، نیازی نیست برای صرف غذا به بیرون از جنگل بروید، مگر اینکه منوی غذایی خاصی مد نظرتان باشد.

بهترین زمان بازدید از جنگل گیسوم

همانطور که می دانید، با توجه به آب و هوای دل انگیز خطه شمال کشور عزیزمان، استان گیلان در تمامی فصول دارای آب و هوایی معتدل و خوشایند است و فقط در تابستان که آب و هوا کمی شرجی می شود ممکن است اذیت کننده باشد.

اگر از آن دسته از افراد هستید که شرجی بودن هوا شما را آزرده خاطر می کند، فصل تابستان را برای سفر به گیلان و جنگل گیسوم انتخاب نکنید، بلکه در اوایل بهار یعنی در اردیبهشت ماه به آنجا سفر کنید. در اردیبهشت ماه آب و هوای گیلان بسیار معتدل است و می توانید به راحتی به بهشت گیلان، گیسوم سفر کنید و اوقات خوشی را به دور از دغدغه و استرس های کلانشهر بگذرانید و روحتان را جلا دهید.

زیباترین جنگل گیلان / گیسوم، جاذبه‌ای دیدنی

جنگل گیسوم یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی استان گیلان محسوب می شود که در فاصله 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا و 15 کیلومتری جنوب شهرستان تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره سر شهرستان تالش محسوب می شود.

این پارک جنگلی در محور رشت به آستارا و فاصله 10 کیلومتر مانده به جاده اسالم خلخال قرار گرفته است و برای سفر به جنگل گیسوم باید وارد مسیر رشت به آستارا شوید و حدود 23 کیلومتر ادامه دهید و وارد منطقه گیسوم شوید و از امکانات کامل و طبیعت دل انگیز آن لذت ببرید.

آدرس جنگل گیسوم: گیلان، جاده رشت- آستارا، ۱۰ کیلومتر بعد از پره‌سر، جنگل گیسوم

منبع: لوکس ویلا

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اذرگون IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    15 0
    قشنگه امیدوارم تمیز نگه'دارن
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 0
    عالی تماشاگه راز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید