در ویدیو زیر شاهد تصاویری از لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی خواهید بود که تنها دایناسور زنده در کره زمین است.

تنها بازمانده از دایناسورها در کره زمین که زنده است + فیلم
به گزارش سلام نو، این پرنده غول‌پیکر به احتمال زیاد بازمانده از دوران دایناسورها است. پرنده‌ای بسیار بزرگ و چپاول‌گر که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارد. لک لک نیل پرنده بسیار بزرگی است به طوری که ارتفاع پرنده بالغ از ۱۱۵ تا ۱۵۰ سانتی متر،طول آن از ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر ،عرض بالها از ۲۳۰ تا ۲۶۰ سانتی متر و وزن آن از ۴ تا ۷ کیلو گرم است.
لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یک نوع پرنده لک‌لک‌مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می زند که تنها بین ۳۳۰۰ تا ۵۳۰۰ لک لک نیل بزرگسال در جهان باقی مانده است و جمعیت آن‌ها در حال کاهش است.

تنها دایناسور زنده در کره زمین/ فیلم

پرندگان از نسل دایناسورها هستند

تیمی از محققان طی مطالعات جدید خود به بررسی نحوه استفاده از پنجه و دم دایناسورها پرداختند. این یافته ها ممکن است به بهبود درک ما از رفتار و سبک زندگی خویشاوندان منقرض شده پرندگان امروزی، از جمله توانایی های چنگ زدن و شکار آن ها کمک کند.

داده‌های جدید پژوهشگران در مورد شکل انگشتان پنجه و فلس ‌های پاهای تروپودهای پرنده اولیه، گروهی از دایناسورهای سه انگشتی که شامل تیرانوسوروس رکس، ولوسیراپتور و پرندگان می شدند، نشان می دهد پرندگان از نسل دایناسورها هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید