لطفاً توجه داشته باشید که زمان ‌ها و رویه‌ های پردازش ممکن است تغییر کند، بنابراین توصیه می ‌شود برای دریافت دقیق ‌ترین و به‌ روزترین اطلاعات در مورد زمان ‌های رسیدگی به درخواست، به وب‌ سایت رسمی خدمات مهاجرت فنلاند مراجعه کنید یا با نزدیک‌ ترین سفارت یا کنسولگری فنلاند تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی فنلاند برای دانشجویانی که قصد تحصیل و مهاجرت از این طریق را دارند یک بخش مهم و الزامی است. فنلاند که برای ششمین بار متوالی در صدر گزارش شادی جهانی قرار دارد، یک تجربه منحصر به فرد و ارزشمند را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که به دنبال آموزش با کیفیت بالا، محیطی امن و دلپذیر، و فرصتی برای کشف یک کشور زیبا و غنی از نظر فرهنگی هستند.

  • هزینه ویزای تحصیلی فنلاند چقدر است؟
  • برای دریافت ویزای تحصیلی چه الزاماتی وجود دارد؟
  • شرایط ویزای دانشجویی فنلاند برای ایرانیان چیست؟

این کشور خوش آب و هوا و زیبا پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است و همواره دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند و تحصیل در این کشور از طریق سفارتخانه ها اقدامات لازم را پیگیری کنند. در این مطلب در خصوص ویزای تحصیلی فنلاند صحبت کرده ایم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند خدمات و مشاوره کامل ارائه می کند.

شرایط ویزای تحصیلی فنلاند

اگر در یک برنامه تحصیلی کوتاه مدت که کمتر از ۹۰ روز طول می کشد ثبت نام کرده اید، ممکن است بتوانید برای اقامت بدون ویزا در فنلاند درخواست دهید. با این حال، مهم است که با خدمات مهاجرت فنلاند یا نزدیکترین سفارت یا کنسولگری فنلاند بررسی کنید تا مشخص شود که آیا نیاز به درخواست ویزا دارید یا خیر. اگر به دنبال مدرک تحصیلی هستید یا در یک برنامه تحصیلی طولانی مدت شرکت می کنید که بیش از ۹۰ روز طول می کشد، باید برای مجوز اقامت برای تحصیل خود درخواست دهید. اجازه اقامت معمولاً برای مدت زمان تحصیل شما، از جمله هر زمان اضافی مورد نیاز برای تکمیل پایان نامه یا پایان نامه شما اعطا می شود. این به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی در فنلاند اقامت داشته باشید و در موسسه آموزشی مشخص شده در درخواست خود تحصیل کنید.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی فنلاند، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. ثبت نام در دانشگاه فنلاند
  2. عدم ممنوعیت سفر به منطقه شنگن
  3. عدم سو سابقه کیفری
  4. باید مسلط به زبان باشد.
  5. منابع مالی لازم را داشته باشد.
  6. باید پاسپورت معتبر داشته باشد.
  7. بیمه سلامت الزامی است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فنلاند

مدت زمان ویزای دانشجویی فنلاند به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد. به طور کلی، ویزای دانشجویی برای مدت تحصیل شما، از جمله هر دوره مقدماتی یا مطالعات زبانی که ممکن است قبل از شروع برنامه اصلی شما مورد نیاز باشد، اعطا می شود. موارد زیر برخی از ملاحظات ضروری است. هنگام درخواست برای اجازه اقامت خود، باید مدارک اصلی یا کپی مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. بررسی وب سایت رسمی خدمات مهاجرت فنلاند یا مراجعه به نزدیکترین سفارت فنلاند ضروری است.

در لیست زیر شاهد مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی فنلاند هستید:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از یک موسسه فنلاندی
  • مدارکی دال بر تمکن مالی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی
  • پوشش بیمه سلامت
  • مدارک اقامت در فنلاند
  • عکس
  • نمرات آزمون مهارت زبان
  • گواهی مدرسه و ریز نمرات رسمی
  • مدرکی مبنی بر پرداخت شهریه
  • مدارک تحصیلی
  • اسناد وضعیت مدنی
  • کپی صفحات پاسپورت

فرآیند ویزای تحصیلی فنلاند

فرآیندهای مختلفی در فرآیند درخواست ویزای دانشجویی در فنلاند وجود دارد. در اینجا یک توضیح کلی از کارهایی است که باید انجام دهید. مرحله اول تحقیق و انتخاب رشته تحصیلی است. برنامه های آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات فنلاند را بررسی کنید و پس از انتخاب، نوبت به ارسال درخواست تحصیل و پس از آن اگر موفق شده باشید می توانید نامه پذیرش تحصیلی را اخذ کنید. درخواستی را برای پذیرش در موسسه آموزشی فنلاند انتخابی خود ارسال کنید. روند درخواست خاص آنها را دنبال کنید، که ممکن است شامل ارسال رونوشت تحصیلی، نامه های توصیه، بیانیه هدف و هر گونه الزامات اضافی باشد. در مرحله بعد باید به بررسی شرایط ویزا بپردازید و با شرایط خاص ویزا که توسط سرویس مهاجرت فنلاند تعیین شده است آشنا شوید.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی در فنلاند می باشید:

نرخ پذیرش تحصیلی

سال

۲۵%

۲۰۲۱

۲۸%

۲۰۲۲

۲۷%

۲۰۲۳

توانایی مالی خود را برای پوشش هزینه های زندگی و شهریه با ارائه شواهدی مانند صورتحساب های بانکی، نامه های بورس تحصیلی یا نامه های حمایتی نشان دهید. فرم درخواست ویزای دانشجویی را که در وب سایت اداره مهاجرت فنلاند یا در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری فنلاند موجود است، دریافت کنید. دانستن شرایط ویزای تحصیلی فنلاند بسیار مهم است. هزینه درخواست ویزا را همانطور که توسط سرویس مهاجرت فنلاند مشخص شده است، پرداخت کنید. به عنوان مدرک پرداخت خود، رسید را نگه دارید. فرم تکمیل شده درخواست ویزا و تمام مدارک پشتیبانی را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری فنلاند در کشور خود ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که مهلت درخواست را رعایت کرده اید و تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهید.

در بخش زیر شاهد فرآیند اخذ ویزای تحصیلی فنلاند می باشید:

۷ شرط الزامی دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

هزینه ویزای تحصیلی فنلاند

هزینه ویزای فنلاند در درجه اول با توجه به سن متقاضی و نوع ویزای مورد درخواست تعیین می شود. هزینه ویزای تحصیلی برای تحصیل در فنلاند ۳۵۰€ (یورو) برای درخواست آنلاین و ۴۵۰€ (یورو) برای درخواست مدارک است. در زمان درخواست می توان آن را با کارت یا نقدی پرداخت کرد. ویزای دانشجویی برای مدت ۲ سال معتبر است. اداره مهاجرت فنلاند ارزیابی درخواست های دانشجویی را در اولویت قرار می دهد و هدف آن رسیدگی به آنها در سریع ترین زمان ممکن است. زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد، به خصوص اگر مدارکی در درخواست شما وجود نداشته باشد، که ممکن است باعث شود سفارت برای ارسال مطالب مورد نیاز با شما تماس بگیرد. به طور کلی، روند بررسی حدود ۱ تا ۳ ماه طول می کشد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تعداد متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند هستید:

۷ شرط الزامی دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

لطفاً توجه داشته باشید که زمان ‌ها و رویه‌ های پردازش ممکن است تغییر کند، بنابراین توصیه می ‌شود برای دریافت دقیق ‌ترین و به‌ روزترین اطلاعات در مورد زمان ‌های رسیدگی به درخواست، به وب‌ سایت رسمی خدمات مهاجرت فنلاند مراجعه کنید یا با نزدیک‌ ترین سفارت یا کنسولگری فنلاند تماس بگیرید.  همانطور که در هزینه های ویزای دانشجویی فنلاند ذکر شده است، هزینه های ویزا بر اساس نوع ویزای مورد درخواست تعیین می شود. هزینه ویزای دانشجویی با پر کردن یک درخواست آنلاین ۳۵۰€ (یورو) است، در حالی که با پر کردن یک درخواست کاغذی ۴۵۰€ (یورو) هزینه دارد. این هزینه ها را می توان به صورت نقدی یا کارت پرداخت کرد. بسته به کشوری که از آن درخواست می کنید، ممکن است هزینه های خدمات دیگری نیز شامل شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزای تحصیلی فنلاند مشاوره تخصصی به شما ارائه می دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید